Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-10-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Program „Doceń polskie”. XXII audyt żywności w liczbach

27 października w Sosnowcu odbyła się XXII certyfikacja żywności organizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Trwa liczenie punktów przyznanych żywności przez ekspertów z branży spożywczej. To na podstawie ich liczby  zapada decyzja o uhonorowaniu wyrobów certyfikatem „Doceń polskie”.

To była dwudziesta druga certyfikacja wyrobów spożywczych w historii programu „Doceń polskie”.  W tym roku Loża Ekspertów zebrała się po raz czwarty, a ponieważ eksperci obradują co kwartał, kolejny audyt odbędzie się w styczniu 2017 roku. 

Do tegorocznej jesiennej atestacji zakwalifikowano 177 produktów z oferty 71 firm. Producenci ci mają siedziby w 15 województwach; obrazują zatem niemal całą Polskę. Najliczniejszą „reprezentację” miało Mazowsze, wyróżniająca się liczba firm mieści się także w Małopolsce, Wielkopolsce i woj. świętokrzyskim.

Zgodnie z regulaminem programu, członkowie Loży Ekspertów oceniając żywność biorą pod uwagę 3 aspekty: jej smak i wygląd, a także stosunek jakości produktu do jego ceny. - Za każdą cechę przyznawane są noty (od 1 do 10). Do zdobycia certyfikatu „Doceń polskie” potrzeba minimum 7,5 pkt. Tytułem TOP PRODUKT honoruje się natomiast tylko artykuły z maksymalnymi notami – wyjaśnia Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Tak jak podczas dotychczasowych atestacji, jury przyjrzało się szerokiemu gronu wyrobów. O certyfikat starali się producenci reprezentujący 10 działów sektora spożywczego (owoce i warzywa, napoje, mięsa, ryby, wyroby mleczarskie, produkty przemiału zbóż, wypieki, oleje i tłuszcze, dania gotowe, alkohole). W atestacji wzięły udział także inne artykuły spożywcze (np. mieszanki ziół czy miody). Szansę zdobycia godła „Doceń polskie - MARKI WŁASNE” miały także wyroby z asortymentu jednej z sieci handlowych.

Rekordzista zgłosił do oceny 14 produktów, a jeden z uczestników certyfikacji może pochwalić się zdobyciem 18 znaków „Doceń polskie” (przyznanych w trakcie minionych audytów). - W tym kontekście należy jednak odnotować, że każdy artykuł oceniany jest indywidualnie, a certyfikaty są przyznawane za konkretny wyrób, nie za całokształt działalności wytwórcy – zaznacza Marek Bielski. 

Certyfikaty jakości są nadawane na 2 lata, po tym okresie producenci chcący w dalszym ciągu korzystać z godła promocyjnego, są zobowiązani dostarczyć wyrób do ponownej oceny. Powtórna atestacja nie odbiega od sposobu sprawdzania żywności po raz pierwszy. Co drugi produkt oceniany w trakcie październikowej certyfikacji był sprawdzany po raz drugi lub pochodzi z oferty laureata programu ubiegającego się o zdobycie wyróżnienia dla kolejnego artykułu ze swojej oferty. 

Liczba nagrodzonych artykułów nie jest jeszcze znana. - Program „Doceń polskie” nie jest konkursem, ani plebiscytem; Loża Ekspertów nie wybiera jednego zwycięzcy w danej kategorii, ale podejmuje decyzję czy oceniany produkt może zdobyć godło promocyjne. W związku z tym, nie ma przeciwwskazań formalnych, aby certyfikatem nagrodzone zostały wszystkie artykułu biorące udział w audycie – podkreśla twórca programu.

Informacje o wyróżnionych produktach (a także ich wytwórcach) będą dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Pod adresem tym (w zakładce „Produkty z DP) dostępne jest również zestawienie nagrodzonych dotychczas wyrobów spożywczych. 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Koza

anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 780 115 953 

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS