Canal+ wprowadzał klientów w błąd, 235 tys. zł kary
Kampania reklamująca ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd. Na spółkę nałożono ponad 235 tys. zł kary - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Canal+ zapowiada odwołanie.
UOKiK ustalił, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.
W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciw Canal+ Cyfrowy postępowanie. Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych firmy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów UOKiK nałożył na przedsiębiorcę 235.266,00 zł kary. Decyzja nie jest prawomocna. Jak poinformował nas Michał Stryjecki z biura prasowego Canal+ Cyfrowego, spółka odwołała się od decyzji UOKiK do sądu. - Postępowanie trwa, do czasu jego zakończenia nie komentujemy tej sprawy - powiedział nam Stryjecki.
Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych.
Dołącz do dyskusji: Canal+ wprowadzał klientów w błąd, 235 tys. zł kary