SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewolucyjne zmiany w organizacji Cannes Lions, w 2019 do konkursu wraca Grupa Publicis

Pięć zamiast ośmiu dni festiwalowych, likwidacja części podkategorii i niższe opłaty za uczestnictwo - to najważniejsze zmiany w międzynarodowym konkursie kreatywności Cannes Lions, które wejdą w życie od przyszłego roku. W 2019 ponownie mają wziąć w nim udział agencje z Grupy Publicis.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Międzynarodowy konkurs kreatywności Cannes Lions czekają poważne zmiany. Organizator imprezy, brytyjska firma Ascential poinformowała, że od 2018 roku impreza będzie odbywać się w zmienionej, znacznie uproszczonej formule. Reorganizacja obejmie głównie kategorie konkursowe oraz koszty zgłoszenia się do konkursu. Po raz pierwszy w nowej formule Cannes Lions odbędzie się w przyszłym roku.

Kluczowe zmiany w formule Cannes Lions:

- skrócenie czasu trwania festiwalu z ośmiu do pięciu dni
- maksymalna opłata za pakiet uczestnictwa dla pojedynczej delegacji stanieje o 900 euro, do 3249 euro
- wszystkie projekty biorące zostaną podzielone na dziewięć „ścieżek” - Reach, Comms, Craft, Experience, Innovation, Impact, Good, Entertainment, Health, które będą jednocześnie tematami przewodnimi całego konkursu
- zniesienie kategorii Cyber, Integrated oraz Promo & Activation, zamiast nich pięć nowych
- likwidacja lub połączenie 120 podkategorii konkursowych

- jedną kampanię będzie można zgłosić do maksymalnie sześciu kategorii (do tej pory takich limitów nie było)
- Lions Entertainment i Lions Innovation będą włączone do głównego konkursu.

W odpowiedzi na ogłoszone zmiany, francuski holding Publicis zapowiedział, że od 2019 roku jego agencje ponownie wezmą udział w rywalizacji. W trakcie ostatniej edycji Cannes Lions prezes Publicisu Arthur Sadoun ogłosił, że agencje należące do holdingu mają zakaz udziału w konkursach kreatywności i branżowych wydarzeniach. Zaoszczędzone w ten sposób środki firma przeznaczyła na rozwój technologii, w tym wewnętrznej platformy dla pracowników Marcel.

Przyszłoroczny festiwal Cannes Lions odbędzie się w dniach 19-22 czerwca. Organizatorzy pracowali nad ulepszeniem jego formuły w komitecie doradczym, powołanym po fali krytyki płynącej po ostatniej edycji konkursu. Oponenci zarzucali, że Cannes Lions jest imprezą zbyt drogą oraz zbyt skomplikowaną w swojej formule.

Dochody organizatorów Cannes Lions Festival, firmy Ascential, były w pierwszej połowie br. wyższe o 7 proc., mimo mniejszej liczby przyznanych nagród i zgłoszonych kampanii.

Dołącz do dyskusji: Rewolucyjne zmiany w organizacji Cannes Lions, w 2019 do konkursu wraca Grupa Publicis

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
900 euro wpisowego.

Ile trzeba wziąć od klienta za projekt kalendarza czy plakatu, żeby zapłacić takie wpisowe?
odpowiedź
User
czytający ze zrozumieniem
900 euro wpisowego.

Ile trzeba wziąć od klienta za projekt kalendarza czy plakatu, żeby zapłacić takie wpisowe?


"stanieje o 900 euro" czyli będzie kosztować 3200 euro;)
odpowiedź