W sierpniu 2024 roku platforma Temu osiągnęła swój kolejny rekordowy zasięg w Polsce. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska, a najdłużej korzystano z witryn Grupy Google i Meta Platforms.
Nowy obiekt nadawczy związanej z Grupą Polsat Plus firmy Bcast może poprawić odbiór radia w Warszawie. Stosowne zgody na nadawanie z Varso Tower rozgłośni Polskiego Radia i Grupy ZPR Media wydały UKE i KRRiT. Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu informuje Wirtualnemedia.pl, że wysokość zawieszenia anten wyniesie od 230 do 310 metrów.
Marta Kubala, laureatka konkursu TVP „Włącz się!”, dołączyła do TVP Kultura. Dziennikarka zasili zespół „Informacji kulturalnych” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W połowie sierpnia ATM Grupa wystąpiła do Urzędu Patentowego RP o rejestrację znaku słowno-graficznego „Awantura o kasę”. Emisja nowych odcinków popularnego blisko dwie dekady temu teleturnieju, ma nastąpić jesienią w Telewizji Polsat.
Pod koniec września br. na antenę TVP1 trafi serial „Kruk. Szepty słuchać po zmroku”. Będzie to już trzecia serialowa produkcja polskiego oddziału Canal+, która znajdzie się jesienią na antenach Telewizji Polskiej.
Pierwsze odcinki nowej serii „Jaka to melodia?” ogląda w telewizyjnej Jedynce średnio 630 tys. widzów. Rok wcześniej program gromadził o 150 tys. oglądających więcej, ale jego udział w grupie komercyjnej pozostał bez zmian. Teleturniej od tego sezonu znów prowadzi Robert Janowski, który zastąpił Rafała Brzozowskiego.
Francuska Iliad Group poinformowała, że w pierwszej połowie 2024 roku przekroczyła pułap 50 mln abonentów w Europie. Firma pozyskała w tym okresie 1,32 mln abonentów telefonii komórkowej, dzięki czemu dołączyła do pięciu największych operatorów telekomunikacyjnych w Europie.
Zajmująca się influencer marketingiem Grupa Lifetube (należąca do holdingu Mediacap) w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o 18 proc. Koszty operacyjne ograniczyła słabiej, dostała też mniejsze dywidendy niż przed rokiem. W konsekwencji jej zysk netto skurczył się o 87 proc.
W jesiennej ramówce znajdzie się w sumie pięć nowości, w tym wieczorny talk-show, nowy program Anny Nowak-Ibisz czy cykl o pracy położnych. Stacja postawi też na kontynuacje wielu programów.
Meta Platforms nawiązała współpracę z twórcą i ekspertem od marketingu Jakubem Bielem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W ramacj działań społecznościowy gigant chce dotrzeć do firm zainteresowanych promocją w internecie.
Nowymi członkami zarządu Ruchu, którego większościowym akcjonariuszem jest Orlen, zostali Piotr Krężel jako prezes i Waldemar Hlebowicz. Poprzednio spółką kierowali Joanna Bryx-Ogrodnik i Bartosz Bielak.
Tenis rośnie w siłę pod względem popularności oraz prestiżu. Widać to dobrze w zainteresowaniu, jakim darzą ten sport stacje telewizyjne, platformy streamingowe oraz kibice. Szczególnie dobrze jest to zauważalne w Polsce, gdzie dyscyplina przeżywa najlepszy okres w historii.
Do zespołu tworzącego kanał youtube’owym Otwarta Konserwa, uruchomiony kilka miesięcy temu przez Krzysztofa Ziemca, dołączył Krzysztof Kossowski. Poprzednio był związany z Polskim Radiem, a wcześniej z Telewizją Republika.
Projekt ustawy wdrażającej Akt o sztucznej inteligencji (AI) w Polsce ma zostać przygotowany do końca 2024 roku - zapowiedział w rozmowie z PAP wicepremier Krzysztof Gawkowski. - W ustawie znajdą się ramy instytucjonalne i prawne, które dotyczyć będą tak państwa, jak i biznesu - podkreślił.
Funkcję dyrektora komunikacji w spółce PGNiG Termika objął Bartosz Milczarczyk. Wcześniej stanowisko to zajmował Kamil Szafrański.
Agencja Performance Media, po ponad 20 latach działalności wprowadza nową identyfikację wizualną oraz poszerza portfolio produktów i usług. Od tej pory działać będzie pod nazwą Performance Group i w nowych strukturach, w których kluczowe kompetencje zostały skoncentrowane w 3 dywizjach: mediowej, kreatywnej i analityczno-danowej.
Do zespołu Centrum Informacyjnego Rządu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów dołączył Przemysław Marczewski - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl.
Z początkiem września do Impact CEE dołączył Maciej Osajda, który objął nowoutworzone stanowisko business development & sales director w dziale Partnerships.
Stacja RMF Classic wprowadza kilka nowości do jesiennej ramówki - m.in. „Szkoła Filmowa” czy „Filmowa historia świata”. Wrócą także stałe pasma.
Tomasz Trojnar, były trading director w agencji mediowej Sigma Bis (należy do PZU i Orlenu) dołączył do firmy IMS zajmującej się marketingiem sensorycznym.