Zmiana zachowań użytkowników telewizji
Ludzie spędzają do 35 proc. swojego wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów.
Tak wynika z przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab badania 'Multi Screen Media Consumption 2010', do którego dane zebrane zostały w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i USA. Próbka badawcza reprezentuje ponad 300 milionów konsumentów.
Co najmniej raz w tygodniu 93 proc. badanych nadal ogląda zaplanowane transmisje telewizyjne, lecz ich rola zmienia się ze względu na wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji. Ponad 70 proc. badanych konsumentów co tydzień korzysta ze streamingu, pobierania lub oglądania nagranych programów telewizyjnych, a 50 proc. z internetowych usług TV / video na żądanie.
Dla konsumentów nadal bardzo ważne są transmisje na żywo, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści. Według autorów badania, klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu, wysokiej jakości usługi na żądanie, będącej ich nową usługą TV.
"Wnioskiem badania jest to, że konsumpcja jest rozdrobniona i złożona. Istnieje kilka modeli konsumpcji. Jest to rynek prób i błędów z dużą ciekawością wokół niego. Konsument szuka rozwiązań, które zapewnią mu swobodę wyboru jak i kiedy chcą korzystać z usług. W tym momencie doświadczenia użytkownika są brane bardziej pod uwagę niż platforma techniczna" - powiedział Anders Erlandsson, senior advisor w Ericsson ConsumerLab.
Badanie pokazuje też korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 euro na miesiąc i prawie 60 proc. tej kwoty jest związane z transmisją telewizji. Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40 proc. całej konsumpcji telewizji, to okazuje się, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają.
Ustalenia Ericsson ConsumerLab pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom. Wzrosnąć mają wydatki na usługi na żądanie, pod warunkiem, że spełnione zostaną wymagania klientów w kwestii wysokiej jakości, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści.
W badaniu analizowano również nastawienie konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem. Okazało się, że 37 proc. konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.
Raporty
Dołącz do dyskusji: Zmiana zachowań użytkowników telewizji