4,8 mld USD przychodu z zakupów w grach na smartfony w 2016 r.
W latach 2011 - 2016 globalny przychód z zakupów przedmiotów w grach dostępnych w smartfonach zwiększy się z 2,1 do 4,8 miliarda dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Juniper Research, według której do tego wzrostu przyczynią się przede wszystkim szybko rosnąca popularność smartfonów oraz coraz większa akceptacja ze strony ich użytkowników dla dokonywania zakupów w grach.
Ważnym czynnikiem jest także fakt, że coraz więcej deweloperów tworzy gry w modelu "freemium" (gry darmowe, w których można kupować dodatkowe usługi lub wirtualne przedmioty), zamiast "pay-per-download" (gry, za których pobranie trzeba zapłacić).
Wynika to z tego, że te pierwsze notują o wiele większą liczbę pobrań, potencjalnie zwiększając bazę użytkowników płacących za usługi czy wirtualne przedmioty w grach. Są one także prostym sposobem na zmniejszenie skali piractwa, gdyż zazwyczaj można je pobrać za darmo, a jakiekolwiek zakupy w grach muszą zostać zweryfikowane poprzez serwer dewelopera.
Analitycy Juniper Research prognozują także, że największą popularnością spośród mobilnych gier będą cieszyć się pozycje typu casual oraz gry społecznościowe.
Szybki wzrost popularności przewidywany jest dla gier na tablety - w 2016 roku mają one odpowiadać za ponad 1/3 całkowitego przychodu z mobilnych gier. Za to przychód z gier na tradycyjne telefony komórkowe ma w ciągu najbliższych pięciu lat zmaleć o połowę.
Dołącz do dyskusji: 4,8 mld USD przychodu z zakupów w grach na smartfony w 2016 r.