Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Mistrzowskie nośniki – skuteczny sponsoring na bandach

150x110
Sponsoring wydarzeń sportowych to jedna z form promocji, która daje firmom możliwość umocnienia i zwiększenia rozpoznawalności marki, utożsamiania jej z określonym stylem życia, a przede wszystkim dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Coraz częściej narzędziem komunikacji wykorzystywanym w ramach sponsoringu są nośniki LED, m.in. bandy reklamowe, które podnoszą jakość i efektywność emitowanego materiału.

W sercu wydarzeń
Sponsoring jest stosunkowo młodym instrumentem promocji, chociaż jego źródeł poszukuje się w starożytnej instytucji mecenatu. Przyjmuje się, że w Polsce w obecnej formie zaczął rozwijać się w latach 90-tych. W zamian za finansowanie danego wydarzenia sponsor otrzymuje możliwość prezentacji firmy lub marki, ale co ważniejsze, ma możliwość dotarcia do grupy docelowej nie wykazującej zainteresowania innymi kanałami komunikacji. Istotne jest zatem, aby wykorzystać tę formę promocji najefektywniej.
Jednym z najbardziej nowoczesnych i skutecznych sposobów prezentacji firm sponsorskich są bandy LED - zainstalowane dookoła boiska lub wzdłuż wybranych jego boków emitują obraz dynamiczny, który przyciąga wzrok i uwagę kibiców. Towarzysząc meczom i rozgrywkom podnoszą atrakcyjność wizualną. Skuteczność komunikatu wynika także z położenia nośnika, który znajduje się w bezpośrednim otoczeniu wydarzenia, co więcej jest on zwielokrotniony zarówno poprzez transmisje na telebimach, jak i w telewizji. Rozwiązania te dedykowane są obiektom sportowym, takim jak: stadiony, boiska czy hale.

Czym jest banda?
„Bandy stadionowe mają konstrukcję modułową, co pozwala na uzyskanie niemal każdego z pożądanych wymiarów. Można ustawiać je pod niemal dowolnym kątem, więc istnieje elastyczność dopasowania do indywidualnych potrzeb każdego klienta czy zleceniodawcy. Bandy posiadają rozwiązania wykorzystywane przy telebimach eventowych – ich konstrukcja ułatwia szybki montaż i demontaż, a kable łączone są na zewnątrz. Posiadają dodatkowo specjalne nóżki, które umożliwiają ustawienie modułów w jednym szeregu” – mówi Konrad Pawlak, Prezes Flexvision. Ważna jest także kwestia bezpieczeństwa – w sytuacji zderzenia zawodników z bandą, zarówno sam nośnik, jak i sportowiec, chronieni są poprzez specjalne nakładki, w które wyposażony jest każdy moduł.
Nośniki LED dają możliwość wyświetlania ciekawych i dynamicznych spotów reklamowych. Coraz częściej są elementem opraw wizualnych uatrakcyjniających widowiska sportowe – na nich prezentowani są zawodnicy, logo klubu, barwy narodowe.

Wymierne korzyści
Coraz więcej klubów sportowych decyduje się na wybór band diodowych. Takie podejście pozwala na zwiększenie przestrzeni reklamowej przeznaczonej dla sponsorów, dzięki czemu budżety klubów cały czas rosną. Sponsorzy chętniej wybierają reklamę na ekranach LED, bo jest atrakcyjniejsza i bardziej przyciąga uwagę kibiców. Zaletą jest także możliwość pozyskiwania sponsorów nawet na chwilę przed meczem – w przypadku reklamy dynamicznej nie trzeba tracić czasu na przygotowanie wydruku.
„W ostatnim czasie można zauważyć pewną tendencję - poza bandami instalowanymi tradycyjnie w pobliżu boiska, obwody reklamowe montuje się także na trybunach, przedzielając poszczególne sektory. Takie rozwiązania na większą skalę praktykowane są w krajach Europy Zachodniej oraz w USA. Fakt ten świadczy o rozwoju branży, także w kontekście instalacji nośników diodowych typu bandy reklamowe. Powstaje coraz więcej nowoczesnych obiektów sportowych, istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że trend będzie się nadal utrzymywał, a dzięki zainstalowanym nośnikom możliwe będzie organizowanie eventów, które nawet na kilka godzin przed rozpoczęciem spotkania zawodników przyciągną na stadion spragnionych rozrywki kibiców” – mówi Prezes Flexvision.
________________________________________
Sprzedaż band reklamowych dla Wisły Can-Pack Kraków to kolejne przedsięwzięcie, jakie firma Flexvision zrealizowała w ostatnim czasie. Przedmiotem transakcji są bandy LED SMD, czyli wewnętrzne, o rastrze fizycznym 10mm. W ramach umowy firma dostarczy także sprzęt sterujący i program do zarządzania. Do grona klientów firmy, poza wspomnianym Wisłą Kraków, należą także takie kluby jak: Asseco Prokom Sopot, CCC Polkowice, Resovia Rzeszów, ZOS Koszalin oraz wiele innych.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS