43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.
W II kwartale bieżącego roku sprzedaż telefonów komórkowych w Europie Zachodniej zwiększyła się o 1,5 proc. w ujęciu rocznym, do 43,3 miliona urządzeń. Znaczący wzrost sprzedaży smartfonów zrekompensował spadek sprzedaży tradycyjnych urządzeń.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej wzrosła rok do roku o 60 proc., do 14,6 miliona sztuk, a stanowiły one 34 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń (wobec 28 proc. w I kw.).
Tymczasem sprzedaż tradycyjnych telefonów komórkowych zmalała w ujęciu rocznym o 14 proc., z 33,5 do 28,7 miliona urządzeń.
"Ogólny wzrost w II kwartale rynek zawdzięcza smartfonom, w szczególności urządzeniom opartym na platformie Android. Osiągnięty 15-proc. udział w rynku jest bardzo ważnym krokiem dla mającego mniej niż dwa lata systemu operacyjnego od Google. Już na początku 2011 roku może on zdobyć pozycję drugiej najpopularniejszej platformy. Urządzenia HTC, Samsunga i Sony Ericsson okazują się być bardzo popularne, a konsumenci już zorientowali się, że Android oferuje im za mniejszą cenę podobne doświadczenie co iPhone" - stwierdził Francisco Jeronimo z IDC.
Sprzedaż smartfonów opartych na Androidzie wzrosła w ujęciu rocznym aż o 450 proc., a rynkowy udział platformy zwiększył się w tym samym czasie z 4 do 15 proc., co dało mu czwartą pozycję wśród systemów, niedaleko za BlackBerry OS i iOS.
W segmencie tradycyjnych komórek najwięcej straciła firma LG Electronics, która odnotowała 63-proc. spadek sprzedaży i straciła trzecie miejsce w ogólnym rankingu największych dostawców na rzecz Sony Ericsson. Liderem była Nokia przed Samsungiem.
Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)
Firma |
Sprzedaż
IIkw.2010 |
udz. w ryn.
IIkw.2010 |
Sprzedaż
IIkw.2009 |
udz. w ryn.
IIkw.2009 |
Zmiana
IIkw.10/IIkw.09 |
1. Nokia |
16.2 |
37% |
15.3 |
36% |
6% |
2. Samsung |
10.7 |
25% |
12.2 |
29% |
-12% |
3. Sony Ericsson |
3.9 |
9% |
5.1 |
12% |
-24% |
4. LG |
3.0 |
7% |
4.9 |
11% |
-39% |
5. Apple |
2.8 |
6% |
1.7 |
4% |
64% |
6. Research In Motion |
2.6 |
6% |
1.2 |
3% |
117% |
Pozostałe |
4.1 |
10% |
2.2 |
5% |
75% |
Suma |
43.3 |
100% |
42.6 |
100% |
2% |
Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2010 r. (w mln)
Firma |
Sprzedaż
IIkw.2010 |
udz. w ryn.
IIkw.2010 |
Sprzedaż
IIkw.2009 |
udz. w ryn.
IIkw.2009 |
Zmiana
IIkw.10/IIkw.09 |
1. Nokia |
5.8 |
40% |
5.0 |
55% |
16% |
2. Apple |
2.8 |
19% |
1.7 |
19% |
65% |
3. Research In Morion |
2.6 |
18% |
1.2 |
13% |
117% |
4. HTC |
1.4 |
10% |
0.7 |
8% |
100% |
5. Sony Ericsson |
0.8 |
5% |
0.1 |
1% |
700% |
6. Samsung |
0.6 |
4% |
0.3 |
3% |
100% |
Pozostałe |
0.6 |
4% |
0.1 |
1% |
500% |
Suma |
14.6 |
100% |
9.1 |
100% |
60% |
Dołącz do dyskusji: 43,3 mln komórek (14,6 mln smartfonów) sprzedanych w II kw. 2010 r.