34-procentowy wzrost na amerykańskim rynku gier wideo
Sprzedaż oprogramowania i sprzętu do gier wideo w USA osiągnęła wlutym wartość 1,33 miliarda dolarów.
To o 34 procent więcej w stosunku do tego samego okresu rokwcześniej - informuje serwis TG Daily, powołując się na dane firmybadawczej NPD Group. W lutym sprzedaż gier zwiększyła się w ujęciurocznym o 47 procent, podczas gdy sprzedaż sprzętu wzrosła o 19procent.
Drugi miesiąc z rzędu lepiej od konsoli Xbox 360 Microsoftusprzedawała się PlayStation 3 (PS3) firmy Sony: w stosunku 280,8 do254,6 tysiąca. Kolejny raz najlepszy wynik zanotowało Nintendo,które sprzedało 432 tysiące konsol Wii. Tymczasem lepiej od PS3sprzedawała się jeszcze jej poprzedniczka - PlayStation 2 (351,8tys.).
Koncern z Redmond liczy, że sytuacja zmieni się po kwietniowymdebiucie czwartej odsłony gry 'Grand Theft Auto', która wedługanalityków ma duża szansę stać się hitem tego roku.
Z kolei na rynku przenośnych konsol do gier wideo, najlepszywynik zanotowała Nintendo DS (597,6 tys.), zdecydowaniewyprzedzając Sony PSP (243,1 tys.).
źródło: TG Daily
Dołącz do dyskusji: 34-procentowy wzrost na amerykańskim rynku gier wideo