Zmiany w PBC
Styczniowe badania PBC zostaną przeprowadzone metodą PAPI na losowej i większej próbie.
Styczniowe badania czytelnictwa prasy realizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zostaną przeprowadzone dotychczasową metodą PAPI (Paper and Pencil Interview), ale na nowej, całkowicie losowej i powiększonej próbie respondentów (4 tys. osób będących reprezentacją ogółu ludności Polski w wieku 15-75 lat, dobieranych z operatu PESEL). Nowe badania czytelnictwa miały odbywać się już metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interview), jednak w związku z opóźnieniami w przygotowaniu skryptu do badań pierwsza fala zostanie przeprowadzona według starej metody. Jak przekazała Izabella Jabłońska, prezes zarządu PBC, trwają prace nad własnym skryptem, który zostanie wykorzystany w wywiadach CAPI przez instytut badawczy - informuje "Media&Marketing Polska".
Styczniowymi badaniami zostaną objęci wszyscy wydawcy, którzy podpisali umowy przedwstępne z PBC. Badania mają ruszyć w ciągu najbliższych kilku dni. Ci wydawcy, którzy nie podpiszą umów z PBC, nie wezmą udziału w styczniowych badaniach. Jabłońska twierdzi, że ponad 90 proc. wydawców, którzy dotąd brali udział w badaniu, podpisało już umowy przedwstępne.
Inne
Dołącz do dyskusji: Zmiany w PBC