Zmniejsza się przewaga RMF FM nad Radio ZET. Trójka dogoniła Jedynkę
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy - bez zmian - do RMF FM, ale stacja zanotowała największy spadek w I kwartale 2016 roku. Największym wzrostem pochwalić się może Trójka, która zmniejszyła dystans do Jedynki. Dalej rośnie słuchalność Tok FM, które jest tuż za Radiem Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w I kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po wzroście o 0,4 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zmniejszyła się z 12,5 pkt. proc. do 10,3 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,1 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,6 proc. Udział PR 3 poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem o 1,4 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (+ 0,1 pkt. proc.).
Duże wzrosty, wynoszące po 0,6 pkt. proc. odnotowały stacje: TOK FM, które zajęło 7. lokatę (udział tej rozgłośni wyniósł 1,9 proc.) i Antyradio, które awansowało z miejsca 9. na 8. (1,4 proc. udziału w rynku).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | styczeń 2011 : marzec 2011 | styczeń 2012 : marzec 2012 | styczeń 2013 : marzec 2013 | styczeń | styczeń 2015 : marzec 2015 | styczeń 2016 : marzec 2016 |
RMF FM | 25,4% | 24,3% | 25,5% | 23,4% | 25,7% | 23,9% |
Radio Zet | 16,3% | 14,9% | 15,0% | 15,7% | 13,2% | 13,6% |
Jedynka | 12,3% | 11,7% | 10,1% | 10,2% | 9,0% | 9,1% |
Trójka | 8,7% | 8,2% | 7,4% | 7,4% | 7,2% | 8,6% |
Radio VOX FM | 1,4% | 1,7% | 1,7% | 2,2% | 4,0% | 4,1% |
Radio Maryja | 2,4% | 3,3% | 2,6% | 2,3% | 2,0% | 2,1% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,4% | 1,1% | 1,2% | 1,3% | 1,9% |
Antyradio | - | - | - | - | 0,8% | 1,4% |
RMF Classic | 0,9% | 0,8% | 1,0% | 1,1% | 1,2% | 1,3% |
Dwójka | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,4% | 0,4% | 0,7% | 0,4% | 0,5% |
Zet Chili | - | - | - | - | 0,2% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,3% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | styczeń 2015 : marzec 2015 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 | lipiec 2015 : wrzesień 2015 | październik 2015 : grudzień 2015 | styczeń 2016 : marzec 2016 |
RMF FM | 25,7% | 24,2% | 24,9% | 24,7% | 23,9% |
Radio Zet | 13,2% | 14,1% | 13,8% | 13,5% | 13,6% |
Jedynka | 9,0% | 9,8% | 9,6% | 9,5% | 9,1% |
Trójka | 7,2% | 8,3% | 7,9% | 7,8% | 8,6% |
Radio VOX FM | 4,0% | 4,0% | 3,5% | 4,2% | 4,1% |
Radio Maryja | 2,0% | 1,6% | 2,0% | 1,7% | 2,1% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,5% | 1,4% | 1,5% | 1,9% |
Antyradio | 0,8% | 1,1% | 1,0% | 1,3% | 1,4% |
RMF Classic | 1,2% | 1,1% | 1,2% | 1,3% | 1,3% |
Dwójka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,6% |
Czwórka | 0,4% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | 0,2% | 0,3% | 0,4% | 0,3% | 0,3% |
Radio Muzo.fm | 0,3% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,2% |
N= | 20 907 | 21 048 | 20 938 | 21 047 | 21 007 |