SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja DDOB podwoiła przychody i osiągnęła zysk netto, rozwija platformę dla influencerów

W ub.r. agencja influencer marketingu Daily Dose of Beauty (DDOB) zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 101,7 proc. do 8,33 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 202,1 tys. zł straty do 76,5 tys. zł zysku. Dzięki 1 mln zł dotacji rozwija własną platformę pozwalającą twórcom internetowym zarabiać - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

DDOB zarządza platformą dla twórców internetowych, obecnie współpracuje z ponad 70 tys. influencerami aktywnymi głównie na Facebooku, Instagramie i YouTubie. Pomaga im zwiększać zasięgi profili oraz zleca tworzenie i publikowanie treści dla reklamodawców, pozyskuje je od domów mediowych, agencji marketingowych i bezpośrednio od marketerów. Agencja podaje, że na profilach współpracujących z nią twórców miesięcznie dodawanych jest 5 tys. wpisów, przy których pojawia się 500 tys. komentarzy i like’ów.

- 2019 rok to rozwój kolejnych technologii jedna z nich to unikalne narzędzie analitycznie do badania i wyszukiwania influencerów, dzięki któremu Spółka dostarcza klientom szereg analiz dotyczących twórców, których spółka proponuje do działań w ramach kampanii komercyjnych. Technologia ta kategoryzuje i porządkuje twórców internetowych, dzięki wielu funkcjonalnościom usprawnia i optymalizuje działanie kilku działów zaangażowanych w pracę z klientami - opisuje DDOB w sprawozdaniu złożonym w KRS.

Agencja rozwijała też w ub.r. autorski systemem monet, którymi nagradzani są autorzy najchętniej czytanych wpisów, autorów wyróżnionych najczęściej linkowanych wpisów. - Celem systemu jest zwiększenie zaangażowania i liczby dodawanych aktywności przez użytkowników serwisu tym samym obniża to w spółce koszty związane z opłatami za content niezbędny do prowadzenia serwisu ddob.com - tłumaczy.

Jesienią 2018 roku DDOB przejęła agencję Szeri Szeri, która działa obecnie jako marka SzeribyDDOB. W ub.r. agencja w efekcie audytu tej części swojej działalności zoptymalizowała listę klientów dla których świadczyła usługi podwykonawcze.

- Zrezygnowano z obsługi podmiotów, które nie generowały konwersji, a były obciążeniem dla bieżącej działalności spółki. W wyniku tego działania zoptymalizowano i uwolniono cześć zasobów, które wykorzystywane są do lepszej obsługi stałych i współpracujących klientów spółki - opisała w sprawozdaniu.

Dużo mniej wpływów od firm powiązanych

Przychody sprzedażowe DDOB poszły w górę z 4,13 mln zł w 2018 roku do 8,33 mln zł w ub.r. Za to mocno zmalały wpływy od podmiotów powiązanych właścicielsko z firmą - z 3,14 mln zł do 631,3 tys. zł.

27,4 proc. udziałów DDOB ma firma KBZ Management należąca do Rafała Oracza, Michała Janiaka i Michała Tobera, menedżerów kilku firm marketingu internetowego tworzących Grupę Adnext, m.in. Optimise, Scoop, Gamfi i Mastermind. W ub.r. wpływy DDOB od Scoop wyniosły 464,2 tys. zł, a od Mastermind Media - 144 tys. zł.

Jednocześnie agencja na zakup usług od powiązanych z nią firm wydała 828 tys. zł, z czego 471,2 tys. zł od Mastermind, a 178,8 tys. zł od KBZ Management.

Koszty 106 proc. w górę, 1 mln zł dotacji na platformę crowdsourcingową

Wydatki operacyjne DDOB w ub.r. wyniosły 9,11 mln zł, co wobec 4,42 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 106,2 proc. Prawie sześciokrotnie wzrosły koszty usług obcych (m.in. głównie prowizji wypłacanych twórcom) - z 994,4 tys. zł do 5,84 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,19 do 2,45 mln ł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 49,2 do 204 tys. zł. Koszty amortyzacji poszły w górę z 88,6 do 286,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 222,4 do 300,3 tys. zł. Przełożyło się to na wzrost straty sprzedażowej z 287,5 do 780,8 tys. zł.

Pozostałe wyniki rentowności DDOB mocno podwyższyło 1,02 mln zł dotacji otrzymanej z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Agencja w ramach grantu od wiosny ub.r. rozwija swój serwis jako platformę crowdsourcingową zakładającą zaangażowanie influencerów we wspólne projekty. Projekt ma być prowadzony z dotacji do końca sierpnia br.

Ponadto DDOB w ub.r. rozwijała swój profil na Tik Toku, gdzie ma obecnie ok. 800 tys. obserwujących. Natomiast w kwietniu br. uruchomiła sklep internetowy z kosmetykami polecanymi przez influencerów.

Rentowność na plusie

Dzięki środkom z dotacji wynik operacyjny i netto DDOB wzrósł powyżej zera. Ten pierwszy poszedł w górę ze 183,5 tys. zł straty do 291,9 tys. zł zysku, a drugi - z 202,1 tys. zł straty do 76,5 tys. zł zysku. W ub.r. agencja zapłaciła 181,3 tys. zł podatku dochodowego, wobec 7,9 tys. zł rok wcześniej.

Oprócz KBZ Management udziałowcami DDOB są założyciel agencji Bartłomiej Sibiga (ma 41,7 proc. kapitału), szef szeribyDDOB Mateusz Krogulec (12,8 proc.), prezes agencji Michał Łubisz (13,6 proc.) i menedżer z grupy Adnext Paweł Bujak (4,6 proc.) i.

Agencja zapowiedziała w sprawozdaniu, że w br. zamierza osiągnąć wzrost przychodów sprzedażowych oraz zysk operacyjny i netto.

Dołącz do dyskusji: Agencja DDOB podwoiła przychody i osiągnęła zysk netto, rozwija platformę dla influencerów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jakub Nikiel
Panie redaktorze, warto byłoby również wspomnieć, że agencja stoi za internetowym sukcesem głowy państwa - Andrzeja Dudy na platformie Tik Tok
odpowiedź
User
II tura
Za pomoc PAD-owi w wyborach, szacunek!
odpowiedź
User
THX
Dzięki moim podatkom nie mieli straty. Brawo! Dobry biznes xD
odpowiedź