spółka założona przed wyborami do parlamentu w 1989 roku. Działalność operacyjna Agory obejmuje wydawanie gazet, czasopism, reklamę zewnętrzną, przedsięwzięcia internetowe i radiowe, a także sprzedaż wyjątkowych kolekcji książek wraz z muzyką i filmami.
Flagowym przedsięwzięciem spółki jest "Gazeta Wyborcza" .Czyta ją 5,8 mln czytelników (1), a jej średnia dzienna sprzedaż sięga 450 tys. egz. (2). Agora jest również wydawcą trzeciej najbardziej poczytnej gazety w Polsce (3) - bezpłatnego "Metra". Obecnie rozdawane w średnim nakładzie ponad 521 tys. Egzemplarzy(4)
Działalność wydawnicza firmy to także 13 ogólnopolskich kolorowych czasopism o różnorodnej ofercie tematycznej: od wnętrzarskiej i motoryzacyjnej po kulinarną i poradnikową. Łączna sprzedaż miesięczników Agory w 2006 r. wyniosła 13 mln egzemplarzy (5).
Reklama zewnętrzna to drugie największe źródło wpływów i zysków Agory. Należący do spółki AMS jest dużą firmą reklamy zewnętrznej w Polsce. Agora jest także właścicielem portalu Gazeta.pl , z którego korzysta 36% polskich internautów (5 mln użytkowników).(6)
Działalność radiowa spółki obejmuje grupę radiostacji lokalnych nadających w dwóch formatach: Złote Przeboje oraz Roxy FM, oraz ponadregionalne radio informacyjne TOK FM. Grupa radiostacji lokalnych Agory zajmuje czwarte miejsce na rynku reklamy radiowej w Polsce (11% udziału) (7) Od 1999 roku spółka jest notowana na giełdach w Warszawie i Londynie.
(1) (1) Polskie Badania Czytelnictwa, MillwardBrown SMG/KRC, CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego), październik-grudzień 2006, N=11 525
(2) ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, październik-grudzień 2006
(3) Polskie Badania Czytelnictwa, MillwardBrown SMG/KRC, CPW (Czytelnictwo Przeciętnego Wydania), styczeń-grudzień 2006, N=44 929
(4) ZKDP, egz. rozpowszechnione bezpłatnie ogółem, październik-grudzień 2006
(5) ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, 2006
(6) Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006
(7) Szacunki Agory, na podstawie Expert Monitor
DODAJ OGŁOSZENIE Ogłoszenie już od 200zł!
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl