Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-04-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia

Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Koncern oferuje szeroki wybór oryginalnych opon i jest w stanie opracować odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne niemal dla każdego typu pojazdu. Opony Continental można było podziwiać na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show.

W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich; w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.

Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.

Tradycyjnie silna pozycja wśród europejskich producentów

Już od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród wielu europejskich producentów aut.

Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych. Opracowywanie modeli opon dla tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy – powiedział Karlheinz Evertz, który w Continental kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.

Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.

Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych. 

Indywidualne rozwiązania dla różnych producentów

W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.

Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes – MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.

* * *

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro (według wstępnych wyników finansowych), Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach.

www.continental-corporation.com

 

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

 

www.ContiSoccerWorld.com.





Słowa kluczowe:Continental

Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS