Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka przeszła z Wirtualnej Polski do Abstra
Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka zaczęła pracę jako dyrektora ds. sprzedaży i realizacji komercyjnych w firmie Abstra zajmującej się produkcją treści na YouTube’a. Poprzednio pracowała w Grupie Wirtualna Polska, a wcześniej m.in. w Endemol Polska, Polsat Media i Agencji TVN.
W Abstra Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka będzie zajmowała się zarządzaniem i rozwojem działu sprzedaży i branded content. Będzie odpowiadała za pozyskiwanie nowych klientów w ramach aktywności new business oraz budowanie i utrzymywanie relacji z kluczowymi partnerami, klientami, domami mediowymi i agencjami reklamowymi.
Ponadto będzie zajmowała się inicjowaniem, kreowaniem i realizacją nowych rozwiązań w dziedzinie video branded content w oparciu o potrzeby dotychczasowych i potencjalnych klientów, przy ścisłej współpracy z działami produkcji i kreacji Abstra.
W Abstra przejęła część obowiązków Marka Myślickiego, dotychczasowego dyrektora sprzedaży branded content. Myślicki końcem kwietnia rozstaje się z firmą.
Poprzednio przez pięć lat Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka pracowała w Grupie Wirtualna Polska, pełniąc m.in. funkcję dyrektora ds. branded content video. Zarządzała tam działem branded content video, nadzorując pracę 9-osobowego zespołu oraz odpowiadając za rozwój segmentu non standard wideo w firmie.
Przedtem Pietrzyk-Zawadzka przez ponad rok pracowała jako director of commercial & digital w firmie producenckiej Endemol Polska. Odpowiadała tam m.in. za tworzenie strategii komercjalizacji formatów telewizyjnych na różnych polach eksploatacji oraz za rozwój obszaru cyfrowego w ramach Endemol Beyond.
W latach 2012-2015 związana była z Polsat Media, gdzie pełniła m.in. funkcję kierownika ds. projektów specjalnych. Odpowiadała za niestandardowe formy reklamy w programach na antenie głównej Polsatu. Wcześniej była koordynatorem sprzedaży w Agencji TVN.
Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka jest absolwentką Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowała również w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi.
Grupa Abstra w pierwszym półroczu 2019 roku zanotowała wzrost przychodów reklamowych do 3,55 mln zł. Obok produkcji treści na YouTube'a, firma postawiła na podcasty. W ub.r. uruchomiła projekt Storia, w ramach którego funkcjonuje kilkanaście podcastów o tematyce m.in. lifestylowej, sportowej, finansowej i popkulturowej.
W marcu w związku z recesją gospodarczą wywołaną epidemią koronawirusa firma rozstała się z częścią pracowników (nie podano, z iloma konkretnie). - Cała branża marketingowa od kilku tygodni boleśnie odczuwa skutki pandemii i Abstra nie jest tutaj wyjątkiem. Niektórzy z naszych stałych i potencjalnych klientów wstrzymują lub częściowo zawieszają działania promocyjne, a część postępowań przetargowych została zamrożona. Nie ukrywam, że ta sytuacja bezpośrednio w nas uderza - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Maciek Szwarc, prezes Grupy Abstra.
- Odpowiedzialnością zarządu Abstra było podjęcie wszelkich niezbędnych kroków, pozwalających na nieprzerwane działanie firmy, bez straty dla jakości tworzonych przez nas produkcji na YouTube i podcastów. W rezultacie musieliśmy dostosować struktury firmy do nowych warunków - dodał.
Dołącz do dyskusji: Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka przeszła z Wirtualnej Polski do Abstra