Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-01-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

SMS-y w marketingu produktów i usług

150x110

SMS-y, dzięki możliwości szybkiego i skutecznego dotarcia do odbiorcy, inspirują marketerów do komunikacji z potencjalnymi oraz stałymi klientami. Jak wskazują badania, po otrzymaniu SMS-a promocyjnego, wielu nabiera ochoty na zapoznanie się z ofertą danego sklepu lub punktu usługowego.

Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wynika, że 65,7% osób otrzymuje SMS-y handlowe od firm i sklepów. Wielokrotnie konsumenci sami wyrażają zainteresowanie i chęć otrzymywania tego typu komunikatów, a aż 69,9% badanych potwierdza, że chce je dostawać nadal. Aby ta tendencja nie uległa zmniejszeniu, należy pamiętać jednak o jednym czynniku wskazanym przez badanych – preferowana częstotliwość otrzymywania SMS-ów, czy to o charakterze informacyjnym, czy promocyjnym, to jedna informacja na tydzień. Potwierdza się więc reguła, że więcej, nie znaczy lepiej.

Najbardziej atrakcyjną wiadomością z punktu widzenia konsumentów są komunikaty o promocjach i rabatach ulubionych sklepów (86,5% wskazań). Wysłane do potencjalnego klienta motywują do odwiedzenia witryny internetowej lub punktu stacjonarnego. Na dalszym miejscu plasują się SMS-y dotyczące statusu realizacji zamówienia, dzięki którym klient wie, kiedy otrzyma wyczekiwaną przesyłkę (69.9%) oraz przypomnienia o terminie wizyty u kosmetyczki czy mechanika lub zaległej płatności (49,1%). Interesujące okazują się też SMS o nowościach oraz powiadomienia o funkcjonowaniu sklepów czy lokali w dni wolne od pracy.

SMS-y kuszą promocjami szczególnie w okresie przedświątecznym, urlopowym i w czasie wyprzedaży. W okresie wzmożonych zakupów czy poszukiwania wakacyjnych ofert, warto dostarczyć konsumentom dodatkowych bodźców i wyróżnić się na tle konkurencji. Obietnica dodatkowej zniżki, gratisu lub losowania nagród wśród kupujących to skuteczny wabik – mówi Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl. – Chcąc przeprowadzić jeszcze efektywniejszą akcję marketingową, warto wysłać do klientów komunikat z informacją o rabacie możliwym zrealizowania od razu. Zainteresowanie takimi wiadomościami jest największe – dodaje Zawiliński.

Właściciele telefonów i smartfonów szczególnie upodobali sobie otrzymywanie SMS-ów z kilku branż: odzież/obuwie/akcesoria (69,9% badanych), RTV/AGD (45%), a także rozrywka/kultura (43,7%).

- W większości przypadków to kobiety są najbardziej zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów informujących o promocjach czy rabatach, co potwierdzają wnioski z przeprowadzonego przez nas badania. Aż 82% przedstawicielek płci pięknej preferuje SMS-y z kategorii kosmetyka/fryzjerstwo, a 63% z segmentu modowego. Mężczyźni z kolei wolą otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach finansowych czy ubezpieczeniach (64%) oraz  RTV/AGD (63%) – wyjaśnia Edyta Godziek, Content Marketing Manager z SerwerSMS.pl.

Na popularność wykorzystywania SMS-ów w działaniach marketingowych, wpływa przede wszystkim  bezpośredniość komunikatu – mimo, że są one wysyłane masowo, traktujemy je często jako spersonalizowaną wiadomość. Podając swój numer, sami podejmujemy decyzję czy chcemy ją dostawać.  Ponadto wiadomości te są krótkie i czytelne, dlatego np. w porównaniu z dłuższymi i częściej wysyłanymi newsletterami, odbieramy je jako bardziej atrakcyjne.

Nadawcy SMS-ów chcąc czerpać profity z tego typu komunikacji muszą pamiętać, by treści były odpowiednio stargetowane i spersonalizowane. Zbyt duża częstotliwość i/lub źle dopasowana oferta do odbiorcy, mogą znacząco zniechęcić konsumentów do tego typu komunikacji, dlatego dedykowana strategia marketingowa musi odpowiadać na potrzeby marki oraz oczekiwania klientów.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS