CDA.pl ma 172 tys. subskrybentów. 28 mln zł wpływów i 5,4 mln zł zysku w ub.r.
Na koniec 2018 roku platforma CDA.pl miała 172,1 tys. aktywnych użytkowników płatnej oferty CDA Premium. W całym ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 60 proc. do 27,99 mln zł oraz zysku netto do 5,39 mln zł.
Płatna oferta CDA Premium została wprowadzona trzy lata temu, obejmuje zbiór filmów, seriali i bajek. Miesięcznie kosztuje 19,90 zł.
Na koniec 2016 roku korzystało z niej 42 tys. użytkowników, w połowie 2017 roku - 74,7 tys., a na początku stycznia ub.r. - 100 tys.. Na koniec września ub.r. liczba aktywnych subskrybentów wynosiła 129,4 tys., pod koniec października - 155 tys., a na koniec ub.r. - 172,1 tys.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. CDA Premium zanotowało 3,18 mln użytkowników, 29,99 mln odsłon oraz 19 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Wpływy i zysk mocno w górę, większość z CDA Premium
W całym ub.r. wpływy sprzedażowe CDA zwiększyły się rok do roku o 60 proc. do 27,99 mln zł, a w samym czwartym kwartale ub.r. - o 82 proc. do 9,31 mln zł. Ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium w ub.r. pochodziło 25,1 mln zł (71 proc. więcej niż rok wcześniej), a w czwartym kwartale ub.r. - 8,2 mln zł (po wzroście o 82 proc. w skali roku).
Z drugiej strony rozszerzanie tej oferty o nowe treści wiąże się w wyższymi prowizjami dla partnerów. W całym ub.r. wyniosły one 13,1 mln zł, a w samym czwartym kwartale - 4,2 mln zł (w obu okresach nastąpił wzrost o 71 proc.).
Natomiast przychody reklamowe firmy zmalały w całym ub.r. o 12,6 proc. - z 2,86 do 2,5 mln zł. Dodatkowo 424,7 tys. zł wpływów spółka osiągnęła w ub.r. z innych źródeł, a rok wcześniej nie miała żadnych takich przychodów.
Koszty operacyjne CDA wyniosły w ub.r. 21,21 mln zł, co wobec 13,73 mln zł w 2017 roku oznacza wzrost o 54,4 proc. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 12,09 do 19,45 mln zł.
Zysk firmy z działalności operacyjnej wzrósł z 3,54 mln zł w 2017 roku do 6,6 mln zł w ub.r.
W ub.r. spółka osiągnęła 5,39 mln zł zysku netto, a w samym czwartym kwartale ub.r. - 1,97 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 2,93 mln zł i 569,3 tys. zł.
CDA chce mieć więcej treści i rozwijać aplikację na smart tv
- W 2018 poprawiliśmy wszystkie istotne wyniki, od finansowych, po liczbę abonentów i na dostępności naszej aplikacji kończąc. Konsekwentnie rozwijamy nie tylko CDA Premium, ale także Premium Free, czyli materiały pochodzące od zweryfikowanych partnerów i twórców, które dostępne są bezpłatnie dla wszystkich internautów. Z kolei kampanie reklamowe organizowane przez nasze biuro sprzedaży realizowane są z zapewnieniem gwarancji tzw. brand safety - opisuje Jarosław Ćwiek, prezes CDA.
W br. CDA planuje podpisane umów z nowymi dystrybutorami i partnerami biznesowymi, zwiększanie zasięgu aplikacji na telewizory smart tv kolejnych producentów i marek oraz dalsze prace nad rozwojem zaplecza technologicznego i jakości obrazu w serwisie.
W grudniu ub.r. cała sekcja CDA.pl z treściami wideo zanotowała 7,32 mln realnych użytkowników, 123,07 mln odsłon oraz 26 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Pod koniec ub.r. spółka CDA (działająca wówczas pod nazwą CwMedia) zaoferowała inwestorom do miliona swoich nowych akcji po 5,5 zł za sztukę. Firma planowała wydać ok. 4 mln zł na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju serwisu. Inwestorzy zapisali się tylko na 154 645 akcji CwMedia, co oznacza, że z ich sprzedaży spółka pozyska 850,5 tys. zł brutto.
Pod koniec września ub.r. Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji CDA do obrotu. Jak dotąd spółka nie zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, ale zyskała już dostęp do systemu komunikatów giełdowych.
Dołącz do dyskusji: CDA.pl ma 172 tys. subskrybentów. 28 mln zł wpływów i 5,4 mln zł zysku w ub.r.