prawy przycisk myszy = święta krowa

metrampaz metrampaz Data ostatniej zmiany: 2011-03-08 02:28:00

prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-05 23:25:11 - metrampaz metrampaz

Do wielu rzeczy, jakich nie rozumiem na tym swiecie, dolaczam jeszcze
jedna: dlaczego w niektorych grach (Dead Space 2, Clive Barker's
Jericho, DreamFall) nie mozna przypisac zadnej innej akcji do klawisza
PPM niz ta, ktora chciał twórca? Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.
Jest to dla mnie rozwiazanie wygodne, z ktorego nie chce rezygnowac,
bo nie umiem przestawic sie na WSAD po przeszlo 15. latach grania.
Zastanawia mnie, dlaczego wlasnie PPM jest swieta krowa, ktorego nie
mozna zmienic? Ktos jest to w stanie pojąć? ;-)

metrampaz



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 00:08:49 - Saiko Kila

Proces metrampaz metrampaz zwrócił błąd:
> Do wielu rzeczy, jakich nie rozumiem na tym swiecie, dolaczam jeszcze
> jedna: dlaczego w niektorych grach (Dead Space 2, Clive Barker's
> Jericho, DreamFall) nie mozna przypisac zadnej innej akcji do klawisza
> PPM niz ta, ktora chciał twórca? Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
> poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.
> Jest to dla mnie rozwiazanie wygodne, z ktorego nie chce rezygnowac,
> bo nie umiem przestawic sie na WSAD po przeszlo 15. latach grania.
> Zastanawia mnie, dlaczego wlasnie PPM jest swieta krowa, ktorego nie
> mozna zmienic? Ktos jest to w stanie pojąć? ;-)

To zwykłe lenistwo developerów, portujących z konsol po najmniejszej
linii oporu i bez namysłu. DS2 jest najlepszym przykładem. Pewnie
przemyślenie UI jest po prostu funkcją któregoś z programistów, nie
zajmuje się tym specjalista. Akurat tych gier nie mam (DS2 nie zamierzam
kupować z powodu oczywistego dla każdego kto się grą interesował) ale:
- po pierwsze zawsze można przemapować używając zewnętrznego programu, w
tym dołączonego do sterów producenta
- po drugie do DS2 wyszedł niedawno patch umożliwiający m.in.
przypisanie klawiszy ruchu do myszy: nie działa on jak należy? Ten patch
wyszedł w odpowiedzi na petycję sparaliżowanego gracza, i ideą było żeby
można było kontrolować myszą wszystkie ruchy.

--
Saiko Kila
The next morning a young maiden named Ingrid found herself nine months
pregnant



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 05:45:32 - gacek

On 2011-03-06 00:08, Saiko Kila wrote:
> Pewnie
> przemyślenie UI jest po prostu funkcją któregoś z programistów, nie
> zajmuje się tym specjalista.

kogo masz na myśli? jest jakaś specjalizacja typu - jestem ekspertem od
UI w shooterach?

poza tym ds2 to chyba nie była gra portowana, tylko wieloplatformowa. i
to nie jest roznica bez znaczenia.


gacek



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 10:43:42 - Saiko Kila

Proces gacek zwrócił błąd:
> On 2011-03-06 00:08, Saiko Kila wrote:
>> Pewnie
>> przemyślenie UI jest po prostu funkcją któregoś z programistów, nie
>> zajmuje się tym specjalista.
>
> kogo masz na myśli? jest jakaś specjalizacja typu - jestem ekspertem od
> UI w shooterach?

Oczywiście. Nigdy nie spotkałeś się z pozycją poszukiwany specjalista
do GUI przez jakieś studio developerskie? Czasami nawet więcej niż
jeden koleś jest User Inteface Designerem. Pewnie, że w małych
studiach zwykle jeden koleś jest do tego oddelegowany, najczęściej
któryś z grafików, i robi też inne rzeczy i pewnie traktuje to jako
dodatek (i wszyscy potem klną). Ale w dużych jest spec od tego.

