Brand24 po podwyżce cennika zwiększył wpływy o 40 proc. i podwoił zysk EBITDA
W pierwszym kwartale br. zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 39,9 proc. do 4,95 mln zł, zysku EBITDA z 677 tys. zł do 1,24 mln zł i zysku netto z 35 do 469 tys. zł. Już 64 proc. klientów i 72 proc. powtarzalnych wpływów firmy pochodzi z zagranicy.
Na koniec marca powtarzalne miesięczne przychody Brand24 z abonamentów sięgnęły 1,67 mln zł, o 21 proc. więcej niż przed rokiem.
- Większy wzrost to efekt m. in. zmiany cen dla istniejących klientów; przebudowa cennika dla nowych klientów oraz koniec okresu promocyjnego związanego Black Friday - wyliczono w sprawozdaniu.
Już 64 proc. klientów Brand24 z zagranicy
Natomiast średni przychód od abonenta (ARPU) w zeszłym kwartale sięgnął 430 zł (104 dolary), po wzroście kwartał do kwartału o 22 proc. W listopadzie firma wprowadziła wyższy cennik dla nowych klientów, a w zeszłym kwartale zaczęła go wdrażać dla obecnych użytkowników. W efekcie zmiany cennika ARPU dla nowych klientów urosło o 40 proc. do 495 zł (120 dolarów).
Udział klientów z zagranicy zwiększył się do 64 proc. - Wersję globalną narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU co jest pochodną cennika oraz większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego - zaznaczono.
Natomiast w przypadku powtarzalnych miesięcznych wpływów już 72 proc. pochodziło spoza Polski. Z usług Brand24 korzystają podmioty ze 120 krajów, m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Polski, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii. Wśród klientów są koncerny i marki takie jak Intel, Carlsberg, IKEA, H&M, Vichy, GlaxoSmithKleine czy Credit Agricole.
- Zmiany w naszym cenniku dały natychmiastowe i przede wszystkim długotrwałe efekty. Nasz Annual Run Rate, czyli zannualizowane przychody na bazie aktualnego MRR, to 20 mln zł – o prawie 5 mln więcej niż przed rokiem w tym samym momencie - zaznacza Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.
- Równolegle rozwijamy sprzedaż produktów premium w formie szytych ma miarę raportów analitycznych (Custom Reports). Projekt ten wystartował w 2021 roku, w którym wypracował 55 tys. zł przychodu, w Q1 2022 mamy już domkniętą sprzedaż na kwotę 153 tys. zł. Liczymy, że w do końca roku udział CR w naszych przychodach będzie już zauważalny i z czasem zaczniemy raportować to jako osobną linię przychodową - opisuje Michał Sadkowski.
Koszty Brand24 26 proc. w górę
Wydatki operacyjne Brand24 zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 26,5 proc., z 3,38 do 4,28 mln zł. Większość to koszty usług obcych, które poszły w górę z 1,93 do 2,61 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 714,8 do 817,6 tys. zł, a na amortyzację - z 543,5 do 580,6 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma pracuje obecnie nad rozbudową mechanizmów ułatwiających zrozumienie kontekstu dyskusji na temat marek w internecie, w lipcu ub.r. pozyskała na ten projekt 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.
Brand24 jest notowany na warszawskiej giełdzie od ponad czterech lat, rok temu przeniósł się z rynku NewConnect na główny parkiet. W ub.r. zanotował pierwszy całoroczny zysk netto (264 tys. zł, wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej), przy wzroście przychodów z 13,37 do 15,79 mln zł.
W środę przed południem, po publikacji wyników finansowych z pierwszego kwartału, akcje firmy drożały o ok. 3 proc.
W zeszłym tygodniu DM BOŚ przedstawił prognozę, że Brand24 w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto, a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów i 5,3 mln zł zysku netto. Cenę docelową akcji spółki obniżono z 31,3 do 30,5 zł głównie z powodu wzrostu stopy wolnej od ryzyka.
Dołącz do dyskusji: Brand24 po podwyżce cennika zwiększył wpływy o 40 proc. i podwoił zysk EBITDA