Brand24 z 41-procentowym wzrostem przychodów w drugim kwartale
Według stanu na koniec czerwca 2022 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 wzrosły o 41 proc. w porównaniu do końca czerwca ub.r. Odnotowano też wzrost średniego przychodu operacyjnego na użytkownika (ARPU).
Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowa spółka Brand24 – w drugim kwartale poprawił względem tego samego okresu w 2021 roku kluczowe wskaźniki operacyjne swojego biznesu.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów spółki (MRR) na koniec czerwca wyniosła 1,73 mln zł (ok. 0,41 mln dol.), czyli była o 0,5 mln zł i 41 proc. większa w stosunku do analogicznego momentu w 2021 roku. Drugi kluczowy wskaźnik, czyli średni przychód operacyjny na użytkownika (ARPU), wzrósł rok do roku w drugim kwartale o 37 proc. do 452 zł (ok. 106 dol.), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 528 zł (ok. 124 dol.), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika.
„Drugi kwartał był zgodny z naszymi oczekiwaniami. Zmiana polityki cenowej dała bardzo dobry i przede wszystkim stabilny efekt. Co więcej, widzimy tutaj jeszcze przestrzeń do wzrostów. ARPU na nowych klientach zagranicznych wyniosło w II kw. 135 USD, czyli prawie o połowę więcej niż w zeszłym roku. To pokazuje potencjał wzrostu na całym portfolio w ciągu kilku kwartałów” – mówi cytowany w komunikacie Michał Sadowski, prezes Brand24.
„Dynamika kwartał do kwartału była dość niska, ponieważ efekty rewolucji cennikowej skonsumowaliśmy głównie w I kw. Nie bez znaczenia jest też sytuacja makroekonomiczna i obawy z nią związane” – dodaje Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała w maju ub.r.
W maju br. DM BOŚ przedstawił prognozę, że Brand24 w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto, a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów i 5,3 mln zł zysku netto. Cenę docelową akcji spółki obniżono z 31,3 do 30,5 zł głównie z powodu wzrostu stopy wolnej od ryzyka.
Dołącz do dyskusji: Brand24 z 41-procentowym wzrostem przychodów w drugim kwartale