SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carat obniża prognozę dla globalnego rynku reklamy

Dom mediowy Carat prognozuje, że globalne nakłady na reklamę zwiększą się w bieżącym roku o 5,0 proc., a w roku 2012 o kolejne 6,0 proc.

W marcu należąca do Aegis Group agencja przewidywała, że tegoroczne wydatki na reklamę wzrosną o 5,7 proc., a przyszłoroczne o 6,2 proc. Obniżenie prognozy tłumaczy ona ostrożnością związaną z globalnymi czynnikami makroekonomicznymi, naturalnymi kataklizmami oraz niestabilnością polityczną w wielu częściach świata.

Jednocześnie Carat zrewidował (w większości w dół) swoje szacunki odnośnie poszczególnych rynków. W Ameryce Północnej wydatki na reklamę mają w 2011 i 2012 roku zwiększyć się odpowiednio o 3,2 i 5,5 proc., w Europie Zachodniej o 2,3 i 3,0 proc., w Europie Środkowej i Wschodniej o 10,1 i 11,6 proc., w regionie Azji i Pacyfiku o 7,1 i 6,9 proc., a w Ameryce Łacińskiej o 13,0 i 12,9 proc.

Z kolei biorąc pod uwagę wydatki na reklamę w poszczególnych mediach, agencja prognozuje, że w bieżącym roku telewizja odnotuje wzrost o 6,0 proc., a w roku 2012 o kolejne 6,2 proc. Dla prasy codziennej przewidywane są wzrosty odpowiednio o 0,1 i 0,6 proc., dla czasopism spadek o 0,4 proc. i wzrost o 2,3 proc., dla radia wzrosty o 4,0 i 5,5 proc., dla kina o 5,2 i 3,8 proc, a dla outdooru o 6,3 i 8,1 proc. Najlepsze perspektywy ma przed sobą przestrzeń cyfrowa, w przypadku której nakłady reklamowe mają się zwiększyć odpowiednio o 13,3 i 14,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Carat obniża prognozę dla globalnego rynku reklamy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iko
prognozy bezsensu jak zawsze
odpowiedź
User
mika
CARAT wielki mi ekspert! ;)
odpowiedź