Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-11-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ekologiczna bankowość jest modna i opłacalna

Zagadnienia związane z ekologią i inicjatywy mające na celu ochronę środowiska naturalnego są obecne także w działaniach banków. Instytucje finansowe coraz częściej prowadzą politykę „zielonego biura”, zachęcają do stosowania elektronicznych dokumentów i łączą kwestie środowiskowe z produktami, które oferują klientom.

Coraz więcej banków podejmuje działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Dla przeciętnego klienta najbardziej widocznym objawem takiej działalności jest propagowanie idei obrotu dokumentami elektronicznymi. Takie rozwiązanie w dużym stopniu ogranicza zużycie papieru, co przekłada się bezpośrednio na ochronę lasów. Na papierowe wyciągi banki przeznaczają tony papieru, a wiele takich druków i tak trafia do kosza.

Oszczędzając na papierze, ratujesz drzewa i jeże

Instytucje finansowe coraz częściej prowadzą specjalne akcje mające na celu zachęcić klientów do korzystania z e-wyciągów. Citi Handlowy w ramach kampanii „Więcej drzew dzięki Tobie” zobowiązał się do zasadzenia drzewa w imieniu każdego klienta, który zdecyduje się na elektroniczne dokumenty.

Z kolei Lukas Bank prowadził akcję pod hasłem „Kto oszczędza na papierze, ten ratuje nasze jeże”. Klient decydując się na elektroniczny wyciąg przekazywał za pośrednictwem banku połowę kosztów związanych z przygotowaniem papierowego dokumentu na rzecz ochrony jeży. PKO BP prowadził akcję „Zamień papierowy wyciąg na książkę”, dzięki której wyposażył biblioteki w literaturę dla najmłodszych.

Działania banków przynoszą widoczne efekty. Dzięki akcji „Nie trać drzew z pola widzenia” Bank Pekao SA przekonał 850 tys. klientów do zmiany formy wyciągów. Citi Handlowy tylko w tym roku zasadził 86 tys. drzew. W Banku Millennium ilość zakupionego papieru i kopert spadła w ubiegłym roku o jedną czwartą.

Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl

 Więcej informacji:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ekologiczna-bankowosc-jest-modna-i-oplacalna-2236067.html, przy powoływaniu się na analizę prosimy o podanie źródła Bankier.pl.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Boczoń
Analityk Bankier.pl
w.boczon@bankier.pl
ul. Koszykowa 54, 00-675 Warszawa
Tel: 796099932

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS