Adblock Plus uruchamia platformę reklamową, chce oferować przyjazne, mało inwazyjne reklamy
Eyeo, producent znanego programu do blokowania reklam Adblock Plus otworzył internetową platformę, na której oferuje reklamy. Firma wyjaśnia, że sprzedaż reklam nie jest sprzeczna z ideą Adblocka Plus, bowiem na stronie są oferowane przyjazne i mało inwazyjne formaty, które mogą zaakceptować internauci.
O uruchomieniu platformy o nazwie Acceptable Ads Platform Adblock Plus poinformował w komunikacie. Firma zaznacza, że platforma jest na razie w próbnej wersji beta, w ciągu nadchodzących miesięcy po zebraniu doświadczeń ma zostać poprawiona i wydana w oficjalnej wersji.
Według zapowiedzi z Acceptable Ads Platform może skorzystać każdy wydawca, od tych największych aż po drobnych blogerów. W serwisie mogą oni wybrać konkretny format reklamowy i zastosować go bez trudu na własnej stronie.
Reguły platformy są takie, że 80 proc. przychodu z konkretnej reklamy otrzyma wydawca, zaś pozostałe 20 proc. trafi do pośredników, wśród których jest Adblock Plus przejmujący 6 proc. przychodów.
Adblock Plus wyjaśnia, że idea platformy nie jest sprzeczna z tym, co robił do tej pory, czyli walką z agresywnymi reklamami i blokowaniem ich na witrynach wydawców. Reklamy oferowane na nowej platformie mają być bowiem przyjazne dla użytkowników i mało intruzywne i nie przeszkadzać w żadnym wypadku w przeglądaniu konkretnej strony.
Reklamy oferowane przez Adblocka Plus będą miały też tę dodatkową zaletę, że zostaną od razu zaakceptowane przez wtyczkę i nie będą blokowane na stronach wydawców. Jednocześnie Adblock Plus podkreśla, że będzie nadal blokował w sieci wszystkie agresywne formy reklamowe pojawiające się na stronach internetowych.
Ostatnio o Adblocku Plus stało się ponownie głośno, gdy sprzeciwił się Facebookowi, który wprowadził u siebie mechanizm dezaktywujący adblockery.
Według nowego raportu przygotowanego przez IAB Polska obecnie 36 proc. polskich internautów korzysta z narzędzi do blokowania reklam na stronach, a kolejne 14 proc. planuje je zastosować w najbliższym czasie.
Dołącz do dyskusji: Adblock Plus uruchamia platformę reklamową, chce oferować przyjazne, mało inwazyjne reklamy