Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-05-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak napisać dobry e-mail motywacyjny

150x110

Jak wiesz, jest tylko jedna szansa, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jeśli szukasz pracy przez Internet, taką okazją jest dla Ciebie Twój list motywacyjny. W e-mailowym dokumencie część reguł jest taka sama jak w papierowym, czyli  profesjonalizm, poprawna pisownia i gramatyka. Poniżej jeszcze kilka innych wskazówek ekspertów monsterpolska.pl, które pomogą stworzyć Ci prawidłowy elektroniczny list motywacyjny.

Wykorzystaj  temat maila

To co napiszesz w temacie maila, ma kluczowe znaczenie dla tego, czy zostanie on w ogóle odczytany. "Nigdy nie zostawiaj tej rubryki pustej. Nie marnuj jej też na wpisywanie samego numeru referencyjnego ogłoszenia” - radzi Małgorzata Majewska z monsterpolska.pl. Wpisz coś, co określa i Ciebie, i stanowisko na które aplikujesz. Np. „dwujęzyczny audytor szuka posady kontrolera finansowego”.

Zadbaj o formę

Napisz w treści wiadomości i użyj zwrotu grzecznościowego. Zamknij go uprzejmym pozdrowieniem. Pamiętaj, by zostawić odstępy między akapitami i umieścić dane kontaktowe na końcu. Twój adres e-mail niekoniecznie musi wyświetlić się odbiorcy automatycznie.

Bądź zwięzły

Rekruterzy są zazwyczaj zabiegani i zajęci. Nie mają czasu na czytanie długich listów. Chcą, byś jak najlepiej przedstawił się w ok. 150 słowach. „Pierwszy paragraf ma kluczowe znaczenie, to w nim powinieneś krótko opisać swoje możliwości”, przekonuje Małgorzata Majewska. „Jeśli zainteresujesz rekrutującego na początku listu, jest spora szansa, że doczyta Twoją aplikację do końca.” Pamiętaj, by używać krótkich zdań – Twój list musi być czytelny.

Pisz prosto

Emotikony, skróty czy jaskrawe kolory zostaw dla maili prywatnych. Odpuść sobie też żarty – odbiorca Twojego listu motywacyjnego, zamiast się uśmiechnąć, może się zirytować.

Bądź konkretny

Nie aplikuj na stanowisko copywritera, jeśli jesteś grafikiem. Nie upiększaj też na siłę swojego doświadczenia – pisz konkretne fakty, a nie cechy, np. o pracowitości. Dla każdego rekrutera to oczywistość.

Sprawdź, zanim wyślesz

Samodzielnie sprawdź ewentualne błędy gramatyczne. Unikaj powtórzeń. Najlepiej poproś kogoś znajomego o postawienie się w pozycji rekrutera i przeczytanie Twojej aplikacji. Nic nie działa tak dobrze jak obiektywna ocena drugiej osoby.

 www.monsterpolska.pl

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS