SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

13 mld zł na reklamę telewizyjną w I półroczu, TVP2 z większymi wpływami niż TVP1

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W pierwszym półroczu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 15,15 mln spotów reklamowych, o 16,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 94,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 83,05 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 12,99 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 2,04 mld zł, odnotował w zeszłym półroczu Polsat. Jego przychody były o 14,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,56 proc. do 1,51 mld zł.

Podium uzupełnia TVP2 (616 mln zł; wzrost o 10,96 proc.), która wyprzedziła TVP1 (590 mln zł; spadek o 21,79 proc. - największy w top 20).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 371 mln zł i wzrostem o 6,49 proc.

11. miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 416,57 proc. do 186 mln zł.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 743 mln zł - w pierwszym półroczu 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 37,64 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (326 mln zł; w dół o 4,14 proc.) i Nestle (288 mln zł; - 4,24 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: 13 mld zł na reklamę telewizyjną w I półroczu, TVP2 z większymi wpływami niż TVP1

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
TVP2 ma niższą konotację polityczną. Stoi jakby z boku sporu.
I ma swoje odwieczne seriale.

Jest więc mniejsze ryzyko ujemnego skojarzenia marki, jej "ubrudzenia" doraźnym sporem.

Nadto rozkład populacyjny widzów TVP1 wygląda źle. Tak się zadziało, że reprezentacja grupy 16-49, a nawet 16-59 jest, oględnie ujmując, nie najwyższa. Co gorsza ci młodzi, którzy tam są, często są widzami naziemnej cyfrowej. Co oznacza, że statystyczna siła nabywcza widza nie jest najwyższa.
odpowiedź