> poza tym ds2 to chyba nie była gra portowana, tylko wieloplatformowa. i
> to nie jest roznica bez znaczenia.

Nie. Jeszcze w ubiegłym roku portu DS2 na PC miało nie być. Robili tylko
na konsolę i nawet raz zapowiedzieli port na PC po to, żeby się z tego
wycofać. Potem jakiś menedżer z EA się wtrącił (pewnie ten z konspiracji
uśmiercającej PC) i wtedy dopiero zrobili port. Co widać.

--
Saiko Kila
The grindstone, the knives, the nails, the tearing, the biting... so...
so satisfying!



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 11:00:56 - Michał Gancarski

On Sun, 6 Mar 2011 10:43:42 +0100, Saiko Kila wrote:

[...]

>> poza tym ds2 to chyba nie była gra portowana, tylko wieloplatformowa. i
>> to nie jest roznica bez znaczenia.
>
> Nie. Jeszcze w ubiegłym roku portu DS2 na PC miało nie być. Robili tylko
> na konsolę i nawet raz zapowiedzieli port na PC po to, żeby się z tego
> wycofać. Potem jakiś menedżer z EA się wtrącił (pewnie ten z konspiracji
> uśmiercającej PC) i wtedy dopiero zrobili port. Co widać.

A ja wczoraj zobaczyłem DS2 na piecu z GTX260 (to mocna karta?) i przy
pełnym AA i rozdzielczości dwa tysiące coś na równie dużo gra nie dość, że
wyglądała doskonale, to jeszcze płynnie działała. Szacun.


--
Michał Gancarski



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 12:11:25 - Saiko Kila

Proces Michał Gancarski zwrócił błąd:

>> Nie. Jeszcze w ubiegłym roku portu DS2 na PC miało nie być. Robili tylko
>> na konsolę i nawet raz zapowiedzieli port na PC po to, żeby się z tego
>> wycofać. Potem jakiś menedżer z EA się wtrącił (pewnie ten z konspiracji
>> uśmiercającej PC) i wtedy dopiero zrobili port. Co widać.
>
> A ja wczoraj zobaczyłem DS2 na piecu z GTX260 (to mocna karta?) i przy
> pełnym AA i rozdzielczości dwa tysiące coś na równie dużo gra nie dość, że
> wyglądała doskonale, to jeszcze płynnie działała. Szacun.

GTX260 jest kartą wystarczającą do gry we wszystkie gry w ustawieniach
wysokich lub maksymalnych dla DX9, ale nie ma DX11. Ja używam
najczęściej GTX260-216.

A dlaczego DS2 miałoby być jakoś gorsze od DS1 pod względem wydajności?
:) DS1 na 9600GSO chodzi świetnie, i wygląda bardzo ładnie (w
rozdzielczości 1920x1080). Oni w DS2 używają tego samego silnika na
wszystkich platformach, i to jest ten sam silnik co w DS1. Z pewnymi
modyfikacjami, ale to takie szlify.

BTW miał ten DS2 zainstalowanego moda, który odblokowuje DLC niedostępne
oficjalnie na PC, a także ułatwia rozgrywkę? To jest chamstwo ze strony
EA, nie?

--
Saiko Kila
Why be satisfied with the pleasures of one when you can have those of
the both of them?



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 12:56:46 - Michał Gancarski

On Sun, 6 Mar 2011 12:11:25 +0100, Saiko Kila wrote:

> Proces Michał Gancarski zwrócił błąd:
>
>>> Nie. Jeszcze w ubiegłym roku portu DS2 na PC miało nie być. Robili tylko
>>> na konsolę i nawet raz zapowiedzieli port na PC po to, żeby się z tego
>>> wycofać. Potem jakiś menedżer z EA się wtrącił (pewnie ten z konspiracji
>>> uśmiercającej PC) i wtedy dopiero zrobili port. Co widać.
>>
>> A ja wczoraj zobaczyłem DS2 na piecu z GTX260 (to mocna karta?) i przy
>> pełnym AA i rozdzielczości dwa tysiące coś na równie dużo gra nie dość, że
>> wyglądała doskonale, to jeszcze płynnie działała. Szacun.
>
> GTX260 jest kartą wystarczającą do gry we wszystkie gry w ustawieniach
> wysokich lub maksymalnych dla DX9, ale nie ma DX11. Ja używam
> najczęściej GTX260-216.
>
> A dlaczego DS2 miałoby być jakoś gorsze od DS1 pod względem wydajności?
> :) DS1 na 9600GSO chodzi świetnie, i wygląda bardzo ładnie (w
> rozdzielczości 1920x1080). Oni w DS2 używają tego samego silnika na
> wszystkich platformach, i to jest ten sam silnik co w DS1. Z pewnymi
> modyfikacjami, ale to takie szlify.

W sumie tak. Jedynka była bardzo wydajna.


> BTW miał ten DS2 zainstalowanego moda, który odblokowuje DLC niedostępne
> oficjalnie na PC, a także ułatwia rozgrywkę?

Nie :-)


> To jest chamstwo ze strony EA, nie?

A daj spokój, durnie. Mogli zarobić na DLC, to teraz ludzie będą je sobie
za darmo odblokowywać. I znowu będzie krzyk, że piractwo zabija branżę. Nie
chce mi się o nich nawet rozmawiać.


--
Michał Gancarski



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 11:33:58 - Goomich

You have one message from: gacek

> kogo masz na myśli? jest jakaś specjalizacja typu - jestem ekspertem
> od UI w shooterach?

Oczywiście. W przeciwnym wypadku wyjdzie ci Eve-Online.

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 15:24:12 - gacek

On 2011-03-06 11:33, Goomich wrote:
> You have one message from: gacek
>
>> kogo masz na myśli? jest jakaś specjalizacja typu - jestem ekspertem
>> od UI w shooterach?
>
> Oczywiście. W przeciwnym wypadku wyjdzie ci Eve-Online.


Ale eve to chyba nie jest shooter.

Ale trochę źle się wyraziłem - akurat w shooterach naprawdę nie widzę
miejsca na rok-dwa lata pracy kolesia tylko od interfejsu. Zresztą brak
możliwości konfiguracji prawego klawisza to raczej wina QA, niż
'projektanta interfejsu'. A jak zatrudniają ludzi grających na
standardowych ustawieniach - nikt nie zgłasza.



gacek




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 00:05:06 - Cezar Matkowski


Użytkownik gacek napisał w wiadomości
news:il05e1$oai$1@news.task.gda.pl...
> Ale trochę źle się wyraziłem - akurat w shooterach naprawdę nie
> widzę miejsca na rok-dwa lata pracy kolesia tylko od interfejsu.

A to jakiś problem wynająć człowieka na czas potrzebny do
zaprojektowania i zaimplementowania interfejsu? Albo zatrudnić kogoś,
kto poza podstawową zdolnością (modelarz, animator, programista)
będzie umiał zrobić sensowny UI?

> możliwości konfiguracji prawego klawisza to raczej wina QA, niż
> 'projektanta interfejsu'.

Nie do końca. Zadaniem QA jest wyłapywanie rozbieżności pomiędzy
założeniami a końcowym działaniem. Jeżeli nie mają w specyfikacji, że
prawy przycisk ma być programowalny, to tego nie zgłoszą, bo to nie
jest błąd. A za wyrażenia takie jak oczywiste czy nie wymagające
komentarza w procesie decyzyjnym powinno się rozstrzeliwać na
miejscu.

Pozdrawiam




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 06:34:26 - gacek

On 2011-03-07 00:05, Cezar Matkowski wrote:
>
> Użytkownik gacek napisał w wiadomości
> news:il05e1$oai$1@news.task.gda.pl...
>> Ale trochę źle się wyraziłem - akurat w shooterach naprawdę nie widzę
>> miejsca na rok-dwa lata pracy kolesia tylko od interfejsu.
>
> A to jakiś problem wynająć człowieka na czas potrzebny do
> zaprojektowania i zaimplementowania interfejsu? Albo zatrudnić kogoś,
> kto poza podstawową zdolnością (modelarz, animator, programista) będzie
> umiał zrobić sensowny UI?

No więc właśnie do tego piję. UI w shooterze nie jest warte szukania
'szpeca od interfejsu'. To może przyzwoicie zrobić grafik, a i nawet
programista. Oczywiście może też zrobić źle, ale to nie jest kwestia
niezatrudnienia magicznego pana od UI.

>> możliwości konfiguracji prawego klawisza to raczej wina QA, niż
>> 'projektanta interfejsu'.
>
> Nie do końca. Zadaniem QA jest wyłapywanie rozbieżności pomiędzy
> założeniami a końcowym działaniem. Jeżeli nie mają w specyfikacji, że
> prawy przycisk ma być programowalny, to tego nie zgłoszą, bo to nie jest
> błąd. A za wyrażenia takie jak oczywiste czy nie wymagające
> komentarza w procesie decyzyjnym powinno się rozstrzeliwać na miejscu.

Jakoś nie do końca wierzę w dokument, w którym byłyby wylistowane
wszystkie dostępne klawisze. Tym bardziej jeśli przypisuje się klawisze
do akcji.


gacek



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 10:33:11 - Cezar Matkowski


Użytkownik gacek napisał w wiadomości
news:il1qon$8n8$1@news.task.gda.pl...
> No więc właśnie do tego piję. UI w shooterze nie jest warte szukania
> 'szpeca od interfejsu'.

Jak się nie dba o jakość gry, to nie jest warte.

> To może przyzwoicie zrobić grafik, a i nawet programista. Oczywiście
> może też zrobić źle, ale to nie jest kwestia niezatrudnienia
> magicznego pana od UI.

Nie rozumiemy się. Dobry interfejs może zrobić człowiek, który umie
projektować interfejsy. To nie jest jakaś magiczna moc dostępna
wyłącznie dla ściśle wybranych ludzi z dyplomem mastera inżyniera
interfejsiarza, ale konkretna umiejętność, której przeciętny grafik
czy programista może nie posiadać (i często nie posiada). To tak jak z
wymyślaniem nazw w róznych językach (także sztucznych). Może to
zrobićkażdy tekściarz, ale lepiej, żeby zrobił to lingwista, który
może być jednocześnie scenarzystą albo autorem dialogów (albo nawet
programistą, który ma zainteresowania lingwistyczne).

> Jakoś nie do końca wierzę w dokument, w którym byłyby wylistowane
> wszystkie dostępne klawisze. Tym bardziej jeśli przypisuje się
> klawisze do akcji.

Czemu?

Pozdrawiam




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 14:30:33 - gacek

On 2011-03-07 10:33, Cezar Matkowski wrote:
>> Jakoś nie do końca wierzę w dokument, w którym byłyby wylistowane
>> wszystkie dostępne klawisze. Tym bardziej jeśli przypisuje się
>> klawisze do akcji.
>
> Czemu?

Procesy wytwórcze oprogramowania potrafią generować tony papieru, ale
sekcja 'list of keys that can be assigned to actions' i potem 3 strony z
listą klawiszy - to już przegięcie. Bo po co?

gacek



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 14:55:10 - piorun

Dnia 2011-03-07 14:30:33 w wiadomości
użytkownik *gacek* napisał:
> On 2011-03-07 10:33, Cezar Matkowski wrote:
>>> Jakoś nie do końca wierzę w dokument, w którym byłyby wylistowane
>>> wszystkie dostępne klawisze. Tym bardziej jeśli przypisuje się
>>> klawisze do akcji.
>>
>> Czemu?
>
> Procesy wytwórcze oprogramowania potrafią generować tony papieru, ale
> sekcja 'list of keys that can be assigned to actions' i potem 3 strony z
> listą klawiszy - to już przegięcie. Bo po co?

Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista? Ustawi
tak jak będzie chciał? A potem w instrukcji będzie zupełnie inne mapowanie
klawiszy (jako defaultowe). Takie rzeczy muszą też być ustalone przez
'ustalających'. A taki programista to ma przecież robić to co mu każą.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 15:16:04 - Goomich

piorun naskrobał/a w
news:bgqbjlh04u61$.dlg@gangrel.3d.pl:

> Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista?

Najlepiej ten od vi.

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 17:23:22 - Wojciech Bancer

On 2011-03-07, Goomich wrote:

[...]

>> Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista?
>
> Najlepiej ten od vi.

A konfigurację niech ustawia ten od mplayera. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 18:03:25 - Cezar Matkowski


Użytkownik Goomich napisał w wiadomości
news:Xns9EA19B5065871goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
>> Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista?
> Najlepiej ten od vi.

Nie możesz narzekać na bugi, jeżeli nie możesz wyjść z gry!
Mwhahahahaha!

Pozdrawiam




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 22:01:56 - diuka

Am Mon, 7 Mar 2011 18:03:25 +0100 schrieb Cezar Matkowski:

>>> Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista?
>> Najlepiej ten od vi.
>
> Nie możesz narzekać na bugi, jeżeli nie możesz wyjść z gry!
> Mwhahahahaha!

To od emacsa. Nie możesz wyjść z gry, ale możesz postąć na prgk,
włączyć se tetrisa i uskutecznić terapię z Elizą. Nie chcesz wyjść z
gry.

Chwała Xvimowi![1]

[1] Z gry, ale pewnie nie pamiętacie z jakiej.

--
pozdrawiam
diuka



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 15:43:02 - gacek

On 2011-03-07 14:55, piorun wrote:
> Dnia 2011-03-07 14:30:33 w wiadomości
> użytkownik *gacek* napisał:
>> On 2011-03-07 10:33, Cezar Matkowski wrote:
>>>> Jakoś nie do końca wierzę w dokument, w którym byłyby wylistowane
>>>> wszystkie dostępne klawisze. Tym bardziej jeśli przypisuje się
>>>> klawisze do akcji.
>>>
>>> Czemu?
>>
>> Procesy wytwórcze oprogramowania potrafią generować tony papieru, ale
>> sekcja 'list of keys that can be assigned to actions' i potem 3 strony z
>> listą klawiszy - to już przegięcie. Bo po co?
>
> Kto więc Twoim zdaniem miałby ustalić klawisze? Jakiś programista? Ustawi
> tak jak będzie chciał? A potem w instrukcji będzie zupełnie inne mapowanie
> klawiszy (jako defaultowe). Takie rzeczy muszą też być ustalone przez
> 'ustalających'. A taki programista to ma przecież robić to co mu każą.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mowa była o tym co dostaje QA.

Dominującym modelem konfigurowania klawiszy jest przypisywanie klawiszy
do akcji (nie na odwrot). I właśnie lista 100 potencjalnych klawiszy
wydaje mi się nierealna.

Robienie gier to nie jest misja na księżyc, żeby każda pierdoła musiała
być rozpisana. Po to masz doświadczonego testera, żeby pewne rzeczy
wiedział.

A instrukcję/wkładkę drukuje się jak już gra jest praktycznie gotowa, po
wyrażeniu uwag QA, które mogą zmienić te założone wcześniej mapowania.

gacek



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 15:51:00 - Cezar Matkowski


Użytkownik gacek napisał w wiadomości
news:il2qt9$d1q$1@news.task.gda.pl...
> I właśnie lista 100 potencjalnych klawiszy wydaje mi się nierealna.

Ale wiesz, że taka lista może składać się z jednego zdania Sprawdź,
czy wszystkie przemapować wszystkie klawisze za wyjątkim Esc (na
sztywno przypisane do wywoływania menu)?

> Robienie gier to nie jest misja na księżyc, żeby każda pierdoła
> musiała być rozpisana.

No nie jest, ale główna różnica polega na tym, że zamiast kilku trupów
i utopionych miliardów dolarów masz jedynie pewną liczbę
zdenerwowanych użytkowników.

> Po to masz doświadczonego testera, żeby pewne rzeczy wiedział.

No ja właśnie piszę, że jeszcze lepiej mieć doświadczonego
projektanta, który na wstępie zauważy, że nie ma sensu wprowadzać
ograniczeń do mapowania.
Jak to mawiało się w Sojuzie: Dobrze jest żyć, ale dobrze żyć jest
jeszcze lepiej :8]

Pozdrawiam




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 15:43:04 - Cezar Matkowski


Użytkownik gacek napisał w wiadomości
news:il2mlc$v13$1@news.task.gda.pl...
>> Czemu?
> Procesy wytwórcze oprogramowania potrafią generować tony papieru,
> ale sekcja 'list of keys that can be assigned to actions' i potem 3
> strony z listą klawiszy - to już przegięcie. Bo po co?

Żeby nie grać w trzykartowego ping-ponga pomiędzy działem QA,
developerami i projektantami. Tester odfajkuje że wszystko działa
(albo nie), a szef zespołu, widząc taki wpis w dokumentacji będzie
mógł przyjść do projektanta i zapytać, dlaczego niby nie można
przypisywać klawiszy dowolnie, tylko trzeba wprowadzać jakieś
ograniczenia. Bo jako że istnieją wspomniane w tym wątku programy do
przemapowania klawiszy, takie rozwiązanie jest zawsze możliwe.

Cały czas podkreślam fakt, że za to, czy coś się da przypisać, czy
nie, ponosi odpowiedzialność przede wszystkim projektant, nie tester.
Ten, jeżeli nie dostanie polecenia sprawdź, czy da się przemapować
wszystkie klawisze, nie wykaże błędu jeśli się nie da tego zrobić z
np.: tabulatorem. Jasne, bystry tester może zgłosić to na własną rękę
(w wielu miejscach pracownicy muszą odwalać robotę za innych), ale to
jest sygnał, że domumentacja jest niepełna. No, ale to jest już
kwestia quis custodies ipsos custodes.

Pozdrawiam




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 15:32:17 - gacek

On 2011-03-05 23:25, metrampaz metrampaz wrote:
> Do wielu rzeczy, jakich nie rozumiem na tym swiecie, dolaczam jeszcze
> jedna: dlaczego w niektorych grach (Dead Space 2, Clive Barker's
> Jericho, DreamFall) nie mozna przypisac zadnej innej akcji do klawisza
> PPM niz ta, ktora chciał twórca? Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
> poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.
> Jest to dla mnie rozwiazanie wygodne, z ktorego nie chce rezygnowac,
> bo nie umiem przestawic sie na WSAD po przeszlo 15. latach grania.
> Zastanawia mnie, dlaczego wlasnie PPM jest swieta krowa, ktorego nie
> mozna zmienic? Ktos jest to w stanie pojąć? ;-)

Z tym przestawieniem się - to wcale nie jest takie trudne. Wręcz
wystarczy przejść jedną grę - i się przyzwyczajasz. A potem jest spokój,
instalujesz grę i nawet nie zaglądasz do opcji.

gacek



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-19 20:37:25 - Technolog

> Z tym przestawieniem się - to wcale nie jest takie trudne. Wręcz
> wystarczy przejść jedną grę - i się przyzwyczajasz. A potem jest spokój,
> instalujesz grę i nawet nie zaglądasz do opcji.

Dokładnie. Kiedyś przez wiele lat miałem na PPM skok, ale jak zobaczyłem,
że najlepsi gracze (w Quake) grają ze skokiem na spacji, to zostałem przy
spacji i po miesiącu dziwiłem się, jak mogłem mieć to inaczej :)



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-06 15:50:42 - Darek


Użytkownik metrampaz metrampaz napisał w wiadomości
news:6e4c70f1-a7a8-4f1a-a9dd-0b4c35abe667@r4g2000vbq.googlegroups.com...

>Do wielu rzeczy, jakich nie rozumiem na tym swiecie, dolaczam jeszcze
>jedna: dlaczego w niektorych grach (Dead Space 2, Clive Barker's
>Jericho, DreamFall) nie mozna przypisac zadnej innej akcji do klawisza
>PPM niz ta, ktora chciał twórca? Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
>poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.

Cóż, mam dokładnie tak samo: klawisze myszki to rucho do przodu/tyłu i już
inaczej nie potrafię.
I widzę, że problem w Dead Space 2 jest podobny jak w Dead Space - tam
też nie mogłem sobie klawiatury i myszki skonfigurować jak chciałem.
Na szczęście jest świetny programik o nazwie GlovePIE, umożlwiający
przypisanie czegokolwiek do czegokolwiek i tak przeszedłem wygodnie Dead
Space.
Swoją drogą, liczyłem że w dwójce taką wpadkę skorygują, a tu proszę... Nie
dość, że nie ma wersji PL, to jeszcze to.
Ok, czekam na polonizację.

Pozdrawiam,

Darek




Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 00:35:54 - metrampaz metrampaz

>>Na szczęście jest świetny programik o nazwie GlovePIE, umożliwający przypisanie czegokolwiek do czegokolwiek>>

Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi, choc najbardziej ucieszyła
mnie ostatnia, pana Darka, o istnieniu zbawiennego programiku, o
ktorym nie miałem pojecia. Patrze: darmowy. No to sciagnalem pełen
optymizmu i wiary, lecz po chwili ... przerosł mnie jego potencjał,
wszchstronnosc i miliard opcji. Dlatego mam prośbę do Pana Darka, bo
widziałem tam opcje 'zapisz', zatem czy nie naduzyje zbytnio Pana
dobroci, jesli poprosze o podeslanie mi jakiegokolwiek pliku
skonfigurowanego pod jakakolwiek gre, a ja juz szybko poprzestawiam
sobie klawisze pod siebie. Jesli nie sprawi to zbyt wiele kłopotu, to
prosze na mejla: metrampaz @ o2 . pl.

Zycze miłego tygodnia.
metrampaz



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-07 23:54:40 - chotnik

Pewnego pieknego dnia Sat, 5 Mar 2011 14:25:11 -0800 (PST), metrampaz
metrampaz poslal/a taka oto wiazanke
na
newsy:

> Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
> poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.
> Jest to dla mnie rozwiazanie wygodne, z ktorego nie chce rezygnowac,
> bo nie umiem przestawic sie na WSAD po przeszlo 15. latach grania.

A jak strafujesz?

--
chotnik



Re: prawy przycisk myszy = święta krowa

2011-03-08 02:28:00 - piorun

Dnia 2011-03-07 23:54:40 w wiadomości
użytkownik *chotnik* napisał:
> Pewnego pieknego dnia Sat, 5 Mar 2011 14:25:11 -0800 (PST), metrampaz
> metrampaz poslal/a taka oto wiazanke
> na
> newsy:
>
>> Akurat tak sie przyzwyczaiłem od
>> poczatku grania na komputerze, ze zawsze na PPM mam 'idz do przodu'.
>> Jest to dla mnie rozwiazanie wygodne, z ktorego nie chce rezygnowac,
>> bo nie umiem przestawic sie na WSAD po przeszlo 15. latach grania.
>
> A jak strafujesz?

Też tak grałem kiedyś w niektóre gry i używałem ASD do biegania (no i PPM
oczywiście). Nie było źle. Czasem też grałem normalnie na WSAD ale na PPM
dodatkowo i tak był ruch do przodu i przemiennie stosowałem W i PPM (nie
wiem po co, już nie pamiętam jaki był tego sens :P)
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS