1,04 mln widzów „Leśniczówki”. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Nowa telenowela „Leśniczówka” gromadziła średnio 1,04 mln widzów. TVP1 w czasie nadawania produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy reklamowe wyniosły 5,89 mln zł.
„Leśniczówka” nadawana była w TVP1 w piątki o godz. 18.00 i 18.25, w okresie od 2 marca do 1 czerwca br. Średnia oglądalność 28 premierowych odcinków nowej telenoweli wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się na 10,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,33 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 2,07 mln osób. Oglądalność produkcji jednak spadała z tygodnia na tydzień - pierwsze dwa odcinki śledziło 1,99 mln osób, kolejne dwa - 1,73 mln, a następne - już 1,39 mln. W ostatnich tygodniach poszczególne odcinki śledziło po kilkaset tys. widzów.
TVP1 w czasie emisji nowego projektu zajęła trzecie miejsce w całym rynku telewizyjnym. Pierwsza lokata należała do Polsatu, który nadawał wtedy „Pierwszą miłość”, co dało mu 13,33 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN (gł. „Szpital”; 10,66 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama”, „Pogoda” i „Sport telegram”; 8,07 proc.).
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka również była trzecia.
Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji telenoweli wyniosły 5,89 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polska podjęła decyzję o realizacji drugiego sezonu telenoweli, który w TVP1 będzie emitowany jesienią tego roku. - Widzowie chwalą gwiazdorską obsadę, scenariusz oraz nowoczesny, bardzo filmowy sposób realizacji „Leśniczówki”, co jest zasługą całej filmowej ekipy pod dowództwem reżysera Maćka Żaka - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl. Piotr Mikołajczak, producent wykonawczy projektu.
Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem. W serialu gra również Krzysztof Globisz, który wciela się w postać po wypadku, a w powrocie do zdrowia pomaga mężczyźnie bohaterka grana przez Annę Seniuk.
W telenoweli wystąpią też m.in.: Marian Dziędziel, Beata Schimscheiner, Julia Kostow, Agata Turkot, Iwona Cichosz, Michał Czernecki, Przemysław Bluszcz, Henryk Talar, Weronika Książkiewicz, Przemysław Stippa, Arkadiusz Janiczek, Krystyna Tkacz, Michał Lesień, Zbigniew Lesień, Sebstian Jasnoch, Dawid Ściupidro, Arkadiusz Nader, Grzegorz Pawlak i Natasza Leśniak. Reżyserem „Leśniczówki” jest Maciej Żak, reżyser i scenarzysta wielu filmów, który w latach 2011-2012 realizował dla TVP telenowelę „Rezydencja” (powstało 58 odcinków).
Produkcja w swoim paśmie zastąpiła m.in. piątkowe emisje „Klanu” (serial ten obecnie pokazywany jest od poniedziałku do czwartku).
Z naszych informacji wynika, że „Leśniczówka” jest realizowana jako telenowela, ale emitowana w takim cyklu, jakby to był serial cotygodniowy. W TVP trwają jednak prace, aby produkcję pokazywać w cyklu telenowelowym.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,04 mln widzów „Leśniczówki”. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Może hitem jakimś nie będzie, ale powinni dać mu szansę chociaż na następny sezon, bo starsi ludzie też mają prawo do serialu, który im bardziej przypasuje.