Co Polacy robią w serwisach społecznościowych?
Internauci w serwisach społecznościowych najczęściej oglądają i czytają treści, które zamieszczają ich znajomi. O wiele mniej użytkowników gra w gry lub odwiedza profile firm i celebrytów.
Wyniki badania przeprowadzonego przez grupę Aegis Media pokazują, że prawie trzy czwarte polskich użytkowników serwisów społecznościowych co najmniej raz w miesiącu ogląda w nich materiały zamieszczone przez swoich znajomych. Nieco mniej osób rozmawia przez komunikatory, rozwija swoje zainteresowania lub zamieszcza wiadomości. Co drugi użytkownik komentuje treści udostępnione przez jego znajomych.
Natomiast co trzeci polski internauta korzystający w serwisów społecznościowych minimum raz miesięcznie zamieszcza informacje, artykuły i linki do innych materiałów, gra w gry lub odwiedza profile firm i celebrytów. Do grup lub fanów firm czy produktów dołącza co piąty użytkownik.
Z kolei co trzeci polski internauta deklaruje, że chętnie porozmawiałby przez internet z użyciem kamery. Polacy są bardziej zainteresowani wideorozmowami niż Amerykanie, Niemcy czy Japończycy, natomiast mniej niż Włosi.
Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media, w której skład w Polsce wchodzą: domy mediowie Carat i Vizeum, agencja interaktywna Hypermedia Isobar oraz agencja reklamy zewnętrznej Posterscope. Na zlecenie Aegis Media wywiady – w domach respondentów i przy użyciu laptopów – w listopadzie i grudniu ub.r. zrealizował instytut badawczy Ipsos Polska. Sondaż objął 3 tys. osób w wieku 15-64 lat, z których 1 tys. mieszka w całym kraju, a 2 tys. – w miastach mających minimum 100 tys. mieszkańców. To grupa reprezentatywna dla 27,2 mln Polaków.
Dołącz do dyskusji: Co Polacy robią w serwisach społecznościowych?