Abstrachuje.tv znów parodiują reklamę - po „szczerej” Coca-Coli „męskie” Dove (wideo)
Twórcy popularnego wideobloga satyrycznego Abstrachuje.tv opublikowali w weekend parodię ostatniej reklamy Dove. Wcześniej w podobny sposób wyśmiali kampanię Coca-Coli, zapewniając, że nie współpracowali przy tym z producentem napoju.
Ostatni spot reklamowy Dove, udostępniony w internecie dwa tygodnie temu, nosi tytuł „Nieśmiała kamera”. Reklama pokazuje kobiety, które wstydzą się, że są nagrywane w codziennych okolicznościach, chociaż jako małe dziewczynki bardzo to lubiły (przeczytaj więcej i obejrzyj spot).
Twórcy Abstrachuje.tv w swoim stylu zakpili z tej koncepcji: w filmiku zatytułowanym „Dove Camera Shy Parody (Men Version)” pokazali mężczyzn (oczywiście odgrywają ich przede wszystkim sami vlogerzy), którzy w codziennych sytuacjach zachowują się na bakier z dobrymi manierami i higieną. Zamieszczone w sobotę wieczorem wideo zdobyło dużą popularność (w niedzielę w południe miało już ponad 100 tys. wyświetleń) i pozytywne oceny użytkowników (ponad 7 tys. „kciuków w górę” przy ok. 250 w dół).
Filmik nawiązujący do spotu Dove to kolejna w ostatnim czasie parodia reklamy przygotowana przez Abstrachuje.tv. W połowie czerwca vlogerzy bezlitośnie wyśmiali spot Coca-Coli promujący - pod hasłem „Podziel się radością” - etykiety tego napoju z popularnymi imionami, ksywkami i pozytywnymi zwrotami (obejrzyj tę reklamę i przeczytaj więcej o akcji). W filmiku Abstrachuje.tv zatytułowanym „Podziel się szczerością. Parodia reklamy Coca-Cola” na etykietach tego napoju znalazły się niestosowne i obraźliwe określenia i zwroty, wywołujące nieraz kłótnie. Wideo obejrzano do tej pory 1,6 mln razy, oceniono pozytywnie 13,5 tys. razy, a negatywnie - tylko 310 razy.
Przedstawiciele Coca-Cola Poland Services zapewnili, że nie mają nic wspólnego z powstaniem tego filmiku: nie został on przez nich zlecony jako niestandardowy element kampanii reklamowej. Zaznaczyli przy tym, że nie zamierzają w jakikolwiek sposób na niego odpowiadać lub współpracować z jego twórcami.
Jednak tak mocna obecność znanej marki w nagraniu sprawiła, że niektórzy internauci zarzucili autorom Abstrachuje.tv, że „się sprzedali”. W reakcji vlogerzy w osobnym filmiku wyśmiali najbardziej negatywne i agresywne komentarze pod swoim adresem.
Do tej pory reklamami w polskiej vlogosferze zajmował się głównie twórca AdBuster, który jednak nie parodiuje reklam, tylko weryfikuje zawarte w nich informacje o produktach. Jego najpopularniejszym filmikiem jest test prezerwatyw Durex (obejrzano go ok. 1,8 mln razy). Kiedy ostatnio na facebookowym fanpage’u marki jeden z internautów przypomniał to nagranie, administratorzy w zabawny, szczegółowy sposób obalili poszczególne argumenty vlogera (zobacz to i przeczytaj więcej o całej sprawie).
Vlog Abstrachuje.tv działa na YouTubie od października ub.r. i zebrał do tej pory ok. 390 tys. subskrybentów (według statystyk serwisu SocialBlade jest pod tym względem 12. wśród polskich kanałów youtube’owych), a zamieszczone na nim 36 filmików (najczęściej oparte na schemacie: co mówią / czego nie mówią różne grupy społeczne) obejrzano łącznie ponad 40 mln razy (daje to kanałowi 60. miejsce wśród polskich kont na YouTubie). Tylko w ostatnim miesiącu nagrania Abstrachuje.tv zanotowały - według danych SocialBlade - prawie 10 mln odtworzeń, a kanał zyskał 107 tys. subskrybentów.
Twórcy Abstrachuje.tv na osobnym kanale - AbstrachujePlus - publikują kulisy przygotowywania swoich filmików, a także relacje i polemiki (jak ta z komentarzami do parodii reklamy Coca-Coli).
Dołącz do dyskusji: Abstrachuje.tv znów parodiują reklamę - po „szczerej” Coca-Coli „męskie” Dove (wideo)