4,6 mld dol. przychodów rynku muzycznego w USA, 75 proc. z platform streamingowych
W pierwszej połowie 2018 roku przemysł muzyczny w USA zanotował przychody w wysokości 4,6 mld dolarów - wynika z danych Recording Industry Association of America (RIAA). 75 proc. tej kwoty pochodzi z platform streamingowych, na których płatne subskrypcje wygenerowały 2,55 mld dolarów. Z kolei sprzedaż płyt CD zmalała rok do roku o 46,9 procent.
Dane opublikowane przez RIAA wskazują, że przychody w wysokości 4,6 mld dol. osiągnięte w I połowie br. przez amerykańską branżę muzyczną wzrosły rok do roku o 10 proc.
Zdecydowana większość przychodów wytwórni i wykonawców pochodziła z segmentu cyfrowego (4 mld dol.) i była wyższa w porównaniu z poprzednim rokiem o 16,3 proc.
Streaming dominuje
75 proc. pieniędzy dla branży zarobiły serwisy streamingowe, takie jak Spotify, Apple Music czy Tidal – ich przychody sięgnęły w sumie 3,44 mld dol. (wzrost o 28,4 proc.).
Większość przychodów platform streamingowych pochodziła z płatnych subskrypcji (2,55 mld dol. - wzrost o 36,5 proc.), na kolejnych miejscach są cyfrowe kanały radiowe (528 mln dol.) oraz przychody reklamowe z darmowych kont streamingowych (369 mln dol.).
Ściąganie muzyki i płyty CD w odwrocie
Z raportu RIAA wynika, że nie wszystkie obszary muzycznego segmentu cyfrowego w USA są na tak rosnącej fali jak streaming. W pierwszym półroczu 2018 przychody pochodzące ze ściągania cyfrowej muzyki zmniejszyły się w skali roku o 27 proc. osiągając kwotę 562 mln dol. W tej kategorii o 28 proc. spadły wpływy związane z pojedynczymi utworami oraz o 26 proc. w wypadku całych albumów.
W I połowie br. najpoważniejsze straty zanotowała sprzedaż muzyki na fizycznych nośnikach, która spadła rok do roku o 24,9 pod względem przychodów. Największe spadki dotyczyły sprzedaży płyt CD (245,9 mln dol. - 41,5 proc.), a jedyny wzrost (o 12,8 proc. do kwoty 198,6 mln) zanotowali sprzedawcy płyt winylowych.
Dołącz do dyskusji: 4,6 mld dol. przychodów rynku muzycznego w USA, 75 proc. z platform streamingowych