Gong, Publicis Worldwide, VMLY&R Poland i Change Serviceplan z nominacjami w Cannes Lions
Kampanie przygotowane przez polskie agencje trafiły na pierwsze z opublikowanych shortlist ruszającego właśnie festiwalu reklamowego Cannes Lions. Nominowane akcje zostały przygotowane przez agencje Change Serviceplan (Group One), Gong (Group One), Publicis Worldwide Polska i VMLY&R Poland.
Agencja Gong z kampanią "Sztuka kradzieży" realizowaną na zlecenie Netflixa ma trzy nominacje na Cannes Lions - w kategoriach Outdoor Lion: Media/Entertainment, Single - market Campaign i Cultural Insight.
Na shortliście kategorii Radio&Audio (Excellemce in Radio&Audio - Casting&Performance) znalazła się kampania społeczna Polskiego Związku Głuchych, podejmująca temat wykluczenia osób głuchych z życia społecznego i kulturalnego. Na znak protestu przeciw ograniczeniom, przedstawiciele środowiska stworzyli w ramach tego projektu zespół muzyczny - UNMUTE, którego wszyscy członkowie są głusi. Za koncepcję kampanii, pomysł kreatywny i realizację odpowiedzialna była agencja Change Serviceplan.
VMLY&R Poland nominowana za "Pierwszą pomoc ludzkości"
Agencja VMLY&R Poland otrzymała cztery nominacje w kategorii Health&Wellness (Brand Education&Awareness) za projekt, który stworzyła we współpracy z bankiem BNP Paribas i Polskim Czerwonym Krzyżem - "Pierwsza pomoc ludzkości".
W jego ramach zorganizowano eksperyment społeczny - szkolenie pierwszej pomocy dla grupy 24 przypadkowych osób. Po części teoretycznej prowadzonej przez instruktorów PCK, uczestniczki i uczestnicy zostali zaproszeni do sali, w której czekały na nich zajęcia praktyczne na fantomach. Te z kolei odzwierciedlały wygląd trzech prawdziwych postaci: Grzegorza Sękowskiego, osoby w kryzysie bezdomności; Khedi Alievy, uchodźczyni z Czeczenii oraz Krzysztofa „Leona” Dziemaszkiewicza, genderqueer.
Nietypowy wygląd fantomów u jednych wywołał konsternację, u części strach, a u innych ciekawość. Ten dysonans poznawczy pozwolił każdemu zmierzyć się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami. Po wykonaniu serii ćwiczeń na manekinach symulujących osoby nieprzytomne, uczestniczki i uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej o pierwowzorach fantomów, na których wykonywali resuscytację i poznać ich przejmujące historie.
Na shortliście kategorii "Health&Wellness" znalazła się też kampania Publicis Worldwide Polska "Najmłodszy headhunter na świecie" przygotowana dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.
Cannes Lions Festiwal potrwa do 24 czerwca br.
Dołącz do dyskusji: Gong, Publicis Worldwide, VMLY&R Poland i Change Serviceplan z nominacjami w Cannes Lions