SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bartosz Hojka

Z dyrektorem Grupy Radiowej Agory rozmawiamy o ostatnich zmianach wRadiu Złote Przeboje, pozycji Grupy na mapie radiowej Polski icoraz wyraźniejszej walki nadawców o społeczność internetową.

Łukasz Kłosowski: Marek Niedźwiecki, Jacek Cygan,Zbigniew Hołdys. Jak Pan skomentuje tę nagłą ekspansję ZłotychPrzebojów?
Bartosz Hojka: Gusta i oczekiwaniasłuchaczy zmieniają się. Z uwagą śledzimy te zmiany i od zawszestaramy się na nie szybko reagować. Gdy radio komercyjne w Polscebyło dość "przegadane", my graliśmy muzykę. Obecnie większośćstacji nadaje głównie muzykę, a my stawiamy na osobowości. Radiowyrazistych postaci antenowych to jest ten rodzaj programu, którymi osobiście najbardziej odpowiada. Dlatego jestem bardzozadowolony z ostatnich zmian w Radiu Złote Przeboje. I dumny, że naantenie naszego radia można usłyszeć audycje takich znakomitychautorów.

Na dzień dzisiejszy 18 stacji sieci Złote Przebojeposiada udział w rynku na poziomie 3,2 proc. (przed rokiem w tejsamej fali było 3,6 proc.). To ciągle trzecia pozycja za Eskąposiadającą 33 stacje i udział w rynku 8,6 proc. oraz Audytorium 17z udziałem 5,1 proc. Jakiego wzrostu spodziewacie się pozatrudnieniu gwiazd?
Radio Złote Przeboje nadaje na18 największych rynkach miejskich i uzyskuje tam bardzo dobrewyniki. 15 z 18 stacji zajmuje pierwsze lub drugie miejsce wśródlokalnych rozgłośni na swoim rynku, w prestiżowej grupie wiekowej25-50. Wszystkie są w pierwszej trójce. Nie będę spekulował natemat naszych przyszłych udziałów w rynku słuchalności. Ale wierzęw pozytywne efekty ostatnich zmian w Radiu Złote Przeboje.

W październiku uruchomiono internetowy serwisu radiowyTuba.fm. W tym czasie Wirtualna Polska ruszyła ze swoim projektemRadio WP. Gadu Radio (GG) nadające od zeszłego roku słucha już 250tys. użytkowników. Czy to już oznacza poważną walkę o słuchaczarównież na tym polu? Jakie możliwości daje Tuba.fm i w jaki sposóbbędzie się rozwijać?
Będziemy zabiegać o słuchaczy nakażdym polu. Od 10 lat tworzymy radio. Jesteśmy jedynym polskimnadawcą programu w formacie News / Talk. Pierwsi uruchomiliśmy wPolsce dwa spośród trzech najpopularniejszych formatów muzycznychna świecie - AC i Oldies. Robiliśmy radio CHR, Rock i z muzykąklasyczną. Krótko mówiąc: mamy duże doświadczenie. Ale wiele znaszych projektów nie mogło się rozwinąć w eterze z powoduograniczeń koncesyjnych. Internet jest wolny od takich barier.Serwis Tuba.fm to oferta 10 kanałów muzycznych zestawionych tak,żeby prawie każdy słuchacz znalazł wśród nich swój ulubiony.Niektóre kanały odkrywają nowe smaki naszych stacji znanych zeteru, inne to zupełna nowość w naszej ofercie programowej. Poprzezinteraktywny mechanizm głosowania na piosenki słuchacze mają wpływna kształt playlisty każdego kanału. Zatem różnorodność iinteraktywność to te najważniejsze cechy serwisu Tuba.fm, którebędziemy rozwijać.

W tym roku Tok FM zwiększył udział w rynku słuchalnościi przychody ze sprzedaży o 38 proc. Jak wygląda strategia rozwojutej stacji i czy jest możliwe przyciągnięcie jeszcze więcejłże-elit i wykształciuchów?
Tok FM na pewno może miećjeszcze więcej słuchaczy. Rzeczywiście, badania pokazują, że naszeradio najchętniej wybierają osoby wykształcone i dobrzezarabiające. Ale Tok FM jest radiem dla wszystkich zainteresowanychświatem, w którym żyją. A oprócz informacji i publicystykipolitycznej, ekonomicznej i kulturalnej mamy w programie sporoaudycji poradnikowych, hobbystycznych i rozrywkowych, któresłuchacze bardzo lubią.

Roxy FM od pewnego czasu prowadzi kampanię "Radio wTwoich Rękach", w której słuchacze mają wpływ na playlistęrozgłośni. W jakim kierunku zmierza dzisiejszeradio?
Radio zawsze było interaktywnym medium.Obecnie, dzięki nowym technologiom, możemy tę interaktywnośćpogłębiać do niespotykanego poziomu - niemalże oddać słuchaczomkontrolę nad programowaniem muzyki. Co dalej? Dzisiaj jeszczeprogramowanie radia komercyjnego polega na tym, żeby przezwiększość czasu dawać większości słuchaczy to, czego chcą. Ale oniuczą się w internecie dostawać dokładnie to, czego chcą i todokładnie wtedy, gdy mają na to ochotę. Radio będzie musiało temuoczekiwaniu sprostać. Akcja "Roxy Rewolucja - Radio w TwoichRękach" jest pierwszym krokiem w tym kierunku.

Podobno GRA przymierza się do uruchomienia oddzielnejanteny o tematyce sportowej. Zamierzacie zwiększyć ofertę sportowąna Waszych dotychczasowych antenach?
Wszystkie zmiany, jakie wprowadzamy w naszych stacjach, mają nacelu jeszcze lepsze dopasowanie ich programu do oczekiwańodbiorców. Nie komentujemy pogłosek o naszych planach - wolimypokazywać efekty naszej pracy.

Rozmawiał: Łukasz Kłosowski

Dołącz do dyskusji: Bartosz Hojka

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kasza
Bartosz Hojka, świetny człowiek! Szczery, zaangażowany!
odpowiedź