43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.
W II kwartale bieżącego roku sprzedaż telefonów komórkowych w Europie Zachodniej zwiększyła się o 1,5 proc. w ujęciu rocznym, do 43,3 miliona urządzeń. Znaczący wzrost sprzedaży smartfonów zrekompensował spadek sprzedaży tradycyjnych urządzeń.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej wzrosła rok do roku o 60 proc., do 14,6 miliona sztuk, a stanowiły one 34 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń (wobec 28 proc. w I kw.).
Tymczasem sprzedaż tradycyjnych telefonów komórkowych zmalała w ujęciu rocznym o 14 proc., z 33,5 do 28,7 miliona urządzeń.
"Ogólny wzrost w II kwartale rynek zawdzięcza smartfonom, w szczególności urządzeniom opartym na platformie Android. Osiągnięty 15-proc. udział w rynku jest bardzo ważnym krokiem dla mającego mniej niż dwa lata systemu operacyjnego od Google. Już na początku 2011 roku może on zdobyć pozycję drugiej najpopularniejszej platformy. Urządzenia HTC, Samsunga i Sony Ericsson okazują się być bardzo popularne, a konsumenci już zorientowali się, że Android oferuje im za mniejszą cenę podobne doświadczenie co iPhone" - stwierdził Francisco Jeronimo z IDC.
Sprzedaż smartfonów opartych na Androidzie wzrosła w ujęciu rocznym aż o 450 proc., a rynkowy udział platformy zwiększył się w tym samym czasie z 4 do 15 proc., co dało mu czwartą pozycję wśród systemów, niedaleko za BlackBerry OS i iOS.
W segmencie tradycyjnych komórek najwięcej straciła firma LG Electronics, która odnotowała 63-proc. spadek sprzedaży i straciła trzecie miejsce w ogólnym rankingu największych dostawców na rzecz Sony Ericsson. Liderem była Nokia przed Samsungiem.
Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)
Firma | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Sprzedaż IIkw.2009 | udz. w ryn. IIkw.2009 | Zmiana IIkw.10/IIkw.09 |
1. Nokia | 16.2 | 37% | 15.3 | 36% | 6% |
2. Samsung | 10.7 | 25% | 12.2 | 29% | -12% |
3. Sony Ericsson | 3.9 | 9% | 5.1 | 12% | -24% |
4. LG | 3.0 | 7% | 4.9 | 11% | -39% |
5. Apple | 2.8 | 6% | 1.7 | 4% | 64% |
6. Research In Motion | 2.6 | 6% | 1.2 | 3% | 117% |
Pozostałe | 4.1 | 10% | 2.2 | 5% | 75% |
Suma | 43.3 | 100% | 42.6 | 100% | 2% |
Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)
Firma | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Sprzedaż IIkw.2009 | udz. w ryn. IIkw.2009 | Zmiana IIkw.10/IIkw.09 |
1. Nokia | 5.8 | 40% | 5.0 | 55% | 16% |
2. Apple | 2.8 | 19% | 1.7 | 19% | 65% |
3. Research In Morion | 2.6 | 18% | 1.2 | 13% | 117% |
4. HTC | 1.4 | 10% | 0.7 | 8% | 100% |
5. Sony Ericsson | 0.8 | 5% | 0.1 | 1% | 700% |
6. Samsung | 0.6 | 4% | 0.3 | 3% | 100% |
Pozostałe | 0.6 | 4% | 0.1 | 1% | 500% |
Suma | 14.6 | 100% | 9.1 | 100% | 60% |
Dołącz do dyskusji: 43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.