SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style

Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w 2011 roku zostało TLC, które zanotowało wzrost oglądalności niemal o 200 proc. i wyprzedziło stacje Grupy TVN i Polsatu. Sporo do góry w ub.r poszły też wyniki Domo+.

Udział TLC wyniósł w ub.r. 0,43 proc. po wzroście o 194,5 proc., największym w rankingu. Zapewniło to kobiecej stacji Discovery awans z miejsca piątego na pierwsze. W 2010 roku jeszcze do końca września stacja ta nadawała pod marką Discovery Travel & Living.

Na drugim miejscu utrzymał się kierowany do panów kanał TVN Turbo, którego udział poszedł do góry o 9,9 proc. do 0,42 proc.

Trzecia lokata przypadła kobiecej stacji TVN Style, która jako jedyna w czołówce zanotowała spadek. W 2011 roku jej udział w rynku wyniósł 0,37 proc., czyli o 3,6 proc. mniej niż w 2010 roku, co skutkowało tym, że kanał utracił pozycję lidera.

Za kanałami TVN znalazły się stacje Grupy Polsatu: męski Play miał 0,27 proc. udziału, a kobiecy Cafe - 0,26 proc. Oba 2011 rok zakończyły ze wzrostami, odpowiednio o 43,8 proc. i 47,1 proc.

Drugi największy wzrost w zestawieniu odnotował kanał Domo+. Jego udział poszedł do góry o 120 proc. do 0,04 proc.

Z kolei najwięcej w rankingu stracił plasujący się na ostatnim miejscu kanał Fashion - jego udział zmalał o 36,8 proc. o wyniósł 0,01 proc.

StacjaWszyscy 4+
20102011
AMRSHR %AMRSHR %
TLC 8 9000,14525 6610,427
TVN Turbo23 5420,38525 4310,423
TVN Style23 7650,38822 4780,374
Polsat Play11 3250,18515 9870,266
Polsat Cafe10 6380,17415 3540,256
ITV5 3270,0875 7400,096
kuchnia+4 0880,0675 5900,093
Club TV 7 1640,1174 9480,082
BBC Lifestyle3 5120,0572 8740,048
DOMO+1 1940,0202 6230,044
Wedding TV9050,0151 4390,024
Fashion1 1820,0196960,012


W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, kolejność w pierwszej trójce była nieco inna. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 9,6 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,59 proc. udziału, wzrost o 231,5 proc., największy w zestawieniu), trzecią lokatę zajęło TVN Style (0,51 proc., spadek o 0,8 proc.).

Liderem spadku w tej grupie był kanał Club TV, plasujący się na miejscu ósmym. Jego udział zmalał o 31,5 proc.

StacjaWszyscy 16-49
20102011
AMRSHR %AMR SHR % 
TVN Turbo16 5910,63817 4890,699
TLC4 6390,17814 7570,590
TVN Style13 4560,51712 8300,513
Polsat Cafe5 7760,2228 3710,335
Polsat Play5 8560,2258 1770,327
ITV3 7500,1443 8540,154
kuchnia+1 8080,0702 9830,119
Club TV 3 7190,1432 4630,098
BBC Lifestyle2 0750,0801 6340,065
DOMO+7560,0291 4410,058
Wedding TV5030,0197940,032
Fashion4890,0193540,014


Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TLC, ale na podium znalazły się tylko pozycje z anteny TVN Turbo. Najwięcej widzów (456 tys.) miał transmitowany przez tę stację mecz Pucharu Polski. 

Raport top programówWszyscy 4+
Program AMRSHR %
PUCHAR POLSKI /MECZ PILKI NOZNEJ/TVN Turbo455 9482,79
GALA MMA /TRANS.SPORT./TVN Turbo347 9673,35
WIDZOWIE PROPONUJA /ZAPOWIEDZI/TVN Turbo298 5592,76
KROTKIE FILMYTLC262 6681,99
KREPUJACE UTRAPIENIA NASTOLATKOW TLC232 9601,94
WALKA Z NOWOTWOREM GIGANTEM /FILM DOK.USA/TLC229 5391,45
MOJE WIELKIE CYGANSKIE WESELE /FILM DOK.ANG./TLC225 3921,75
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./TLC225 0271,81
WWW.ZOSTANDAWCA.PL /AKCJA SPOL./TVN Turbo221 2461,90
WOJCIECH CEJROWSKI - BOSO /CYKL REP.POL./TVN Style218 9742,51

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: 2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
przeciez to tylko kwestia wzrostu dystrybucji...
odpowiedź