Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-03-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

Barometr Providenta: Zrozumiały przekaz reklamy finansowej ma bardzo duże znaczenie dla konsumentów

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, Provident – największa firma pożyczkowa w Polsce, przygotowała badanie o zrozumieniu reklamy produktów finansowych przez polskich konsumentów. Jak wynika z Barometru Providenta, niezależnie od wykształcenia czytelność przekazu ma bardzo duże znaczenie dla konsumentów.

Reklama jest często pierwszym kontaktem firmy z konsumentem i ma ona duży wpływ na podjęcie przez konsumenta decyzji zakupowej. Jak wynika z badania Barometr Providenta – cyklicznego badania Polaków, 53 proc. badanych ocenia, że zrozumiały sposób przekazywania informacji w reklamach firm z sektora finansowego jest ważniejszy niż w przypadku reklam firm z innych sektorów. Natomiast jedynie 6 proc. respondentów przyznaje, że zrozumiały przekaz w reklamach finansowych jest dla nich mniej istotny niż w reklamach produktów z innych sektorów.

Powodem tak wyraźnej uwagi przyznawanej reklamom z sektora finansowego jest fakt, że korzystanie z produktów finansowych wiąże się z potencjalnie dużym ryzykiem ponoszonym przez klienta – ocenia Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

42 proc. badanych przyznaje, że czytelność przekazu reklamy finansowej jest dla nich najważniejsza, ponieważ dotyczy bezpośrednio bezpieczeństwa ich pieniędzy. 36 proc. respondentów konieczność przekazywania informacji w sposób zrozumiały, uzasadnia przekonaniem o trudności tematyki finansowej. Co 3 Polak uważa natomiast, że przekazywanie informacji w sposób zrozumiały ma przede wszystkim zapobiegać wprowadzaniu klientów w błąd. np. poprzez zawyżanie zysków z lokat lub zaniżanie kosztów pożyczek i kredytów.

Co ciekawe, poziom wykształcenia w niewielkim stopniu różnicuje odpowiedzi. Osoby z wyższym wykształceniem bardziej zwracają uwagę na zrozumiały przekaz, ponieważ może mieć on wpływ na ich finanse. Osoby z niższym wykształceniem (zawodowe, podstawowe) oczekują zrozumiałego przekazu, ponieważ są przekonane o skomplikowaniu tematyki finansowej podsumowuje Przemysław Kasza.

O Światowym Dniu Konsumenta

15 marca po raz 17 będziemy obchodzić w Polsce Światowy Dzień Konsumenta. Początki tej inicjatywy sięgają roku 1982, w którym ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych John Kennedy wygłosił słynne przemówienie w odniesieniu do ustawy o ochronie praw konsumenta. Podczas niego Kennedy sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz reprezentacji. To wtedy również padło słynne stwierdzenie "Konsumenci to my wszyscy". Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku została powołana inicjatywa Światowego Dnia Konsumenta. W Polsce po raz pierwszy obchodziliśmy to święto w 2000 roku.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 04-06.03.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS