Gothic 3 wymagania

Archangell Data ostatniej zmiany: 2011-05-04 13:32:32

Gothic 3 wymagania

2011-04-18 13:48:50 - Archangell

Eloł

Naszło mnie coby pograć w Gothica3. Wiem, wiem sam sobie jestem winien ;-)
Ale do rzeczy. Zainstalowałęm patcha 1.74 i sądziłem, że nie będzie źle.
No ale dalej przycina. Takie kilkusekundowe przestoje co jakiś czas.
Już nawet pobiegłem do sklepu po więcej Ramu. Miałem 2 x 1 giga w dualu
DDR2 800MHz.
Kupiłem jedna kość 2 giga i zamieniłem z jedną 1-gigowa i mam teraz 3 giga.
Mało do tej gry?
jakby było 4 to by było lepiej? Gram na laptopie (tak wiem, wiem laptopy nie
sa do grania)
Dell studio 1555. Procesor Pentium T4200, karta graficzna Ati 4570. system
vista 32-bit.
Co potrzeba żeby Gothic3 lepiej chodził?

Arch




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-18 16:35:34 - Seoman

Archangell wrote:
> Co potrzeba żeby Gothic3 lepiej chodził?

Był gdzieś na sieci jakiś plik konfiguracyjny gry do podmiany, który mocno
podnosił komfort grania bez widocznego pogorszenia grafiki. Gdzie - nie
pamiętam.

Pozdrawiam,
Seoman




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-18 18:20:54 - piorun

Dnia 2011-04-18 16:35:34 w wiadomości
użytkownik *Seoman* napisał:
> Archangell wrote:
>> Co potrzeba żeby Gothic3 lepiej chodził?
>
> Był gdzieś na sieci jakiś plik konfiguracyjny gry do podmiany, który mocno
> podnosił komfort grania bez widocznego pogorszenia grafiki. Gdzie - nie
> pamiętam.

Zapewne na oficjalnym forum gothica, bo tam kiedyś było sporo configów.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-18 18:29:09 - Jakub Mateja


Użytkownik Archangell napisał w wiadomości
news:ioh8f5$oq3$1@news.onet.pl...
> Eloł
>

> Co potrzeba żeby Gothic3 lepiej chodził?

Stworzenia gry od nowa:)

Pliki konfiguracyjne, grzebanie w .ini, bawienie sie z ustawieniami, patche,
community-patche - to wszystko cos tam niby daje, ale gra nawet po zrobieniu
wszystkiego, co w zakresie ludzkich mozliwosci, nie chodzi iealnie plynnie.
Trzeba sie z tym pogodzic.

Jakub





Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 14:39:38 - Doomin

W dniu 2011-04-18 18:29, Jakub Mateja pisze:
> U?ytkownik Archangell napisa? w wiadomo?ci
> news:ioh8f5$oq3$1@news.onet.pl...
>> Elo?
>>
>
>> Co potrzeba ?eby Gothic3 lepiej chodzi??
>
> Stworzenia gry od nowa:)
>
> Pliki konfiguracyjne, grzebanie w .ini, bawienie sie z ustawieniami, patche,
> community-patche - to wszystko cos tam niby daje, ale gra nawet po zrobieniu
> wszystkiego, co w zakresie ludzkich mozliwosci, nie chodzi iealnie plynnie.
> Trzeba sie z tym pogodzic.
>
> Jakub
>
>

A tak ogolnie to, warto czy nie? Gralem w G1 gdy wyszedl, podobalo
mi sie, no do pewnego momentu (pamietam ze bylem w zamku w tym
pierwszym obozie, po wypelnieniu questow a nie tylko wbiegajac
do niego), bo fabula mi sie zaczela wydawac zbyt dziwna po odkryciu
tego Sniacego or sth. Zwlaszcza czy duzo tam ganiania z miejsca
na miejsce? To, pomimo fajnych lasow b. irytowalo w jedynce...



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 14:44:54 - Michał Gancarski

On Wed, 20 Apr 2011 14:39:38 +0200, Doomin wrote:

[...]

> A tak ogolnie to, warto czy nie? Gralem w G1 gdy wyszedl, podobalo
> mi sie, no do pewnego momentu (pamietam ze bylem w zamku w tym
> pierwszym obozie, po wypelnieniu questow a nie tylko wbiegajac
> do niego), bo fabula mi sie zaczela wydawac zbyt dziwna po odkryciu
> tego Sniacego or sth. Zwlaszcza czy duzo tam ganiania z miejsca
> na miejsce? To, pomimo fajnych lasow b. irytowalo w jedynce...

Hah, no pewnie, że dużo, ostatecznie to największy z Gothiców. Dla mnie też
najlepszy, dla innych najsłabszy. Dużo questów, dużo zabawy. Masz
rzeczywisty wpływ na świat (np. wyzwalasz miasta spod panowania orków albo
orkom pomagasz, dławiąc ludzki ruch oporu). Poza tym - jest pięknie!


--
Michał Gancarski



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 14:57:41 - Doomin

W dniu 2011-04-20 14:44, Michał Gancarski pisze:
> On Wed, 20 Apr 2011 14:39:38 +0200, Doomin wrote:
>
> [...]
>
>> A tak ogolnie to, warto czy nie? Gralem w G1 gdy wyszedl, podobalo
>> mi sie, no do pewnego momentu (pamietam ze bylem w zamku w tym
>> pierwszym obozie, po wypelnieniu questow a nie tylko wbiegajac
>> do niego), bo fabula mi sie zaczela wydawac zbyt dziwna po odkryciu
>> tego Sniacego or sth. Zwlaszcza czy duzo tam ganiania z miejsca
>> na miejsce? To, pomimo fajnych lasow b. irytowalo w jedynce...
>
> Hah, no pewnie, że dużo, ostatecznie to największy z Gothiców.

Tzn. w takim Oblivionie, ktory ogolnie mnie nie porwal,
to nawet dla relaksu sobie biegalem po lasach,
niekoniecznie wypelniajac jakikolwiek quest, a np. polujac
na sarny, choc moze glupio sie do tego przyznawac :)
Wiec samo ganianie tez moze odprezac. Tylko ze w G1 raz,
ze ciagle biegalo sie tymi samymi, dluuugimi sciezkami miedzy
obozami, dwa ze byl to przymus.
Tak samo ilosc biegania powstrzymuje mnie od powtornej gry
w Wiedzmina... Jak sobie przypomne misje typu zapal znicze
na oltarzach, brrr.




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 15:10:59 - Goomich

Doomin naskrobał/a w
news:iomlnh$7j2$1@mx1.internetia.pl:

> Tzn. w takim Oblivionie, ktory ogolnie mnie nie porwal,
> to nawet dla relaksu sobie biegalem po lasach,
> niekoniecznie wypelniajac jakikolwiek quest, a np. polujac
> na sarny, choc moze glupio sie do tego przyznawac :)
> Wiec samo ganianie tez moze odprezac. Tylko ze w G1 raz,
> ze ciagle biegalo sie tymi samymi, dluuugimi sciezkami miedzy
> obozami, dwa ze byl to przymus.

A po trzecie teleportery. :P

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 15:26:22 - Doomin

W dniu 2011-04-20 15:10, Goomich pisze:
> Doomin naskrobał/a w
> news:iomlnh$7j2$1@mx1.internetia.pl:
>
>> Tzn. w takim Oblivionie, ktory ogolnie mnie nie porwal,
>> to nawet dla relaksu sobie biegalem po lasach,
>> niekoniecznie wypelniajac jakikolwiek quest, a np. polujac
>> na sarny, choc moze glupio sie do tego przyznawac :)
>> Wiec samo ganianie tez moze odprezac. Tylko ze w G1 raz,
>> ze ciagle biegalo sie tymi samymi, dluuugimi sciezkami miedzy
>> obozami, dwa ze byl to przymus.
>
> A po trzecie teleportery. :P
>

Moze pozniej, nie pamietam, moze nie zaszedlem tak
daleko.



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 16:45:53 - Michał Gancarski

On Wed, 20 Apr 2011 14:57:41 +0200, Doomin wrote:

[...]

> Tzn. w takim Oblivionie, ktory ogolnie mnie nie porwal,
> to nawet dla relaksu sobie biegalem po lasach,
> niekoniecznie wypelniajac jakikolwiek quest, a np. polujac
> na sarny, choc moze glupio sie do tego przyznawac :)
> Wiec samo ganianie tez moze odprezac. Tylko ze w G1 raz,
> ze ciagle biegalo sie tymi samymi, dluuugimi sciezkami miedzy
> obozami, dwa ze byl to przymus.
> Tak samo ilosc biegania powstrzymuje mnie od powtornej gry
> w Wiedzmina... Jak sobie przypomne misje typu zapal znicze
> na oltarzach, brrr.

W Gothic 3 mało jest ścieżek, raczej - duży, otwarty świat. Warto
zapuszczać się w las, warto sobie pozwiedzać jaskinie. Ogólnie - fajnie
jest eksplorować choć np. ruiny na pustyni to jest strasznie czasochłonna
rzecz jeśli chcesz być dokładny. Ale ogólnie fajnie się biega, bo jest po
prostu ładnie i odprężająco. Suniesz po łące, obok strumyczek, w dali
pagórki i las. Albo - biegniesz po pustyni, tu jakaś wioseczka, tu
jaskinia. Jest dobrze.


--
Michał Gancarski



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 17:05:48 - Goomich

Michał Gancarski naskrobał/a w
news:gzqarulm790j.10silot4fc709.dlg@40tude.net:

Dajcie już sobie spokój z drugim najgorszym Gothikiem.

Archangell - zagraj w Risena.

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 03:01:14 - Mateusz Ludwin

Rzecze Goomich:

> Archangell - zagraj w Risena.

Risen to niestety popłuczynki po Gothikach. Świat można odkryć bardzo szybko
i potem zostają już tylko okropne questy w lochach.
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-20 17:14:59 - Jakub Mateja


Użytkownik Michał Gancarski napisał w wiadomości
news:gzqarulm790j.10silot4fc709.dlg@40tude.net...
> On Wed, 20 Apr 2011 14:57:41 +0200, Doomin wrote:
>
> [...]
> ... Ale ogólnie fajnie się biega, bo ...

Nic dodac, nic ujac.
Sa gry z lepszym rozwojem postaci, z lepsza fabula, z ciekawszymi questami,
gry ladniejsze i bardziej oryginalne pod wzgledem designu otoczenia - ale
czy istnieje gra, ktora przebije poczucie wolnosci i swobody eksploracji,
jakie jest w Gothic 3? Jesli juz, to tylko Morrowind, ale nawet Morrowind
nie ma takiego fajnego klimatu ...
Gothic 1 i 2, a takze Risen sa ciekawsze fabularnie, ale w zadnej z nich nie
mozna sie bylo ot po prostu zapomniec i ruszyc w swiat.

Jakub







Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 03:00:41 - Mateusz Ludwin

Rzecze Jakub Mateja:

> Sa gry z lepszym rozwojem postaci, z lepsza fabula, z ciekawszymi questami,
> gry ladniejsze i bardziej oryginalne pod wzgledem designu otoczenia - ale
> czy istnieje gra, ktora przebije poczucie wolnosci i swobody eksploracji,
> jakie jest w Gothic 3? Jesli juz, to tylko Morrowind, ale nawet Morrowind
> nie ma takiego fajnego klimatu ...

Mnie to bawiło, ale w pewnym momencie odeszła mi ochota i po prostu już gry
nie włączyłem.

Co z tego, że eksplorujesz, jeśli jedyne co znajdujesz, to jakieś generyczne
skrzynie z napojami?

Prawdziwa eksploracja była w G2, tam wszędzie było coś konkretnego do
odkrycia.
--
Horror and moral terror are your friends.

Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 03:02:53 - Mateusz Ludwin

Rzecze Jakub Mateja:

> Sa gry z lepszym rozwojem postaci, z lepsza fabula, z ciekawszymi questami,
> gry ladniejsze i bardziej oryginalne pod wzgledem designu otoczenia - ale
> czy istnieje gra, ktora przebije poczucie wolnosci i swobody eksploracji,
> jakie jest w Gothic 3? Jesli juz, to tylko Morrowind, ale nawet Morrowind
> nie ma takiego fajnego klimatu ...

A w ogóle to, drogi panie, Fallout NV miażdży G3. Zresztą F3 też.
--
Horror and moral terror are your friends.

Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 10:22:09 - Jakub Mateja


Użytkownik Mateusz Ludwin napisał w wiadomości
news:ioo6ou.3qs.1@teren.hamstera.pl...
> Rzecze Jakub Mateja:
>
>> Sa gry z lepszym rozwojem postaci, z lepsza fabula, z ciekawszymi
>> questami,
>> gry ladniejsze i bardziej oryginalne pod wzgledem designu otoczenia - ale
>> czy istnieje gra, ktora przebije poczucie wolnosci i swobody eksploracji,
>> jakie jest w Gothic 3? Jesli juz, to tylko Morrowind, ale nawet Morrowind
>> nie ma takiego fajnego klimatu ...
>
> A w ogóle to, drogi panie, Fallout NV miażdży G3. Zresztą F3 też.

Swiat F3 jest nie dosc ze znacznie mniejszy, to na dodatek mniej
zroznicowany niz w Gothic 3. Ale fakt, ze nigdy nie wiesz, co znajdziej w
danej skrzyni/schowku itd. Byly przyjemne niespodzianki.

Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row 2 nie
chce miec tego gowna na swoim komputerze. Zagram jak Steam padnie :)

Jakub





Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 10:45:58 - Goomich

You have one message from: Jakub Mateja


> Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row
> 2 nie chce miec tego gowna na swoim komputerze.

Do FNV nie trzeba mieć Saints Row 2.

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 10:55:41 - Jakub Mateja


Użytkownik Goomich napisał w
wiadomości news:Xns9ECE6D84DC219goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
> You have one message from: Jakub Mateja
>
>
>> Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row
>> 2 nie chce miec tego gowna na swoim komputerze.
>
> Do FNV nie trzeba mieć Saints Row 2.

Ale do Saints Row 2 trzeba miec Steam, a Steam paralizowal mi nie tylko SR2,
ale i inne gry aktualnie zainstalowane i rozwalal dzialanie innych
programow. Pisalem o tym kiedys ...

Jakub





Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 11:07:52 - Mateusz Ludwin

Rzecze Jakub Mateja:

> Ale do Saints Row 2 trzeba miec Steam, a Steam paralizowal mi nie tylko SR2,
> ale i inne gry aktualnie zainstalowane i rozwalal dzialanie innych
> programow. Pisalem o tym kiedys ...

Bzdury.
--
We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig. Cow after cow.
Village after village. Army after army.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 11:10:38 - Michał Gancarski

On Thu, 21 Apr 2011 10:55:41 +0200, Jakub Mateja wrote:

> Użytkownik Goomich napisał w
> wiadomości news:Xns9ECE6D84DC219goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
>> You have one message from: Jakub Mateja
>>
>>
>>> Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row
>>> 2 nie chce miec tego gowna na swoim komputerze.
>>
>> Do FNV nie trzeba mieć Saints Row 2.
>
> Ale do Saints Row 2 trzeba miec Steam, a Steam paralizowal mi nie tylko SR2,
> ale i inne gry aktualnie zainstalowane i rozwalal dzialanie innych
> programow. Pisalem o tym kiedys ...

Mmm, przeszedłem Steamowe SR2 bez żadnych problemów.

--
Michał Gancarski



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 12:13:11 - Jakub Mateja


Użytkownik Michał Gancarski napisał w wiadomości
news:xgh96k8m0dxn.14j9nbf63voxe.dlg@40tude.net...
> On Thu, 21 Apr 2011 10:55:41 +0200, Jakub Mateja wrote:
>
>> Użytkownik Goomich napisał w
>> wiadomości news:Xns9ECE6D84DC219goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
>>> You have one message from: Jakub Mateja
>>>
>>>
>>>> Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row
>>>> 2 nie chce miec tego gowna na swoim komputerze.
>>>
>>> Do FNV nie trzeba mieć Saints Row 2.
>>
>> Ale do Saints Row 2 trzeba miec Steam, a Steam paralizowal mi nie tylko
>> SR2,
>> ale i inne gry aktualnie zainstalowane i rozwalal dzialanie innych
>> programow. Pisalem o tym kiedys ...
>
> Mmm, przeszedłem Steamowe SR2 bez żadnych problemów.

Tu nie bylo winne samo SR2. Tak samo mialem przy pierwszym steamowym wydaniu
Lost Planet, a potem jeszcze przy Metro 2033. Ilekroc oprogramowanie Steam
trafialo na moj komputer - stabilnosc trafial szlag.
Support sugerowal zaktualizowac drivery itd (sic!). Jak zaznaczylem, ze
obecnosc oprogramowania Steam zakloca nie tylko dzialanie SR2, a rowniez
innych gier - w tamtym okresie byly to Call of Juarez: Wiezy Krwi, Burnout
Paradise i Overlord 2 - to odpisali zebym sie skontaktowal z develeperami
tamtych gier ... to byla cala pomoc.
Jak juz wspomnialem, po odinstalowaniu Steama zarowno Call of ... jak i
Overlord i Burnout nagle zaczely dzialac bez zarzutu ... wniosek jest chyba
jednoznaczny.
Nie wiem czemu tak jest, ale problem istnieje i nie za bardzo chce mi sie po
raz kolejny to przerabiac.

Jakub M.





Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-21 10:49:33 - Mateusz Ludwin

Rzecze Jakub Mateja:

> Fallout NV wymaga Steama, a ja od nieszczesnych przygod z Saints Row 2 nie
> chce miec tego gowna na swoim komputerze. Zagram jak Steam padnie :)

Nawet nie wiesz co tracisz.
--
You have to have men who are moral... and at the same time who are able to
utilize their primordial instincts to kill without feeling... without
passion... without judgment... without judgment.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-23 22:36:29 - Archangell

> Hah, no pewnie, że dużo, ostatecznie to największy z Gothiców. Dla mnie
> też
> najlepszy, dla innych najsłabszy. Dużo questów, dużo zabawy. Masz
> rzeczywisty wpływ na świat (np. wyzwalasz miasta spod panowania orków albo
> orkom pomagasz, dławiąc ludzki ruch oporu). Poza tym - jest pięknie!

Pogrzebałem trochę w tych plikach konfiguracyjnych i jest lepiej.
Czy najlepszy z Gothiców to nie wiem ale podoba mi się.

Arch




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-23 22:43:38 - diuka

Am Sat, 23 Apr 2011 22:36:29 +0200 schrieb Archangell:

> Czy najlepszy z Gothiców to nie wiem ale podoba mi się.

Najlepszy to dwójeczka z NK.

--
pozdrawiam
diuka



Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-25 18:44:59 - eFTe

Użytkownik Doomin napisał w wiadomości
news:iomklm$vib$1@mx1.internetia.pl...

> A tak ogolnie to, warto czy nie?

Na dwoje babka wróżyła. Świat jest wspaniały, rozległy, zróżnicowany. Tylko
że w zasadzie nie ma fabuły. Z tego co pamiętam są 2-3 questy głównowątkowe,
w tym jeden typu pokonaj wroga. Reszta to twoje swobodne hasanie i
interakcja z postaciami w miastach wedlug jednego schematu. Poznajesz ludzi,
zagadujesz, wkupiasz sie w laski (przynies wynies pozamiataj) zeby cie
wpuscili do dzielnicy niemieckiej, maksymalizujesz XP i na zakonczenie
robisz powstanie i ubijasz zlego.Nastepene miasto... i tak razy 20 czy
ilestam. Jakbym mial komus szczerze polecic, to pograc troche, rozwinac
postac jako tako, wyzwolic pare miast, poogladac rozne strefy klimatyczne i
jak sie baaardzo chce to z czitami zakonczyc jak najszybciej gre. Przejscie
typu wszedzie zajrzalem, wszytko zrobilem, z kazdym pogadalem daje niezlego
kaca gdy sie na koncu okazuje ze to byla esencja, a uczta ktora odkladalismy
na koniec - z pewnoscia epicka historia rozgrywajaca sie w tej wielkiej i
pieknej krainie - po prostu nie istnieje.

pzdr
eFTe

PS. Defaultowo zalecam czitowanie. Wgrywanie sejwa gdy cie ubija trwa chyba
ponad 2 minuty. Lepiej zmarchwystac od jednego guzika w ulamku sekundy.
Wiecej zostanie czasu na wino i kobiety w realu, a dla rozgrywki jeden pies,
szczegonie jak czesto sejwujesz (jak ja).





Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-28 12:04:42 - Cezar Matkowski


Użytkownik eFTe napisał w wiadomości
news:4db5a51c$0$2484$65785112@news.neostrada.pl...
>> A tak ogolnie to, warto czy nie?
> Na dwoje babka wróżyła. Świat jest wspaniały, rozległy,
> zróżnicowany. Tylko że w zasadzie nie ma fabuły. Z tego co pamiętam
> są 2-3 questy głównowątkowe, w tym jeden typu pokonaj wroga.

Nieno, fabuła jest, tyle że inna. W poprzednich Gothicach było więcej
punktów węzłowych (zostań obywatelem -> znajdź Oko innosa -> pokonaj
smoki erc.), ale fabuła była liniowa. W G3 jest nieco inaczej, gdyż
głównym zadaniem jest doprowadź do zakończenia wojny w Myrtanie. To,
z kim się sprzymierzysz i w jakiej kolejności zajmiesz/wyzwolisz
miasta zależy wyłącznie od gracza. Z kolei zadania poboczne są zwykle
skupione w obrębie jednego miasta

> kaca gdy sie na koncu okazuje ze to byla esencja, a uczta ktora
> odkladalismy na koniec - z pewnoscia epicka historia rozgrywajaca
> sie w tej wielkiej i pieknej krainie - po prostu nie istnieje.

Nieno, w grze nie ma po prostu jednego, ściśle określonego punktu
kulminacyjnego polegającego na walce z megabossem. Historia jest jak
najbardziej epicka (hej, kończysz wojnę toczącą się od nie wiadomo
ilu lat) tylko nie ma w niej platformówkowego wykopu. Tak jak
piszesz - na dwoje babka wróżyła: jedni lubią takie rozwiązania, inny
nie przypadają one do gustu.

> PS. Defaultowo zalecam czitowanie. Wgrywanie sejwa gdy cie ubija
> trwa chyba ponad 2 minuty.

Tak to jest, jak się nie korzysta z patchy. Długi czas wczytywania
wynika z bodajże dwukrotnego sprawdzania obeności płyty przy każdym
odczycie save'a. Community patch (nie wiem, czy od początku, czy od
pierwszej wersji, sam grałem na 1.5) usuwa to zabezpieczenie, przez co
stany (zwłaszcza te z quicksave) wczytują się o niebo szybciej
(kilka-kilkanaście sekund, zależnie od wielkości pliku).

Pozdrawiam




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-29 12:28:06 - eFTe

Użytkownik Cezar Matkowski napisał
w wiadomości news:ipbe9e$jp3$1@inews.gazeta.pl...

> Nieno, fabuła jest, tyle że inna. W poprzednich Gothicach było więcej
> punktów węzłowych (zostań obywatelem -> znajdź Oko innosa -> pokonaj smoki
> erc.), ale fabuła była liniowa. W G3 jest nieco inaczej, gdyż głównym
> zadaniem jest doprowadź do zakończenia wojny w Myrtanie.

To może być mój problem. Dla mnie te całe otwarte światy, sandboksy etc
to pic na wodę fotomontaż. Co prawda lubiłem się powłóczyć po mieście w GTA
III, ale jak się nie ma 15 lat to się szybko nudzi i człowiek wraca do misji
i fabuły. W praktyce po prostu najlepszy tworca z najwieszym budzetem nie
storzy otwartego swiata umozliwiajacego zanurzenie sie w nim takie jak w
prawdziwym, z ta sama wolnoscia, z ta sama zlozonoscia konsekwencji etc -
bardzo szybko sie okazuje ze to jest bardzo ograniczone, bardzo uproszczone,
jak domek dla lalek zamiast normalnej rodziny, z tego sie szybko wyrasta.
Natomiast to dla czego warto grac moim zdaniem to epickie, wielkie,
wciagajace, historie. Takie w ktorych ma sie wrazenia uczestnicta (to
roznica z literatura czy kinematografia). I tutaj liniowosc jest zaleta.
Niech beda wybory, ale ograniczone i scisle zdefiniowane, niech beda
rozmaite zakonczenia ale droga do nich wiodaca ma byc emocjonujaca i
zbudowana dla utrzymania suspensu, a nie napredce improwizowana przez
gracza. Tak to widze. Dlatego pewnie po kilku miesiacach wloczenia sie po
Gothicu 3 mialem jednak uczucie zmarnowanego czasu. Choc ciesze sie ze
poznalem ten swiat. Uczucia mieszane.

Jescze inaczej. Powiedzmy ze mamy jedno duze zadanie, doprowadzenie do konca
wojny. Ale zamiast tego chaotycznego i nielogicznego (mozesz tak naprawde
bez wiekszych konsekwencji walczyc z kim chcesz) wyzwalania miast widzialbym
tutaj jakies wyrazne kampanie, ciagi zdarzen. Wtedy to moglo by byc
fascynujace. A tak to sobie hasamy radosnie. Poogladamy widoczki, wybijemy
szczury w piwnicy, zabijemy przypadkowego bandyte, moze wyrzniemy jakichs
orkow, a moze nie. Lelum polelum. Mozna prawie zapomniec o co chodzi,
dopiero na koncu (UWAGA SPOILERY) Xardas czy ktostam nam mowi jak to jest
strasznie wazne zeby zrobic to czy tamto, a potem odtwarza filmik ze
zostalismy krolem, ze zabilismy krola czy ucieklismy przez przejscie w
scianie :) A potem wchodza napisy i gracz zasypia (jesli nie zasnal
wczesniej) :D

> Tak to jest, jak się nie korzysta z patchy. (...) Community patch (nie
> wiem, czy od początku, czy od pierwszej wersji, sam grałem na 1.5)

Ja gralem na bodajrze 1.6 i nie trwalo to kilkanascie sekund. No, ale jak
pisalem, z czitem i wilk syty i owca cala. Czasem tylko byl problem ze
znalezieniem miecza w krzakach (gdy giniesz wypada z rak i po
zmartwychwstaniu trzeba podniesc, a bestie ktore przed chwila cie zabily
wcale nie czekaja spokojnie :D )

pzdr
eFTe




Re: Gothic 3 wymagania

2011-04-29 14:32:43 - Archangell

> Jescze inaczej. Powiedzmy ze mamy jedno duze zadanie, doprowadzenie do
> konca wojny. Ale zamiast tego chaotycznego i nielogicznego (mozesz tak
> naprawde bez wiekszych konsekwencji walczyc z kim chcesz) wyzwalania miast
> widzialbym tutaj jakies wyrazne kampanie, ciagi zdarzen. Wtedy to moglo
> by byc fascynujace. A tak to sobie hasamy radosnie. Poogladamy widoczki,
> wybijemy szczury w piwnicy, zabijemy przypadkowego bandyte, moze wyrzniemy
> jakichs orkow, a moze nie. Lelum polelum.

O widzisz a mnie się to właśnie podoba, że nie ma liniowego podążania
ścieżką głównego wątku,
w którym masz ocalić świat. Lądujesz sobie na kontynencie, na którym musisz
się odnaleźć.
Nie jest dla Ciebie ważne w danym momencie zbawianie świata ale żeby się
samemu jakoś urządzić.
Zarobić trochę grosza, nauczyć przydatnych umiejętności, zakupić lepszy
sprzęt. Po prostu
żyć aby przeżyć i nie dać się pożreć. To jest fajne. Idziesz gdzie chcesz.
Kombinujesz jak zarobic.
Pomagasz komuś albo łupisz kogo popadnie. Jak się to znudzi to można
spróbować zbawić ten świat.

Arch




Re: Gothic 3 wymagania

2011-05-02 21:23:46 - Cezar Matkowski


Użytkownik eFTe napisał w wiadomości
news:4dba92bc$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...
> To może być mój problem. Dla mnie te całe otwarte światy,
> sandboksy etc to pic na wodę fotomontaż.

Idea jest bardzo dobra. Gorzej z jej implementacją.

> W praktyce po prostu najlepszy tworca z najwieszym budzetem nie
> storzy otwartego swiata umozliwiajacego zanurzenie sie w nim takie
> jak w prawdziwym, z ta sama wolnoscia, z ta sama zlozonoscia
> konsekwencji etc

Wiesz - pod pewnymi względami prawdziwy świat może mieć więcej
ograniczeń niż fikcyjny :8] Ale wracając do rzeczy, to takie
ograniczenie jest typowe dla absolutnie wszystkich gier. Żaden twórca
nie wyszedł jeszcze poza bardzo proste schematy konstrukcji fabuły i
raczej nie wyjdzie ze względu na marny stosunek spodziewanych efektów
do poniesionych kosztów.

> bardzo szybko sie okazuje ze to jest bardzo ograniczone, bardzo
> uproszczone, jak domek dla lalek zamiast normalnej rodziny, z tego
> sie szybko wyrasta.

Ale w tym przypadku nie ma znaczenia, czy masz do czynienia z
sandboksem, czy nie.

> Natomiast to dla czego warto grac moim zdaniem to epickie, wielkie,
> wciagajace, historie.

Widzisz, dla mnie epickie nei jest równoznaczne z wciągające.
Powiem więcej - kiedy widzę, że jakaś gra jest reklamowana jako
epicka zwykle jest to dla mnie sygnał ostrzegawczy, gdyż dość często
oznacza to po prostu oparcie osiowego konfliktu na jakimś
wiudowiskowym starciu dobra ze złem, który to motyw jest oklepany jak
sznycel w peerelowskiej restauracji. Wolę rzeczy dalekie od
epickości, a po prostu pieczołowicie dopracowane. Dobrym przykładem
takich gier może być GTA IV albo Bioshock 2, w których fabułą jest
prawie że kameralna i nieprzesadnie widowiskowa, za to właśnie dobrze
opracowana.

> Jescze inaczej. Powiedzmy ze mamy jedno duze zadanie, doprowadzenie
> do konca wojny. Ale zamiast tego chaotycznego i nielogicznego
> (mozesz tak naprawde bez wiekszych konsekwencji walczyc z kim
> chcesz) wyzwalania miast widzialbym tutaj jakies wyrazne kampanie,
> ciagi zdarzen.

A to co innego. Twórcy często zapominają, że na gracz (nie każdy,
oczywiście, bo gusta są różne) powinien spotykać się z reakcjami na
swoje działania. W fabule liniowej jest to proste i jasne, bo reakcje
te wspisane są na sztywno w samą fabułę. W sandboksie bardzo często
bywa tak, że gracz robi coś, co teoretycznie powinno mu dać dużo
nowych możliwości i... nic. Coś jak z awansowaniem w gildiach w serii
The Elder Scrolls. Wtedy faktycznie można mieć poczucie zmarnowanego
czasu.

Moim zdaniem głównym problemem G3 jest to, że wszystkie elementy
zkładowe są podobne, czyli że każde wyzwalanie miasta wygląda z
grubsza tak samo, a główny wątek jest w zasadzie obok i przypomina te
z innych części gier (znajdź przedmiot i odpowiednio go użyj).
Zwycięska strona nie pomaga, wróg nie kontratakuje... Dlatego
rozumiem, że niektórych mogło to znudzić.

Pozdrawiam




Re: Gothic 3 wymagania

2011-05-03 17:49:32 - eFTe

Użytkownik Cezar Matkowski napisał
w wiadomości news:ipn0c4$12t$1@inews.gazeta.pl...


> to takie ograniczenie jest typowe dla absolutnie wszystkich gier.

Tylko w linowych to mi nie przeszkadza, nikt mnie nie oszukuje ze moge robic
co chce, wiem ze jak gonia to uciekam, jak strzelaja to tez strzelam etc.
Naturalne ograniczenie przez srodowisko. Jak zakladamy ze mozemy isc
wszedzie zrobic wszytko, to sie dla mnie robi nudno, bo zanim tam dojde to
np. zapomnialem po co szedlem. To sie sprawdza w zyciu, a nie grze gdzie mam
mniec rozrywkowa esencje a nie celebracje nudy pomiedzy pod nazwa wolny
swiat.

> Ale w tym przypadku nie ma znaczenia, czy masz do czynienia z sandboksem,
> czy nie.

Ma, bo bardziej wali miedzy oczy. Wiekszym rozziew miedzy tym co tam jest
teoretyczne, a tym co jest naprawde.


> Widzisz, dla mnie epickie nei jest równoznaczne z wciągające. Powiem
> więcej - kiedy widzę, że jakaś gra jest reklamowana jako epicka zwykle
> jest to dla mnie sygnał ostrzegawczy,

No tak, piszesz o sloganach sprzedawcow, ale mnie chodzilo o tresc. Epickie
i wciagajace nie jest jednoznacze, ale w RPG bede tego raczej szukal
lacznie. A epickie to w ustach marketingowcow slowo wypane ze znaczenia.

> Moim zdaniem głównym problemem G3 jest to, że ...

Prawda. Ten swiat przy jego rozmachu hmm.. geograficznym, to jakis zbior
komnat z Diablo. Tylko ze nawet nie wiesz ze idziesz na Diabła, tak sobie
łazisz. Ja próbowałem sobie wyobrażać że biorę udział w czymś ważnym,
wgryzałem się w to co się dzieje, ale co chwilę dostawałęm w pysk od
twórców, bo nie było się w co wgryzać. Pare questow takich, pare smakich,
rozlazilo sie to, nic z niczego nie wynikalo. No, jak za duzo miast
wyzwolilem to orkowie troche mniej mi ufali, i tyle. Dalej rżnalem kolejne
miasta jakby wrzucal monety do pinbola. OK, przerysowuję, ale ta frustracja
o czyms swiadczy :)

pzdr
eFTe




Re: Gothic 3 wymagania

2011-05-04 13:32:32 - Cezar Matkowski


Użytkownik eFTe napisał w wiadomości
news:4dc0243a$0$2503$65785112@news.neostrada.pl...
> Naturalne ograniczenie przez srodowisko. Jak zakladamy ze mozemy isc
> wszedzie zrobic wszytko, to sie dla mnie robi nudno, bo zanim tam
> dojde to np. zapomnialem po co szedlem.

Ale założenie, że można zrobić wszystko jest w zasadzie niemożliwe
do zrealizowania. Pod takim wyrażeniem kryje się zwykle niewiele
większa liczba możliwości, która staje się widoczna po paru godzinach
grania. Sam nie mam nic przeciwko dużej liczbie rozwiązań, ale pod
warunkiem, że mogą one faktycznie wpłynąć na rozgrywkę i w jakiś
sposób mi pomóc. Jeżeli zadania poboczne robi się sobie a muzom (a tak
często bywa), to faktycznie - po pewnym czasie przestają mnie
interesować (po co mam np.: w gangsterskiej grze przechodzić wyścigi
samochodowe, skoro mogę sobie odpalić jakąś znacznie lepiej zrobioną
ścigałkę?). Kiedy jednak mająone jakiś konkretny cel (zdobycie
zaufania, odblokowanie nowych możliwości, wpływ na końcowy wynik), to
otwarty świat jest naprawdę dobrym rozwiązaniem.

> mniec rozrywkowa esencje a nie celebracje nudy pomiedzy pod nazwa
> wolny swiat.

Piszesz tak, jakby wolny świat był tożsamy z nudą. Tak jednak nie
musi być.

> Ma, bo bardziej wali miedzy oczy. Wiekszym rozziew miedzy tym co tam
> jest teoretyczne, a tym co jest naprawde.

Zależy jak jest przedstawione. Są sandboksy, które nie udają, że
możesz zrobić wszystko a po prostu mówią, że poza główną fabułą masz
różne dodatkowe rzeczy, z których możesz korzystać, albo i nie. Tak
jest w serii GTA - można spokojnie przejść grę nie robiąc nic poza
głównymi misjami i też będzie dobrze.

> No tak, piszesz o sloganach sprzedawcow, ale mnie chodzilo o tresc.

Nie do końca. Slogany swoją drogą (tam co druga gra jest epicka).
Pisząc o swoim stosunku do epickości miałem na myśli właśnie fabułę
zaimplementowaną w grze. Moim zdaniem epickość sprzyja
powtarzalności i trzymaniu się utartych schematów.

> Prawda. Ten swiat przy jego rozmachu hmm.. geograficznym, to jakis
> zbior komnat z Diablo. Tylko ze nawet nie wiesz ze idziesz na
> Diabła, tak sobie łazisz.

Świetna gra dla ludzi, którzy mają mało czasu i grają po kawałku.
Podejrzewam, że gdybym te kilkadziesiąt godzin (a może i setkę)
skompresował do np.: miesiąca grania, to też bym się bardziej nudził
:8] Inna sprawa, że ja sobie lubię łazić po ładnie zrobionym świecie,
byle nie za długo.

Pozdrawiam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS