Almette wykorzystało do reklamy telewizję hybrydową. "To bardzo obiecująca technologia"
Dom mediowy Value Media (GroupOne) przygotował pierwszą reklamę w telewizji hybrydowej TVN. W ten sposób promowana będzie marka Almette, należąca do Hochland Polska.
Telewizja hybrydowa, inaczej HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV), to narzędzie, które pozwala na wyświetlanie takich samych treści jak na stronach www, bezpośrednio na ekranie telewizora. W Polsce mogą z niej już korzystać wszyscy użytkownicy naziemnej telewizji cyfrowej MUX, posiadający telewizory z opcją Smart TV i podłączeniem do internetu.
Pierwszą marką, która skorzystała z tego narzędzia TVN w kampanii tv jest marka Almette (Hochland). Jej skuteczność i opłacalność dla reklamodawców zmierzy należąca do Group One agencja SalesTube.
- Wykorzystanie w tej kampanii nowego formatu, daje nam możliwość analizowania jego efektów, a więc rozwijania Hybrid Broadcast Broadband TV i współtworzenia przyszłości reklamy telewizyjnej w Polsce - mówi Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media.
Na ekranie telewizora pojawia się reklama, która zajmuje ok 1/4 powierzchni ekranu. W kampanii po przełączeniu się na stację TVN widz widzi teaser kampanii zachęcający go do wejścia na stronę z pełną informacją o loterii, wszystko przy użyciu pilota telewizora. Widz przekierowywany jest do aplikacji - LP reklamodawcy, tóra działa tak jak strona www. W skrócie - jest to nowoczesny zastępca starej telegazety. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklama umożliwia natychmiastowy kontakt z marką.
Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital dodaje: - HBB to bardzo obiecująca technologia. Będąc producentem treści korzystamy już z kanałów dystrybucji, które umożliwiają bezpośrednią interakcję z użytkownikiem, ale wprowadzenie takich funkcji w połączeniu z tradycyjnym sygnałem telewizyjnym daje nam ogromne możliwości, również zasięgowe.
Na każdym etapie kampanii zostaną zrealizowane badania świadomości marki, w których wezmą udział widzowie serwisu HbbTV TVN. Przed jej startem emitowane było zaproszenie do wypełnienia ankiety na ekranie telewizorów. Druga fala badania będzie przeprowadzana tuż po jej zakończeniu. Dzięki temu będzie można zmierzyć wpływ poszczególnych elementów kampanii na wskaźniki marki takie jak świadomość, wizerunek i chęć zakupu oraz znajomość loterii “Dom z Natury” Almette.
Jak to działa?
Niezbędnym elementem do korzystania z nowego formatu jest podłączenie Smart TV do internetu. Dzięki temu w HbbTV można nie tylko podejrzeć ramówkę danej stacji, ale także transmitować video (zwiastuny filmów, programów i seriali), kupować produkty, uczestniczyć w ankietach i głosowaniach, a nawet oglądać dwa programy jednocześnie. Do obsługi serwisu HbbTV potrzebny jest tylko pilot telewizyjny. Cała treść hybrydowej telewizji jest transmitowana poprzez internet, w sygnale tv jest wysyłany tylko adres internetowy serwisu HbbTV.
Pierwszą telewizją jaka uruchomiła testowo HbbTV w Polsce był TVN (marzec 2012). Wdrożenie jej nastąpiło dopiero kilka miesięcy później w TVP podczas ME 2012. W swoim sprawozdaniu z wykorzystania wpływów abonamentowych za 2018 rok TVP podaje, że liczba wyemitowanych odsłon wszystkich wersji aplikacji TV hybrydowej wyniosła 2,3 miliarda. Wg badań Gemius Traffic odsłony te zostały wygenerowane przez 2,04 mln unikalnych użytkowników (odbiorników TV), a przyjmując za GUS, że w gospodarstwie domowym znajdują się średnio 3,1 osoby, daje to ponad 6 mln użytkowników w Polsce. W 2012 roku było to 37 tysięcy a w 2015 roku już 1,2 mln odbiorników. Obecnie obok TVP, sygnał TV hybrydowej nadaje także: ESKA TV, Polo TV, VOX TV, Fokus TV i Stopklatka.
Dołącz do dyskusji: Almette wykorzystało do reklamy telewizję hybrydową. "To bardzo obiecująca technologia"