comScore: 363,7 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce
W marcu z internetu korzystało 363,7 miliona internautów z Europy w wieku co najmniej 15 lat. 18,2 miliona z nich pochodziło z Polski.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w marcu statystyczny europejski internauta spędził w sieci 26 godzin i odwiedził 2678 stron. Średnia dla Polski wyniosła 25,9 godz. i 2976 stron.
Najwięcej internautów pochodziło z Niemiec (49,7 mln), a następnie z Rosji (47,4 mln) i Francji (42,3 mln). Natomiast największym zaangażowaniem wykazali się Holendrzy, którzy spędzili online średnio 34,4 godz. i odwiedzili 3515 stron - odpowiednio o 33 i 31 proc. więcej niż europejska średnia.
Najpopularniejszą własnością internetową były strony należące do Google, które w marcu odwiedziło 330,3 miliona użytkowników z Europy. Na drugim miejscu znalazły się strony Microsoftu (272,8 mln), a na trzecim portalu społecznościowego Facebook (234,6 mln).
Spośród czołowych trzydziestu własności, najwyższy wskaźnik zaangażowania odnotował rosyjski serwis społecznościowy VKontakte, na którego stronach internauci spędzili średnio 6,8 godz. Kolejne pod tym względem były strony Mail.ru Group (5,2 godz.) oraz Facebooka (4,8 godz.).
Z kolei największą liczbę odsłon stron odnotował Facebook (109,9 mld - 11,3 proc. ogółu), wyprzedzając strony Google (94,8 mld) i VKontakte (33,1 mld).
Dołącz do dyskusji: comScore: 363,7 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce