Bobo Frut w nowych opakowaniach, marka współpracuje z agencjami Przestrzeń i Wyraz
Marka produktów dla dzieci Bobo Frut (Nestle) wprowadza nowe pozycjonowanie oraz strategię komunikacji. Wchodząca właśnie na rynek nowa identyfikacja wizualna opakowań to pierwszy, z zaplanowanych, etap zmian. Autorem nowej strategii komunikacji jest Przestrzeń, za branding i design opakowań odpowiada studio brandingowe Wyraz.
Nowe pozycjonowanie miało Bobo Frut miało dzięki nowym atrybutom stać się atrakcyjne dla mam i dzieci.
– Tak kompleksowy projekt był wymagającym, trwającym wiele miesięcy przedsięwzięciem. Musieliśmy przyjrzeć się obecnemu wizerunkowi marki i zrewidować jej strategię pod kątem nowych wyzwań biznesowych i pożądanego kierunku rozwoju. Przeprowadziliśmy szereg badań konsumenckich, od diagnozy wizerunkowej marki i konkurencji, przez badanie pozycjonowania aż po badania konceptów nowej identyfikacji wizualnej – mówi Elżbieta Konopińska-Dudek, strateżka w Przestrzeni.
– Wierzymy, że wypracowana strategia umożliwi marce odświeżenie i uatrakcyjnienie wizerunku oraz poszerzenie grupy docelowej, jednocześnie pozostając godną zaufania marką znaną od lat – dodaje Ewa Kierlik, Marketing Managerka Nestle Infant Nutrition, CEE category role.
Bobo Frut w nowych opakowaniach
Pierwszym etapem zmian, który konsumenci będą mieli okazję zobaczyć w rynku, jest nowa identyfikacja wizualna i szata graficzna opakowań.
– Podchodząc do tematu nowych opakowań, chcieliśmy nie tylko odświeżyć i unowocześnić layouty, ale przede wszystkim stworzyć unikalny świat marki Bobo Frut. Zaczęliśmy od „ożywienia” naszego brand hero, który wyszedł z zamkniętej formy znaku i stał się integralną częścią ilustracji na frontach produktów, wchodząc w interakcje ze smakowitymi owocami. Co więcej, nie jest już tylko „stempelkiem” ani nawet jednym chłopcem – w zależności od produktu może zmieniać swój wygląd i reprezentować różne dzieci: starszaki, maluszki nie tylko jako chłopiec, ale również jako dziewczynka – dodaje Małgorzata Bieroza ze studia brandingowego Wyraz.
Produkty w nowej szacie graficznej zaczną pojawiać się na półkach już od czerwca.
Na podstawie nowej strategii i pozycjonowania wypracowana została big idea marki oraz nowa platforma kreatywna. Pierwsze materiały pojawią się niebawem w digitalu, a kolejne w następnych miesiącach.
Przestrzeń przeprowadziła audyt marki i wypracowała nową strategię komunikacji. Identyfikację wizualną i nowe opakowania przygotował Wyraz. Badania konsumenckie przeprowadziła agencja Y&Lovers.
Dołącz do dyskusji: Bobo Frut w nowych opakowaniach, marka współpracuje z agencjami Przestrzeń i Wyraz