Allegro ruszyło w Czechach - ze 100 mln ofert i Smartem!
Allegro uruchomiło swoją platformę w Czechach, oferuje m.in. opcję subskrypcyjną Smart! dla kupujących i usługę logistyczną One Fulfillment by Allegro dla sprzedawców. Firma rok temu przejęła czeską Mall Group.
W czeskiej wersji Allegro, działającej pod adresem allegro.cz, na początek dostępnych jest ponad 100 mln ofert. - Czechy to bardzo perspektywiczny rynek nie tylko dla nas jako marketplace’u, ale także dla naszych partnerów. To dla nich szansa, by dotrzeć do nowej grupy kupujących i rozwijać swój biznes na zupełnie nową skalę - podkreśla w komunikacie Alvise Favara, chief commercial officer w Allegro.
Polskim sprzedawcom Allegro oferuje możliwość wysyłek produktów przez DHL, DPD i Packetę, a także kompleksową usługę logistyczną One Fulfillment by Allegro. Sprzedawca, żeby wystawiać oferty w czeskiej odsłonie, nie musi się kolejny raz rejestrować, może wprowadzić odpowiednie ustawienia w panelu sprzedaży. Platforma zapewnia pomoc w tłumaczeniu ofert i przeliczaniu cen.
Z kolei czescy klienci mogą korzystać z usługi Smart! z nielimitowanymi dostawami zakupów, także od sprzedawców z Polski.
- Już pierwszego dnia działania platformy w Czechach mamy tam aktywnych około 100 milionów ofert. Potwierdza to nie tylko duże zainteresowanie eksportem z Allegro, ale również atrakcyjność oferowanych przez nas narzędzi do sprzedaży międzynarodowej - komentuje Alvise Favara.
- Będziemy stale rozwijać naszą ofertę wspierającą sprzedaż w Czechach, jak i samą platformę na tym rynku. Zlokalizowana na Czechy domena Allegro to bardzo ważny element naszej ekspansji - pokazuje bowiem, że wierzymy, że model marketplace wypracowany na przestrzeni lat przez Allegro będzie konkurencyjny również na arenie międzynarodowej - zapowiada menedżer.
Allegro za drogo kupiło Mall Group i WE|DO CZ
Przed rokiem Allegro za 881 mln euro przejęło spółki Mall Group i WE|DO CZ działające w Czechach, a także na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji. W połowie ub.r. zamknięta została polska platforma Mall.
W listopadzie Allegro dokonało niepieniężnego odpisu w kwocie 2,293 mld zł dotyczącego wartości aktywów Mall Group i WE|DO. Firma przyznała, że kupiła je na szczycie cyklu rynkowego, a wyniki finansowe obu „okazały się znacznie niższe niż pierwotnie zakładano”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Mall Group w czwartym kwartale ub.r. przy 1,06 mld zł przychodów zanotowało 39,4 mln zł skorygowanej straty EBITDA. Całorocznie, w ujęciu pro forma, wartość sprzedaży (GMV) na jej platformach zmalała z 4,17 do 3,91 mld zł, wpływy z 3,32 do 3 mld zł, a skorygowana strata EBITDA wzrosła z 58,9 do 197 mln zł.
- W grupie Mall cały czas pracujemy nad jak najefektywniejszym rozwojem tej grupy, konsekwentnie ograniczamy koszty, aby zmniejszać straty na poziomie skorygowanej EBITDA oraz stabilizować GMV w bardzo trudnych warunkach ekonomicznych regionu i przygotować do wprowadzenia naszego marketplace w kolejnych krajach, zaczynając od Czech - mówił pod koniec marca Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
Natomiast całorocznie firma zanotowała 1,92 mld zł straty netto, o czym przesądził dokonany w listopadzie odpis w kwocie 2,293 mld zł dotyczący wartości aktywów Mall Group i WE|DO.
Dołącz do dyskusji: Allegro ruszyło w Czechach - ze 100 mln ofert i Smartem!