1,86 mln widzów „Jakiej to melodii?” w sezonie 2017/2018. TVP1 liderem rynku
W sezonie 2017/2018 teleturniej „Jaka to melodia?” oglądało średnio 1,86 mln osób. Teleturniej Roberta Janowskiego dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, ale w grupie 16-49 stacja była trzecia. Wpływy z reklam wyniosły 44,60 mln zł.
Średnia widownia programu Roberta Janowskiego „Jaka to melodia?” emitowanego głównie w dni powszednie o godz. 17.25, w soboty o 18.55 (od lutego br. o 17.25) oraz w niedziele o 18.40 (w okresie od 28 sierpnia ub.r. do 8 czerwca br.) wyniosła 1,86 mln osób. Przełożyło się to na 17,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 12,44 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najnowszy sezon teleturnieju w pierwszym tygodniu nadawania w dni powszednie emitowany był o godz. 18.55 - oglądało go średnio 728 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 7,17 proc. i zaledwie 3,02 proc. w 16-49. Tak niska widownia produkcji wynika z dużego spadku oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time, po tym jak m.in. zmieniono pasmo emisji teleturnieju „Jaka to melodia”.
Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”. Zmiana ta natychmiast wpłynęła na wzrost oglądalności teleturnieju - w okresie od 4 do 9 września ub.r. program Roberta Janowskiego śledziło 937 tys. osób, co dało TVP1 odpowiednio 12,31 proc. i 6,49 proc. udziału.
W analizowanym okresie zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 1 stycznia br. Oglądało go 3,62 mln widzów.
TVP1 w czasie emisji programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Gliniarzy”, co dało tej stacji 14,53 proc. udziału. Trzeci był TVN (12,41 proc.; gł. „Ukryta prawda”), a tzw. „wielką czwórkę” zamyka TVP2 (seriale „Nadzieja i miłość”, „Meandry uczuć” i „Czarna perła”; 7,11 proc).
Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka przegrała z TVN i Polsatem.
Wpływy reklamowe wokół emisji telenoweli w sezonie 2017/2018 wyniosły 44,60 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Jaka to melodia?” emitowana jest w TVP1 od 1997 roku. Program od początku prowadzi Robert Janowski.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,86 mln widzów „Jakiej to melodii?” w sezonie 2017/2018. TVP1 liderem rynku
Jesień 2017 w porównaniu do jesieni 2016 (dynamika) widownia -31,2, udziały -27,5 w grupie 4+ odcinki poniedziałek - sobota. Średnio 1528 tyś.
Jesień 2017 odcinki w niedziele -18,4% wid, -12,9% udziały, średnia widownia 1914tyś.
Te liczby mówią same za siebie. Wynik w grupie komercyjnej jest porażająco zły.