SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: rynek reklamy może wzrosnąć o 0-3 proc. w 2012 r.

Wzrost wartości polskiego rynku reklamy w 2012 r. może wynieść 0-3 proc., wynika z szacunków przedstawionych przez grupę medialną Agora. Spółka szacuje, że wartość polskiego rynku reklamy w 2011 r. wzrosła o ponad 1,5 proc. do ok. 7,8 mld zł.

"Obserwując bieżącą sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2012 r. wyniesie około 0-3 proc." - czytamy w komunikacie Agory.

W opinii spółki internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12 proc.. Wydatki na reklamę kinową będą rosły o około 3-6 proc.. Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej wzrośnie o około 0-3 proc., natomiast wydatki na reklamę w telewizji i radio mogą wzrosnąć o około 0-3 proc..

Według szacunków spółki wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 14-17 proc., a w czasopismach o około 6-9 proc..

"Wszystkie szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach" - czytamy dalej.

Narastająco w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 42,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 71,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1234,60 mln zł wobec 1116,70 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Agora: rynek reklamy może wzrosnąć o 0-3 proc. w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl