Gierki flashowe a model biznesowy

Technolog Data ostatniej zmiany: 2011-07-12 17:38:19

Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-12 16:02:11 - Technolog

Gierki flashowe zbliżają się jakością do tradycyjnych gier. Wiele z nich
wygląda równie dobrze lub lepiej, niż pełne gdy dostępne np. na Steam,
grywalność także mają wysoką. Przykłady poniżej. Ja zastanawiam się, na
czym zarabiają ich twórcy? Rozumiem, że w niektórych grach jakieś itemy są
do kupienia, w innych płatne poziomy. Ale jest dużo dobrych, dopracowanych
pod względem graficznym, dźwiękowym i gameplayowym gier całkowicie za
darmo.

Czy ogromna ilość graczy umożliwia takie wpływy z reklam, że mimo wszystko
opłaca się tworzenie tak zaawansowanych gier? Na wszystkich poniższych
stronach jest dużo reklam, ale nie ma tych denerwujących (overlayów,
popupów, reklam z dźwiękiem).

Przykład (tower defense):
www.iriysoft.ru/projects/flash/cursed-treasure
Grę znam ze strony Kongregate, jak rozumiem Armor Games jest wydawcą. Ta
gra sprzedawałaby się pewnie nieźle na Steamie, bogata grafika, niezła
muzyka, dopracowany system osiągnięć. (Dygresja: VVVVVVVVV ze Steama jest
napisane we Flashu i przekonwertowane do samodzielnej aplikacji z
instalatorem).

Kolejny przykład - też tower defence:
armorgames.com/play/1716/gemcraft (w tej grze zabudowane są reklamy
innych gierek, ale w miejscu absolutnie nieprzeszkadzającym, nie trzeba też
na nic czekać).

Kolejna gierka taktyczna wojenna z niezłą grafiką i udźwiękowieniem:
armorgames.com/play/4071/warfare-1944/

Strategia:
www.crazymonkeygames.com/Pandemic-2.html#game

To już nie są gierki, które można stworzyć w jedną noc. Wymagają one dużo
pracy i zaangażowania wielu osób. Czy rzeczywiście te grosze z reklam
przemnożone przez miliony grających pokrywają koszty produkcji i dają
zarobić twórcom?



Re: Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-12 16:31:56 - Rais

W dniu 2011-07-12 16:02, Technolog pisze:
>
> Kolejny przykład - też tower defence:
> armorgames.com/play/1716/gemcraft (w tej grze zabudowane są reklamy
> innych gierek, ale w miejscu absolutnie nieprzeszkadzającym, nie trzeba też
> na nic czekać).

Tutaj :
www.kongregate.com/games/gameinabottle/gemcraft-labyrinth
twórcy poszli nieco dalej. Żeby przejść całość łącznie ze wszystkimi
osiągnięciami trzeba wykupić wersję premium.


--
pzdr



Re: Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-13 10:57:05 - Technolog

Dnia Tue, 12 Jul 2011 16:31:56 +0200, Rais napisał(a):

> W dniu 2011-07-12 16:02, Technolog pisze:
>>
>> Kolejny przykład - też tower defence:
>> armorgames.com/play/1716/gemcraft (w tej grze zabudowane są reklamy
>> innych gierek, ale w miejscu absolutnie nieprzeszkadzającym, nie trzeba też
>> na nic czekać).
>
> Tutaj :
> www.kongregate.com/games/gameinabottle/gemcraft-labyrinth
> twórcy poszli nieco dalej. Żeby przejść całość łącznie ze wszystkimi
> osiągnięciami trzeba wykupić wersję premium.

No racja, ale jakim cudem w takim razie powstały dwie wcześniejsze wersje?



Re: Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-12 16:48:00 - M.G.

On Tue, 12 Jul 2011 16:02:11 +0200, Technolog wrote:

> Gierki flashowe zbliżają się jakością do tradycyjnych gier.

Raczej nie.


> Wiele z nich
> wygląda równie dobrze lub lepiej, niż pełne gdy dostępne np. na Steam,
> grywalność także mają wysoką. Przykłady poniżej. Ja zastanawiam się, na
> czym zarabiają ich twórcy? Rozumiem, że w niektórych grach jakieś itemy są
> do kupienia, w innych płatne poziomy. Ale jest dużo dobrych, dopracowanych
> pod względem graficznym, dźwiękowym i gameplayowym gier całkowicie za
> darmo.

Robisz dobrą grę flashową, jeśli okaże się popularna to ją dopracowujesz,
opakowujesz flasha w execa i sprzedajesz na Steamie :D


--
M.G.



Re: Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-13 11:03:50 - Technolog

Dnia Tue, 12 Jul 2011 16:48:00 +0200, M.G. napisał(a):

> On Tue, 12 Jul 2011 16:02:11 +0200, Technolog wrote:
>
>> Gierki flashowe zbliżają się jakością do tradycyjnych gier.
>
> Raczej nie.

Może nieddokreśliłem. Wiele darmowych gier flashowych bije na głowę
grywalnością, grafiką i udźwiękowieniem gry, które można wyłącznie kupić i
które są kupowane.

> Robisz dobrą grę flashową, jeśli okaże się popularna to ją dopracowujesz,
> opakowujesz flasha w execa i sprzedajesz na Steamie :D

Jakoś Cursed Treasure z mojego pierwszego posta doczekało się drugiej
części, a nie ma w niej niczego premium, nie widzę wersji na iPhone czy
iPad, tak jakby producent był zadowolony z aktualnego status quo. Właśnie o
takie przypadki mi chodzi.



Re: Gierki flashowe a model biznesowy

2011-07-12 17:38:19 - Potocki Passion & Adventure

Technolog wrote:
> Gierki flashowe zbliżają się jakością do tradycyjnych gier. Wiele z
> nich wygląda równie dobrze lub lepiej, niż pełne gdy dostępne np.
> na Steam, grywalność także mają wysoką. Przykłady poniżej. Ja
> zastanawiam się, na czym zarabiają ich twórcy?

Jesli sa to gierki społecznościowe to twórcy kasują ogromną kasę z
mikrotranzakcji. Dolar tu, dolar tam (mój avatar ma ładniejszy strój niz twój),
a jak się to przemnoży przez ilośc to wyjda miliony baksów.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS