W ciągu kilkunastu miesięcy DOOGEE – chiński producent telefonów, debiutujący w Polsce – odnotował trzykrotny wzrost sprzedaży swoich produktów na naszym rynku. Zagościł również na stałe w sklepach stacjonarnych, głównie u liderów branży RTV i AGD.
Rynek smartfonów w Polsce sukcesywnie ewoluuje – do głosu coraz częściej dochodzą mniej znane marki. Dobrym przykładem może być DOOGEE. Ten wciąż relatywnie mniej znany producent smartfonów ze strefy Shenzhen odniósł międzynarodowy sukces dzięki dynamicznemu rozwojowi handlu elektronicznego oraz detalicznej sprzedaży offline w wybranych krajach. Strategicznym wyróżnikiem DOOGEE jest korzystny stosunek ceny do jakości urządzeń. Ciekawostką jest również fakt, że część asortymentu DOOGEE powstaje w ramach projektów crowdfundingowych.
Jeszcze do zeszłego roku Polacy mogli kupić produkty DOOGEE jedynie w sieci. W badaniu Blue Media[1] do raportu „Jak kupujemy w zagranicznych sklepach” 54% Polaków zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach, ale raczej sporadycznie. Wpływa na to ograniczona oferta opcji dostawy. Nadal główną motywacją do kupowania tam są ceny. Dlatego też DOOGEE postanowiło wyjść naprzeciw potencjalnym klientom na polskim rynku i ułatwić zakupy swoich smartfonów.
W konsekwencji sprzedaż produktów DOOGEE na rynku polskim w okresie styczeń 2018 – sierpień 2019 wzrosła trzykrotnie. DOOGEE jest obecny w Polsce nie tylko online, ale również w sklepach stacjonarnych takich sieci, jak Media Expert, Media Markt, RTV EURO AGD i Neonet. Sklepy posiadają w swojej ofercie m.in. następujące modele: DOOGEE Y7, DOOGEE S90, DOOGEE S40. W listopadzie do rodziny smartfonów tego producenta dołączy również DOOGEE Y9 PLUS.