Wielkie badanie pracowników reklamy i marketingu przedłużone
O dwa tygodnie - do 30 kwietnia - przedłużono termin na wzięcie udziału w badaniu Global DEI Census. Dotąd specjalną ankietę wypełniło blisko 8 tys. pracowników reklamy i marketingu z całego świata, w tym 872 osoby z Polski. Nasz kraj na razie pod tym względem wyprzedza m.in. Nową Zelandię (744), Szwecję (552) czy USA (612).
- To wspaniały wynik, dziękujemy całej branży za mobilizację - komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. - Nadal jednak zależy nam na jak najlepszej frekwencji. Mamy sporo głosów z agencji reklamowych i mediowych, ale nieco mniej z działów marketingu, na które również bardzo liczymy. Szeroki odzew jest niezbędny, by powstała solidna diagnoza polskiego rynku w obszarze różnorodności, równości i inkluzywności. Wszystkich, którym zależy, by reklama i marketing były lepszym miejscem do pracy, zachęcamy do udziału w anonimowym badaniu - podkreśla Tyszkiewicz i dodaje, że wynik Global Census DEI będzie punktem wyjścia do dalszej pracy i zmian na lepsze.
Global Census DEI jest jedną z największych współprac w historii branży marketingowej na świecie. Ma on przynieść wgląd w poczucie przynależności pracowników do branży, pokaże skalę dyskryminacji, ale także umożliwi monitorowanie postępów w zakresie równości. Podobnie jak poprzednio realizowana jest pod egidą Światowej Federacji Reklamodawców (WFA), do której przyłączyła się ponad setka organizacji działających na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym z 34. krajów.
Kto może wziąć udział w badaniu?
15-minutowy kwestionariusz mogą anonimowo wypełnić wszyscy pracownicy branży: pracujący w działach marketingu jak i w agencjach kreatywnych, PR, mediowych, social, influencer, eventowych czy w domach produkcyjnych, a także freelancerzy. Wyniki, które poznamy w czerwcu 2023 roku, pokażą czy w porównaniu z pierwszą falą badania, w reklamie i marketingu nastąpił postęp w zakresie różnorodności.
Badanie Global Census DEI ruszyło 15 marca i obejmuje 34 rynki. Oprócz Polski obejmie Argentynę, Brazylię, Kanadę, Finlandię, Niemcy, Grecję, Hong Kong, Włochy, Irlandię, Indie, Japonię, Malezję, Nową Zelandię, Holandię, Norwegię, Pakistan, Filipiny, Portugalię, Singapur, Słowenię, Republikę Południowej Afryki, Hiszpanię, Szwecję, Szwajcarię, Turcję, Bahrajn, Kuwejt, Oman, Katar, Arabię Saudyjską, Zjednoczone Emiraty Arabskie, USA i Wielką Brytanię.
Oprócz WFA, inicjatywa jest wspierana przez VoxComm, Campaign, Kantar, Advertising Week, Cannes Lions, Effie Worldwide, IAA, Global Web Index (GWI) oraz ponad sto innych organizacji branżowych. Za adaptację globalnej kampanii zachęcającej do udziału w badaniu odpowiada agencja MullenLowe Warsaw i dom mediowy Mediahub (MullenLowe Group).
Dołącz do dyskusji: Wielkie badanie pracowników reklamy i marketingu przedłużone