2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style
Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w 2011 roku zostało TLC, które zanotowało wzrost oglądalności niemal o 200 proc. i wyprzedziło stacje Grupy TVN i Polsatu. Sporo do góry w ub.r poszły też wyniki Domo+.
Udział TLC wyniósł w ub.r. 0,43 proc. po wzroście o 194,5 proc., największym w rankingu. Zapewniło to kobiecej stacji Discovery awans z miejsca piątego na pierwsze. W 2010 roku jeszcze do końca września stacja ta nadawała pod marką Discovery Travel & Living.
Na drugim miejscu utrzymał się kierowany do panów kanał TVN Turbo, którego udział poszedł do góry o 9,9 proc. do 0,42 proc.
Trzecia lokata przypadła kobiecej stacji TVN Style, która jako jedyna w czołówce zanotowała spadek. W 2011 roku jej udział w rynku wyniósł 0,37 proc., czyli o 3,6 proc. mniej niż w 2010 roku, co skutkowało tym, że kanał utracił pozycję lidera.
Za kanałami TVN znalazły się stacje Grupy Polsatu: męski Play miał 0,27 proc. udziału, a kobiecy Cafe - 0,26 proc. Oba 2011 rok zakończyły ze wzrostami, odpowiednio o 43,8 proc. i 47,1 proc.
Drugi największy wzrost w zestawieniu odnotował kanał Domo+. Jego udział poszedł do góry o 120 proc. do 0,04 proc.
Z kolei najwięcej w rankingu stracił plasujący się na ostatnim miejscu kanał Fashion - jego udział zmalał o 36,8 proc. o wyniósł 0,01 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TLC | 8 900 | 0,145 | 25 661 | 0,427 |
TVN Turbo | 23 542 | 0,385 | 25 431 | 0,423 |
TVN Style | 23 765 | 0,388 | 22 478 | 0,374 |
Polsat Play | 11 325 | 0,185 | 15 987 | 0,266 |
Polsat Cafe | 10 638 | 0,174 | 15 354 | 0,256 |
ITV | 5 327 | 0,087 | 5 740 | 0,096 |
kuchnia+ | 4 088 | 0,067 | 5 590 | 0,093 |
Club TV | 7 164 | 0,117 | 4 948 | 0,082 |
BBC Lifestyle | 3 512 | 0,057 | 2 874 | 0,048 |
DOMO+ | 1 194 | 0,020 | 2 623 | 0,044 |
Wedding TV | 905 | 0,015 | 1 439 | 0,024 |
Fashion | 1 182 | 0,019 | 696 | 0,012 |
W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, kolejność w pierwszej trójce była nieco inna. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 9,6 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,59 proc. udziału, wzrost o 231,5 proc., największy w zestawieniu), trzecią lokatę zajęło TVN Style (0,51 proc., spadek o 0,8 proc.).
Liderem spadku w tej grupie był kanał Club TV, plasujący się na miejscu ósmym. Jego udział zmalał o 31,5 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN Turbo | 16 591 | 0,638 | 17 489 | 0,699 |
TLC | 4 639 | 0,178 | 14 757 | 0,590 |
TVN Style | 13 456 | 0,517 | 12 830 | 0,513 |
Polsat Cafe | 5 776 | 0,222 | 8 371 | 0,335 |
Polsat Play | 5 856 | 0,225 | 8 177 | 0,327 |
ITV | 3 750 | 0,144 | 3 854 | 0,154 |
kuchnia+ | 1 808 | 0,070 | 2 983 | 0,119 |
Club TV | 3 719 | 0,143 | 2 463 | 0,098 |
BBC Lifestyle | 2 075 | 0,080 | 1 634 | 0,065 |
DOMO+ | 756 | 0,029 | 1 441 | 0,058 |
Wedding TV | 503 | 0,019 | 794 | 0,032 |
Fashion | 489 | 0,019 | 354 | 0,014 |
Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TLC, ale na podium znalazły się tylko pozycje z anteny TVN Turbo. Najwięcej widzów (456 tys.) miał transmitowany przez tę stację mecz Pucharu Polski.
Raport top programów | Wszyscy 4+ | ||
Program | AMR | SHR % | |
PUCHAR POLSKI /MECZ PILKI NOZNEJ/ | TVN Turbo | 455 948 | 2,79 |
GALA MMA /TRANS.SPORT./ | TVN Turbo | 347 967 | 3,35 |
WIDZOWIE PROPONUJA /ZAPOWIEDZI/ | TVN Turbo | 298 559 | 2,76 |
KROTKIE FILMY | TLC | 262 668 | 1,99 |
KREPUJACE UTRAPIENIA NASTOLATKOW | TLC | 232 960 | 1,94 |
WALKA Z NOWOTWOREM GIGANTEM /FILM DOK.USA/ | TLC | 229 539 | 1,45 |
MOJE WIELKIE CYGANSKIE WESELE /FILM DOK.ANG./ | TLC | 225 392 | 1,75 |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ | TLC | 225 027 | 1,81 |
WWW.ZOSTANDAWCA.PL /AKCJA SPOL./ | TVN Turbo | 221 246 | 1,90 |
WOJCIECH CEJROWSKI - BOSO /CYKL REP.POL./ | TVN Style | 218 974 | 2,51 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: 2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style