Zysk BBC Worldwide spadł o 13 proc.
Zysk operacyjny BBC Worldwide od kwietnia ubiegłego roku do marca bieżącego roku wyniósł 103 mln funtów, czyli o 13 proc. mniej niż w poprzednim okresie. Natomiast wartość sprzedaży kanałów przez firmę wzrosła o ponad 20 proc. - do 225 mln funtów.
Przychody BBC Worldwide od początku kwietnia ubiegłego roku do końca marca bieżącego roku przekroczyły miliard funtów (wynosząc dokładnie 1,0036 mld), co oznacza wzrost o 9,5 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem finansowym. Jednak zysk operacyjny koncernu spadł w tym czasie o 12,8 proc. - do poziomu 102,6 mln funtów, co wynika z inwestycji w internetowy serwis wideo Kangaroo oraz przekazania BBC 68,8 mln funtów. Z kolei zysk BBC Worlwide liczony przed odliczeniem odsetek i podatków zwiększył się do 85,7 mln funtów.
Dochody nadawcy spoza Wielkiej Brytanii przekroczyły połowę jego wszystkich wpływów, a w 2012 roku mają wynosić dwie trzecie. Natomiast przychody z działalności online wzrosły z 2,7 proc. do 4,6 proc., a firma chce, żeby w 2012 roku osiągnęły 10 proc.
Jednocześnie wartość realizowanej przez BBC Worldwide Channels sprzedaży 44 kanałów - z których 15 uruchomiono w roku finansowym 2008/2009 - zwiększyła się o ponad 22,7 proc. - do 225,6 mln funtów. Najbardziej wzrosła sprzedaż kanałów należących w całości do BBC - o 43,1 proc. do 122,8 mln funtów, dzięki czemu po raz pierwszy przewyższyła sprzedaż kanałów działających jako spółki joint venture. Zysk z całej sprzedaży wyniósł natomiast 29,6 mln funtów, co oznacza wzrost o 134,9 proc. Prawie całość tej sumy - 29,5 mln funtów - stanowią zyski osiągnięte w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (przy 159,5 mln funtów wartości sprzedaży w tym regionie), w Ameryce Południowej i Północnej firma zarobiła z tego tytułu 4,3 mln funtów, jednak 4,2 mln funtów straciła w regionie Azji i Pacyfiku.
- BBC Worldwide pokazało skuteczność działań i finansową siłę swego biznesu w roku trudnym dla naszej gałęzi gospodarki - komentuje John Smith, chief executive firmy. - Zamierzamy kontynuować naszą strategię dywersyfikacji w poszczególnych obszarach biznesu oraz na różnych terytoriach, a także inwestycje, związane z pojawiającymi się możliwościami rozwoju, zwłaszcza cyfrowego - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Zysk BBC Worldwide spadł o 13 proc.