8 mln widzów oglądało debatę Kopacz-Szydło
Poniedziałkową debatę przedwyborczą Ewy Kopacz i Beaty Szydło obejrzało na siedmiu antenach kanałów TVP, Polsatu i TVN średnio 8 mln widzów. Najwięcej osób - ponad 5 mln - śledziło dyskusję obu kandydatek w telewizyjnej Jedynce.
Program „Ewa Kopacz - Beata Szydło. Rozmowa o Polsce” transmitowany był w poniedziałek 19 października br. między 20.00 a 21.05. Przyciągnęła ona przed telewizory średnio 8 mln widzów, co dało siedmiu kanałom pokazującym starcie kandydatek na urząd premiera łączny udział na poziomie 45,98 proc. w grupie wszystkich widzów i 38,01 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Spośród stacji transmitujących dyskusję Ewy Kopacz z Beatą Szydło największą oglądalność miała dostępna naziemnie TVP1, którą wybrało średnio 5,2 mln osób, a jej udział wyniósł 29,87 proc. Do TVN24 przyciągnęła ona 1,03 mln widzów, do TVP Info - 990 tys., a do Polsat News - 350 tys. Program pokazywały też TVP Polonia (200 tys. widzów), Polsat News 2 (130 tys.) i TVN24 Biznes i Świat (110 tys.).
Debata Kopacz-Szydło | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 | 5 197 610 | 29,87% | 1 735 608 | 25,07% |
TVN24 | 1 028 952 | 5,91% | 373 427 | 5,39% |
TVP Info | 988 209 | 5,68% | 255 410 | 3,69% |
Polsat News | 352 602 | 2,03% | 128 699 | 1,86% |
TVP Polonia | 198 339 | 1,14% | 83 693 | 1,21% |
Polsat News 2 | 125 007 | 0,72% | 35 048 | 0,51% |
TVN24 Biznes i Świat | 109 540 | 0,63% | 19 267 | 0,28% |
suma | 8 000 259 | 45,98% | 2 631 152 | 38,01% |
Trzeba dodać, że debata konkurowała m.in. z hitowym serialem „M jak miłość”, nadawanym w TVP2 w poniedziałki o 20.45 i gromadzącym regularnie ponad 6 mln widzów.
Debata Kopacz-Szydło odbyła się w studiu Telewizji Polskiej. Trwająca 65 minut dyskusja składała się z trzech rund dotyczących kolejno gospodarki i spraw społecznych, spraw zagranicznych i obronności oraz polityki i ustroju. W każdej przewidziano czas na trzy pytania dziennikarzy oraz po jednym pytaniu wzajemnym dla Szydło i Kopacz. W ostatniej części obie kandydatki zaapelowały do wyborców o głos na reprezentowane przez nie partie. Audycję prowadzili Piotr Kraśko z TVP, Justyna Pochanke z TVN i Dorota Gawryluk z Polsatu.
Dla porównania, debatę prezydencką Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego pokazaną 17 maja br. w sześciu kanałach, w tym w naziemnych TVP1, TVP Info i Polsacie, śledziło średnio 10,6 mln widzów. Natomiast dyskusja tych samych kandydatów na urząd prezydenta nadana 21 maja br. w stacjach Grupy TVN (w tym w naziemnym TVN) zgromadziła średnio 6,3 mln oglądających.
Dziś TVP1, TVP Info, TVN24, Polsat News i Polsat News 2 transmitować będą debatę, w której wezmą udział liderzy ośmiu zarejestrowanych w całym krajów komitetów wyborczych. Poprowadzą ją Diana Rudnik z TVP, Grzegorz Kajdanowicz z TVN i Jarosław Gugała z Polsatu.
Dołącz do dyskusji: 8 mln widzów oglądało debatę Kopacz-Szydło