SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

25 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online

W połowie 2006 roku 37,31 proc. Polaków korzystało z Internetu.

Jednak zakupy w sieci robiło tylko 25 proc. z nich - wynika z opublikowanego poniedziałek raportu portalu finansowego Money.pl

Według analityków Money.pl, wynik ten stawia Polskę na jednym z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej, gdzie średnio zakupów w internecie dokonuje ponad 50 proc. internautów. W krajach skandynawskich zakupy poprzez sieć robi 70 proc. internautów.  Największy odsetek internautów kupujących w sieci posiada Wlk.  Brytania - 71 proc., Szwecja - 64 proc i Niemcy - 59 proc. Średni poziom unijny Polska osiągnie, według Money.pl, w 2010 roku.

Jak twierdzi Money.pl, powołując się na badania NetTrack SMG/KRC, Polacy obecnie korzystają z sieci do wyszukiwania informacji, komunikowania się (e-maile, sms-y i komunikatory) oraz do ściągania plików z muzyką i filmami. W ocenie Money.pl niewielkie wykorzystywanie przez internautów możliwości prowadzenia handlu online jest spowodowane większym rozpowszechnieniem Internetu na Zachodzie i "większą świadomością w zakresie instrumentów płatniczych".

Najpopularniejszą formą zakupów w Internecie są w Polsce aukcje online. Dokonuje ich 19,07 proc. internautów.

Największą popularnością wśród towarów kupowanych w Polsce w Internecie cieszą się książki. Kupiło je 14,23 proc. internautów w 2006 r. (9,65 proc. w 2005r.), odzież i buty, które zakupiło 12,39 proc. ( w 2005 roku 6,62 proc.), telefony komórkowe i akcesoria, zakupione przez 9,02 proc. (w 2005 r. było to 5,62 proc.) oraz sprzęt komputerowy, który kupiło 8,87 proc. internautów (w 2005 roku - 5,72 proc.).

W latach 2005-2006 w stosunku rocznym o ponad 100 proc. wzrosła liczba internautów, którzy kupują w sieci: kosmetyki, części samochodowe, sprzęt fotograficzny, rzeczy dla dzieci, bilety, sprzęt sportowy, usługi turystyczne.

Jak stwierdza Money.pl, powołując się na badania SMG/KRC, statystyczny klient e-sklepów to internauta do 40. roku życia, uczeń, student lub pracownik umysłowy, bez dochodów lub zarabiający przeciętnie. Jeszcze kilka lat temu widoczna przewaga mężczyzn nad kobietami, czy osób młodych nad starszymi powoli zaciera się, a zakupy on-line są coraz bardziej popularne we wszystkich grupach wiekowych i zawodowych. - twierdzi Money.pl.

Dołącz do dyskusji: 25 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl