Brand24 szykuje się na NewConnect. „Chcemy iść tropem LiveChata”
Kierowana przez Michała Sadowskiego firma Brand24 zmieniła statut, aby przystosować się formalnie do startu na rynku NewConnect prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl termin debiutu i wielkość oferty nie są jeszcze znane, jednak plan zakłada start Brand24 na NewConnect jeszcze w 2017 roku.
Według komunikatu Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Brand24 podjęło uchwałę w sprawie zmian statutu dostosowujących go do najlepszych praktyk stosowanych na rynku kapitałowym oraz upoważnienia zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego.
Zgodnie z podjętą uchwałą zarząd jest upoważniony do podwyższania kapitału zakładowego spółki poprzez emisję nie więcej niż 144,454 nowych akcji w drodze jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego (kapitał docelowy), co stanowi nie więcej niż 8,3 proc. ogólnej liczby akcji Brand24.
Zarząd Brand24 rozważa wykorzystanie uchwalonych zmian statutu do ubiegania się o wprowadzenie akcji spółki do alternatywnego systemu obrotu NewConnect prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
W komentarzu do komunikatu Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24 zdradza niektóre biznesowe statystyki osiągnięte przez firmę i wyjaśnia przyczyny decyzji o wprowadzeniu jej na NewConnect.
- Brand24 rośnie w ostatnich miesiącach w średnim tempie 58 nowych klientów miesięcznie netto - ujawnia Michał Sadowski. - W lipcu było to 56 klientów i tym samym przekroczyliśmy łączną liczbę 1800 aktywnych klientów - na koniec lipca było ich dokładnie 1820. Naszą ambicją jest zwiększenie tempa wzrostu, tak aby szybciej dojść do kolejnego ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona średnich przedsiębiorstw z całego świata. Kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej, co pokazuje 360 proc. wzrost liczby nowych klientów zagranicznych pozyskiwanych co miesiąc (styczeń 2016 r. w porównaniu do czerwca 2017 r.).
Sadowski nie ukrywa, że chce by Brand24 powtórzył sukces firmy LiveChat Software, która w styczniu ub.r. wykupiła część udziałów startupu.
- Chcemy iść tropem LiveChata, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że podwyższenie kapitału i docelowo upublicznienie - a konkretnie debiut na NewConnect - jest jednym z bardzo poważnie rozważanych przez nas obecnie scenariuszy pozyskania środków na wsparcie rozwoju narzędzia w skali globalnej - przyznaje Sadowski.
- Gdy na przełomie 2015 i 2016 roku do grona akcjonariuszy Brand24 dołączył fundusz Inovo oraz założyciele i menedżerowie LiveChata mówiliśmy o tym, że kolejna runda finansowania przypadnie prawdopodobnie na rok 2017. Spółka ma od strony formalnej przygotowany grunt pod pozyskanie finansowania na przyspieszenie ekspansji, działa na szybko rosnącym rynku i ma bardzo atrakcyjne perspektywy. Jestem pewien, że Brand24 spełnia wszelkie warunki, by podążać drogą sukcesu LiveCha'a. Jako jeden z głównych akcjonariuszy mocno wierzymy dalszy wzrost wartości tego aktywa i docelowo widzielibyśmy spółkę jako kolejnego - po Nextbike Polska - debiutanta giełdowego z naszego portfela - powiedział członek zarządu Larq S (obok założycieli jest pośrednio kluczowym akcjonariuszem spółki, z 48% udziałem w kapitale) i członek rady nadzorczej Brand24 Mikołaj Chruszczewski, cytowany w komunikacie.
Serwis Wirtualnemedia.pl dowiedział się nieoficjalnie, że dokładny termin ewentualnego startu Brand24 na NewConnect nie jest jeszcze znany, podobnie jak ostateczna wielkość oferty. W planach jest jednak wprowadzenie startupu na parkiet jeszcze w 2017 r.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak Ikes, H&M czy biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.
NewConnect to rynek akcji na GPW, ale prowadzony poza rynkiem regulowanym, istniejący od 2007 roku. Znajduje się na nim ponad 400 spółek o łącznej kapitalizacji ponad 9 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Brand24 szykuje się na NewConnect. „Chcemy iść tropem LiveChata”