SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz tańszy Internet

W roku 2006 nastąpił znaczny przyrost abonentów, wzrost liczby osób korzystających z Internetu oraz wyraźny spadek cen szerokopasmowego dostępu do Internetu przy jednoczesnym wzroście popularności usług szerokopasmowych.

Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w roku 2006 wszedł w fazę bardzo dynamicznego rozwoju i kontynuuje ją w 2007 r. - ocenia w raporcie Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

"W roku 2006 nastąpił znaczny przyrost abonentów, wzrost liczby osób korzystających z Internetu oraz wyraźny spadek cen szerokopasmowego dostępu do Internetu przy jednoczesnym wzroście popularności usług szerokopasmowych.

Ważną zmianą w warunkach świadczenia usług szerokopasmowych było zlikwidowanie tzw. limitów transferów, które obecnie nie występują w ofertach największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce" - czytamy w raporcie opublikowanym przez UKE.

Według urzędu, rozwój rynku dostępu do internetu w ostatnim roku spowodowany był głównie częściowym uwolnieniem rynku usług telekomunikacyjnych.

Na początku bieżącego roku pojawiły się pierwsze oferty operatorów alternatywnych, wykorzystujących ofertę ramową BSA (Bitstream Access). Jest to oferta określająca ramowe warunki dostępu do lokalnej pętli abonenckiej poprzez dostęp do węzłów sieci telekomunikacyjnej Telekomunikacji Polskiej (TPSA) na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych.

"Wszyscy operatorzy przygotowali swoje oferty na bazie oferty TPSA i świadczą je na bardzo podobnych warunkach. Stosują nawet zbliżone techniki marketingowe, tzn. w pierwszych okresach rozliczeniowych stosują duże upusty cenowe, a następnie opłata abonamentowa drastycznie wzrasta, w niektórych przypadkach nawet pięciokrotnie" - ocenia UKE.

Według raportu ostatnie kroki konkurencji TPSA, tzn. oferta Netii, świadczą, że operatorzy telekomunikacyjni są gotowi rezygnować ze swojej marży w celu pozyskania nowych klientów usług szerokopasmowych. Dzięki pozyskaniu większej grupy abonentów mają szansę w przyszłości zaoferować im dodatkowe usługi multimedialne takie jak video na żądanie czy telewizję.

Netia podała, że w ciągu trzech lat, chce zdobyć 1 milion klientów, którym będzie świadczyć usługę dostępu do internetu. Do końca tego roku spółka chce zdobyć 200 tys. abonentów.

Plany pozostania największym alternatywnym (w stosunku do TPSA) dostawcą internetu ogłosiła też firma Tele2, która nową ofertę cenową zaprezentowała pod koniec czerwca.

Z opracowania UKE wynika, że w zakresie oferty 1Mbit/s najtańszą ofertę przedstawiła Netia (pod warunkiem, że umowa zostaje zawarta na minimum 2 lata), a najdroższe usługi oferują TPSA, a także Dialog (w przypadku umowy na trzy lata) oraz Tele2 (w przypadku umowy na rok).

Dołącz do dyskusji: Coraz tańszy Internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl