Andrzej Chmiel: z zarządu do rady nadzorczej wydawcy „Wprost”
Z funkcji prezesa Agencji Wydawniczo-Reklamowej „Wprost”, należącej do PMPG Polskie Media, odszedł Andrzej Chmiel. Dołączył do rady nadzorczej spółki.
Andrzej Chmiel był prezesem Agencji Wydawniczo-Reklamowej „Wprost” od października 2020 roku. Obecnie jedyną osobą w zarządzie firmy jest Jolanta Kloc, na początku br. została wiceprezesem.
Innymi członkami rady nadzorczej AWR „Wprost” są Robert Pstrokoński (od początku 2010 roku), Tomasz Biełanowicz (od jesieni 2018 roku) oraz Michał Lisiecki (od sierpnia 2019 roku). Lisiecki to większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media, ma 58,34 proc. akcji firmy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W połowie ub.r. PMPG Polskie Media kupiła pozostałe 10 proc. udziałów AWR „Wprost”, stając się jej jedynym udziałowcem. AWR „Wprost” wydaje tygodnik „Wprost” (do maja 2020 roku ukazujący się jedynie w wersji cyfrowej) i jego portal internetowy Wprost.pl.
Andrzej Chmiel w PMPG od 11 lat
Z PMPG Polskie Media Andrzej Chmiel jest związany od czerwca 2009 roku, gdy został członkiem rady nadzorczej, a od września 2017 roku także członkiem komitetu audytu. W latach 2010-2012 pełnił w firmie funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu.
Wiosną 2019 r. Chmiel został oddelegowany do zarządu PMPG Polskie Media, gdy ówczesny prezes firmy Michał M. Lisiecki przebywał w areszcie.
Wcześniej przez ponad 12 lat pracował w koncernie Pepsi. Był m.in. marketing managerem Pepsi Americas na Europę Środkową, odpowiadał za wprowadzenie nowych produktów Pepsi na rynek polski, węgierski, czeski i słowacki. Jako business developement manager w Pepsi-Cola General Bottlers Poland realizował akwizycje w segmencie napojów chłodzących w Polsce. W ostatnim okresie pracy w koncernie był członkiem zarządu Pepsi-Cola General Bottlers Poland ds. marketingu.
Obecnie Chmiel jest konsultantem biznesowym i przedsiębiorcą. Współtworzył spółkę Moneyzoom oferującą aplikacje mobilne do zarządzania finansami osobistymi oraz firmę doradczą Direct Capital Group zajmującą się rozwojem platform e-commerce dla usług ubezpieczeniowych, finansowych i inwestycyjnych.
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost przychodów o 14 proc. do 7,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,68 mln zł do 692 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Andrzej Chmiel: z zarządu do rady nadzorczej wydawcy „Wprost”