Chrome ma 40 proc. globalnego rynku przeglądarek, a w Polsce goni Firefoxa
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w maju br. przekroczył próg 40 proc. udziału w rynku i wyraźnie powiększył przewagę nad konkurencją. Aplikacja Google sporo zyskała także w Polsce, odrabiając część strat do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w maju Chrome miał w skali globalnej 41,38 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 39,15 proc. w kwietniu.
W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 29,71 proc. do 27,72 proc., a trzeci w rankingu Firefox - z 20,06 proc. do 19,76 proc. rynkowego udziału.
Straciły również uzupełniające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (z 8 proc. do 7,96 proc.) i Opera (z 1,01 proc. do 1 proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między kwietniem a majem zanotował on spadek z 44,26 proc. do 43,51 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 34,51 proc. do 35,62 proc.
Oprócz Firefoxa stracił także trzeci Internet Explorer (z 12,28 proc. do 11,8 proc.) i zamykająca ranking aplikacja Safari (z 1,85 proc. do 1,83 proc.), a wzrost zanotowała czwarta Opera (z 5,85 proc. do 5,91 proc.).
Dołącz do dyskusji: Chrome ma 40 proc. globalnego rynku przeglądarek, a w Polsce goni Firefoxa